Answer:
О Las amo.
Explanation:
Amo a mis hermanas.
Las amo.
...
usted:
diego:
Sí, soy estadounidense. opens in a dialog
usted:
diego:
Sí, estudio con frecuencia.
usted:
diego:
No, no toco el piano. Toco la guitarra clásica.
usted:
diego:
No, no deseo trabajar más horas.
usted:
diego:
No, no hablo francés, pero hablo italiano un poco.
usted:
diego:
No, no soy reservado. ¡Soy muy extrovertido!
usted esta biel loca amiga
Oh, Dios mío, estoy tan asustado que mi tía se haya ido al médico y no haya regresado, han pasado más de 2 horas.
Answer:
English traslation:
Oh, my Good, I'm so scared that my aunt has gone to the doctor and hasn't come back, it's been more than two hours.
Fill in the blank. Burn as trades. El nombre de mi maestro es senora Hernando. Ella _____ cretics. Como _______ usted, senor Alonso? Yo ______ responsible y mi amiga ______ sincera.
The best way to fill in the blanks of the conversation is by using the verb "ser" in the present form in Spanish, which must be conjugated as seen below.
How to use the verb "ser"The verb "ser" is used in the present tense to express permanent or inherent qualities, characteristics, or identities. It is often used to describe essential attributes that do not typically change over time. Here are the basic conjugations of "ser" in the present tense:
Yo soy (I am)Tú eres (You are)Él/Ella/Usted es (He/She/You formal are)Nosotros/Nosotras somos (We are)Vosotros/Vosotras sois (You all are)Ellos/Ellas/Ustedes son (They/You all are)When using "ser" in the present tense, it is important to match the verb form with the subject pronoun. For example, "Yo soy responsable" means "I am responsible," while "Ellos son amables" means "They are kind."
It's important to note that "ser" is typically used for permanent or inherent characteristics, while the verb "estar" is used for temporary states or conditions. "Ser" describes qualities that define a person or thing, such as nationality, profession, personality, and inherent characteristics, while "estar" is used for location, temporary states, emotions, and conditions that can change.
Learn more about Spanish here:
https://brainly.com/question/18552923
#SPJ1
Imagina que de niño(a) tu familia iba al parque de atracciones todos los meses. Escribe oraciones describiendo lo que siempre hacían. Usa la siguiente información y la forma apropiada del imperfecto. Sigue el modelo.
MODELO: mis hermanos / comprar algodón de azúcar
Mis hermanos siempre compraban algodón de azúcar.
1. yo / montar en el carrusel
2. mi padre / conducir mal el carro chocón
3. Raquel / cerrar los ojos en la rueda de Chicago
4. nosotros / gritar en la montaña rusa
5. mi madre / hacer caras chistosas
6. tú / comer palomitas de maíz
7. nosotros / ver el desfile
8. Miguelito / querer ir en globo
9. mis hermanos / pedir golosinas
10. nosotros / divertirse mucho
help me solve it, I'm stuck
Answer:
1. son
2. es
3. somos
4. soy
5. somos
6. es
7. eres
8. son
9. son
10. son
11. es
12. son
13. soy
14. es
15. son
Explanation:
What word has a Spanish root?
Answer:
A word is the word: Dime
Answer:
the answer is the word dime
4. Yo _ a las 8:00 p.m. ¿Y tú?
Answer:
yo duermo a las 8:00 p.m. ? y tu?
Explanation:
LENGUA Y CULTURA 1. Observo y describo esta imagen.
Answer:parece a una cierva encima de una montańa mirando alrededor
Explanation:
Question 7 of 10
When used with ser, the past participle usually expresses...
A. present progressive actions
B. the present voice
C. permanent characteristic
D. the passive voice
SUNIT
(Sentir, yo) _________________ mucho por tu pérdida. El Poder Ejecutivo (gobernar) _________________ de conformidad con lo establecido por la legislación. (Entender, tú) ¿_________________ lo que te quiero decir? a.I. Sientes; II. gobernáis; III. Enriendéis b.I. Siento; II. gobierna; III. Entiendes c.I.
PLEASE HELP me with the question
cual es el verbo de esta oración? “Las hadas son las criaturas más hermosas y más queridas entre los seres fantásticos”,
Explanation:
"Hermosas" es el verbo
possessive adjectives must agree in gender and number with the noun modofied
cierto
falso
Answer:
cierto
Explanation:
possessive adjectives will always match gender and number. (mainly number)
Escriba quién duda o no cree lo siguiente (yo, tú, mis amigos, mis padres, mi profesor):
Rafael se graduará con su clase.
Yo saco buenas notas en los exámenes.
Mis hermanos y yo nos acostamos temprano hoy.
Sofía busca otro trabajo.
Nosotros vamos a la playa el sábado.
Tú me prestas tu carro nuevo.
Carlos trae sus discos favoritos a la fiesta.
Answer:
Explanation:
No puedo determinar quién duda o no cree cada una de estas afirmaciones, ya que no tengo información suficiente sobre las creencias y dudas de las personas mencionadas en cada caso.
Question 10 of 10
How might you want to prepare your oranges?
O A. Al horno
B. A fuego rápido
O C. Peladas
D. Con queso
SUBMIT
If you have been keeping up with the goals you set for yourself in the "Becoming a Lifelong Learner Part 1” assignment, you are well on your way to becoming a lifelong Spanish learner. As you know by now, having regular habits of conversing with Spanish speakers, getting information from Spanish sources, and participating in Spanish cultural events can set you up for unique opportunities throughout your life. Take a few moments to reflect on your experience developing these habits and how you imagine your connection to Spanish unfolding over the next several years. Write two paragraphs in English based on the directions below: In the first paragraph, write about your experience developing these habits and how you project you will stay connected to Spanish and its culture in the future. In a second paragraph, reflect on how knowing Spanish will help you in your life academically, personally, socially, and even professionally. Give specific examples and detail
ANSWER IN SPANISH.
Throughout my journey of becoming a lifelong Spanish learner, I have found that developing regular habits has been instrumental in my progress.
How to explain the informationConversing with Spanish speakers, whether through language exchange partners or participating in language immersion programs, has significantly improved my speaking and listening skills. Additionally, exposing myself to Spanish sources such as books, movies, and podcasts has expanded my vocabulary and deepened my understanding of the culture.
Engaging in Spanish cultural events, such as festivals and local gatherings, has allowed me to immerse myself further in the language and develop a genuine appreciation for its richness. Moving forward, I plan to continue these habits by seeking out new opportunities to practice Spanish, such as joining conversation groups or traveling to Spanish-speaking countries.
Learn more about Spanish on
https://brainly.com/question/24126663
#SPJ1
Write a note to your roommate stating what he/she has to do for chores this week. Write two (2) complete sentences in Spanish, to tell him/her what he/she has to do. Remember to use the vocabulary words from this lesson/course only. Use the following suggestions as a guide for your answer:
In one complete sentence in Spanish, tell him/her two of her daily chores inside the house and on what day/s he/she does them. Remember to use the tú form of the verb tener + que + infinitive. (e.g., Clarisa, on Friday, you have to vacuum and mop the floor.)
In one complete sentence in Spanish, tell him/her two daily chores outside the house and on what day/s he/she has to do them. Remember to use the tú form of the verb tener + que + infinitive. (e.g., Clarisa, on Saturday, you have to take the trash out and cut the grass.)
Answer:
So what's the actual question
Rewrite the following sentence using an indirect object pronoun. La maestra dio un examen a nosotros. a. La maestra nos dio un examen. b. La maestra les dio un examen. c. La maestra nosotros dio un examen. d. La maestra se dio un examen.
Answer:
a. La maestra nos dio un examen.
Explanation:
"nos" is the indirect object pronoun for "nosotros", and it always goes before the conjugated verb.
The option that has the indirect object pronoun of La maestra dio un examen a nosotros is option A: La maestra nos dio un examen.
What is the statement about?The statement of "La maestra nos dio un examen" is The teacher gave us an exam.
Note that a pronoun is often used in place of a noun and so therefore,The option that has the indirect object pronoun of La maestra dio un examen a nosotros is option A: La maestra nos dio un examen.
Learn more about pronoun from
https://brainly.com/question/11658309
#SPJ9
Hi can someone please help me with this. i'm struggling here.
QUESTION: Ok so basically the assignment is to write 10 sentences using the vocabulary words and words in the page? (if possible) that describes the pictures the people with the names are doing.
We can write sentences in Spanish with the vocabulary provided and describing the actions of the people in the illustration like this:
Timoteo esta comiendoPaula esta hablando por telefonoRaúl está durmiendoRose está bebiendo jugoMario está levantando el micrófono Luis está jugando videojuegosSusana está escuchando al directorWhat is the present progressive?It corresponds to a verbal tense where the actions are taking place at the moment of speech, that is, in the present moment.
Therefore, in Spanish the present progressive is formed by the verb "estar" accompanied by the main verb in the gerund.
Find more about present progressive at:
https://brainly.com/question/859815
#SPJ1
What U.S. territory uses Spanish as an official language?
Answer:Nuevo México, Colorado y Arizona
El español se ha hablado alrededor del Nuevo México norteño, Colorado meridional y en la frontera con México desde el siglo XVII.
Explanation:
Which of the following verbs is a reflexive verb in Spanish?
Nosotros sentir
-Te sientes
O Yo sientimos
Yo lava
hurry plsssss!!
Answer:
Ф Te sientes.
Explanation:
Reflexive verb in spanish:
- Te sientes.
...
Why in spanish are there two versions of past tense in verbs (the er ir ar endings chage) depending on specific past or general past
Answer:
Because each past tense have a different proposition.
Explanation:
There are 2 basic forms of the past tense: preterit and imperfect.
The first is used for actions that have already ended. Example: yo compré un libro ayer en la librería (something that happened and is already over)
The second is for recurring actions in the past. Example: yo siempre compraba un libro en la librería (an action done with a certain frequency in the past).
Then, according to its necessity or intention, the verb will be conjugated in different ways.
*Remember: there are regular and irregular verbs, so you need to pay attention when conjugating, okay? It is good to start with the verbs you use most often in your daily life and, little by little, to cover more. Let's see some examples.
Preterit (regular verbs)
Caminar
yo - caminé
tú - caminaste
él/ella/usted - caminó
nosotros/nosotras - caminamos
vosotros/vosotras - caminasteis
ellos/ellas/ustedes - caminaron
Comer
yo - comí
tú - comiste
él/ella/usted - comió
nosotros/nosotras - comimos
vosotros/vosotras - comisteis
ellos/ellas/ustedes - comieron
Salir
yo - salí
tú - saliste
él/ella/usted - salió
nosotros/nosotras - salimos
vosotros/vosotras - salisteis
ellos/ellas/ustedes - salieron
Preterit (irregular verbs)
Ser
yo - fui
tú - fuiste
él/ella/usted - fue
nosotros/nosotras - fuimos
vosotros/vosotras - fuisteis
ellos/ellas/ustedes - fueron
Imperfect (regular verbs)
Caminar
yo - caminaba
tú - caminabas
él/ella/usted - caminaba
nosotros/nosotras - caminábamos
vosotros/vosotras - caminabais
ellos/ellas/ustedes - caminaban
Comer
yo - comía
tú - comías
él/ella/usted - comía
nosotros/nosotras - comíamos
vosotros/vosotras - comíais
ellos/ellas/ustedes - comían
Salir
yo - salía
tú - salías
él/ella/usted - salía
nosotros/nosotras - salíamos
vosotros/vosotras - salíais
ellos/ellas/ustedes - salían
Imperfect (irregular verbs)
Ser
yo - era
tú - eras
él/ella/usted - era
nosotros/nosotras - éramos
vosotros/vosotras - erais
ellos/ellas/ustedes - eran
Las personas que viven en este territorio de los Estados Unidos hablan español e inglés. También este territorio es el hogar del coquí y de uno de los telescopios más grandes del mundo. ¿Cómo se les llama a las personas de este territorio? Son ________. (1 point)
a
los puertorriqueños
b
los chicanos
c
los tejanos
d
los nuyorriqueños
Answer: In bold and underlined
Son los puertorriqueños.
Inciso Correcto es a) Los puertorriqueños.
Translation: They are Puerto Ricans.
Correct Subsection is a) Puerto Ricans.
2-COMPLETA LA CRONOLOGÍA 1939 A 1941, ALEMANIA OCUPÓ VARIOS PAÍSES DE MEDIADOS DE 1941, ALEMANIA SUFREE UNA DURA DERROTA EN TERRITORIO................. FINES DE 1941, JAPÓN ATACA LA BASE MILITAR. JUNIO DE 1944, LOS ALIADOS LIBERAN A AGOSTO DE 1945, LAS CIUDADES SEPTIEMBRE DE 1945, JAPÓN SE **** SON DESTRUÍDAS Y SE PUSO FIN A LA 2DA GUERRA
La chonología completa se da de la siguiente manera.
1939 a 1941: Alemania ocupó varios países.Mediados de 1941: Alemania sufrió una dura derrota en el territorio (falta el evento específico).Finales de 1941: Japón ataca la base militar (falta la base específica).Junio de 1944: Liberación de los Aliados (falta ubicación específica).Agosto de 1945: Japón es devastado por las ciudades y la guerra.Septiembre de 1945: Finaliza la Segunda Guerra Mundial.¿Qué es una cronología?La cronología es la ciencia de ubicar eventos históricos en el tiempo.
Se basa en la cronometría, que también se conoce como cronometraje, y la historiografía, que examina la escritura de la historia y el uso de métodos históricos.
Más información sobre Cronología:
https://brainly.com/question/26719078
#SPJ1
Read the description in English and then match it with the correct description in Spanish. Pay attention to the placement of the adjective. (4 points)
1.
Juguetes nuevos
2.
Nuevos juguetes
3.
Juguetes diferentes
4.
Diferentes juguetes
a.
Toys that were just made
b.
Toys that you just got
c.
Toys that are not like the ones you have
d.
A variety of toys
Complete with the appropriate word(s).
1. El tren no
a tiempo
con
de quince minutos.
2. Los pasajeros tuvieron que
segunda
y así bajaron en la
donde
de tren.
3. Unos pasajeros tomaron una merienda en
y el
pasó por el coche para revisar sus
4. Hay mucha gente en el tren. Hay muy pocos
todos están
Answer:
1.
Explanation:
1. el tren no llego a tiempo con atraso de 15 minutos.
2. Los pasajeros tuvieron que bajar en la segunda parada y así bajaron en la estacion donde paró el tren.
3. unos pasajeros tomaron una merienda en el coche comedor y el capitan??? paso para revisar sus equipajes.
4. Hay mucha gente en el tren. Hay muy pocos
donde todos están
(only answer if you actually know)
i’ll give brainliest to whoever answers correctly:)
¿Qué características hacen diferentes a las historietas de otras narraciones como el cuento o a novela?
Las características que hace diferentes a las historietas de otras narraciones como el cuento la novela son:
Explanation:
Las historietas tienen poco contenido para leer, ya que muestra muchos dibujos, donde se relata la acción. En las novelas y cuentos hay pocos dibujos. Si existen personajes en los cuentos e historietas, mientras que en la novela pueden ser reales. Las historietas tienen color, mientras que el novela no. .
PLEASE HELP MEEEEEEEE SUBJECT SPANISH
Answer:
I think it's caer, decir, caminar.
Explanation:
Answer:
caer decir caminar
Explanation:
por que Holden no quiere que phoebe lo acompañé?
Answer:
Porque Holden quiere que Phoebe se quede para su musical de la escuela