Answer:
You were right. It's D
Explanation:
It could also be C though
The best response to the question in Imperative Tense in Spanish is:
Saca la basura, por favor.Imperative Tense in SpanishThe conjugation of the verb "sacar" in imperative tense, taking into account the personal pronouns is:
Tú: sacaUsted: saqueÉl: saqueElla: saqueEllo: saqueNosotros / Nosotras: saquemosUstedes: saquenEllos / Ellas: saquenTo identify the appropriate conjugation in each sentence, you must identify the noun in the sentence, replace it with the appropriate personal pronoun, and finally use the corresponding conjugation with the help of the guide above.
If you want to learn more about Imperative Tense in Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/22049703
Choose the correct indirect object pronoun for each sentence.
Answer:
1.Les
2.Le
3.Le
4.Le
5.Le
6.Le
7.Les
8.Le
9.Le
10.Le
Hope this helps :)
Answer: 1 is les 2 is le 3 is le 4 is les 5 is les 6 is les 7 is les 8 is le 9 is les 10 is Les
Explanation:
boom !
guys pls help me!!!!!!
What does "Me gustas tu" mean?
Explanation:
Me gustas tú" is a phrase in Spanish that means "I like you."
Answer: i like you
Explanation:
“me” is basically an I sometimes and “gusta” means like and “tu” means you
fill in the blank with the spanish word that best completes the following sentence. un escritor ___________ mucho. escribe canta vende baila
Valeria: Bueno, primero, en la mañana, fui a mis clases de baile y después, en la tarde, un amigo me trajo flores…
1.
enter answer
2.
enter answer
Valeria: ¡A veces quisiera largarme de esta casa! Y ahora, ni siquiera puedo hablar por teléfono.
3.
enter answer
Antonio: Los tres éramos bien unidos, siempre estábamos juntos.
4.
enter answer
Antonio: De acuerdo… y luego, podemos ir a pasear por la playa.
5.
enter answer
Las expresiones adverbiales de tiempo que aparecen en el diálogo son:
Primero, en la mañana, después, en la tardeA vecessiempreLuegoQué son las expresiones adverbiales de tiempo?Las expresiones adverbiales de tiempo se utilizan para mostrar la hora en que algo está sucediendo o sucedió. Puede ser utilizado para indicar la hora exacta o un período de tiempo. También indica cuándo se está realizando la acción del verbo.
Aquí están las expresiones adverbiales de tiempo en cada línea de diálogo:
Valeria: Bueno, primero, en la mañana, fui a mis clases de baile y después, en la tarde, un amigo me trajo flores.
(Primero, en la mañana, después, en la tarde)Valeria: ¡A veces quisiera largarme de esta casa! Y ahora, ni siquiera puedo hablar por teléfono.
(A veces)Antonio: Los tres éramos bien unidos, siempre estábamos juntos.
(siempre)Antonio: De acuerdo… y luego, podemos ir a pasear por la playa.
(Luego)The complete question could be as follows:
Note the adverbial expressions of time in each line of dialogue. Then, write them exactly as they appear (and in the order in which they appear)
Valeria: Bueno, primero, en la mañana, fui a mis clases de baile y después, en la tarde, un amigo me trajo flores…
Valeria: ¡A veces quisiera largarme de esta casa! Y ahora, ni siquiera puedo hablar por teléfono.
Antonio: Los tres éramos bien unidos, siempre estábamos juntos.
Antonio: De acuerdo… y luego, podemos ir a pasear por la playa.
aprende mas sobre frases adverbiales
https://brainly.com/question/31615318
#SPJ11
Quien era el sr. Moreno, y que prometia a la gente de sosua
Mr. Moreno is a significant character in "The Color of My Words" from the "Vamos a Leer" series. In the tale, Mr. Moreno is a politician in Sosúa, DR.
What is the situation about?Moreno is a leader dedicated to community development and improving life in Sosúa. He promises to improve education, services, and living in Sosúa.
In "The color of my words," Lynn Joseph uses Mr. Moreno symbolizes hope and progress in the community. Mr. Moreno inspires Sosúa to fight for rights and opportunities. It's important to note Mr.'s description and promises.
Learn more about The color of my words from
https://brainly.com/question/27754032
#SPJ1
A veces las personas que viven juntas en la residencia estudiantil no (4) (conocerse) bien. En este caso, deben (5) (hablarse) con frecuencia con el fin de entender mejor el carácter de cada uno. Aunque no tengan mucho en común, deben intentar establecer una relación cordial porque tienen que (6) (verse) todos los días.Hay algunas cosas que nunca deben hacer. Es malo cuando las compañeras (7) (mentirse) porque es muy probable que la otra se entere de (finds out) la mentira; esto puede crear tensión. Tampoco es bueno (8) (engañarse), sobre todo cuando se trata de asuntos económicos.Una buena comunicación entre compañeras es la clave para una relación pacífica. Pregúntale a cualquier persona que tenga una buena relación con su compañero o compañera de cuarto y te dirá: "Nos llevamos bien porque (9) (comunicarse)". Por el contrario, una persona que nunca habla con su compañero de cuarto posiblemente te dirá: "Si mi compañero y yo (10) (separarse), podemos tener unas mejores relaciones".
Answer:
Explanation:
4.- se conocen
5.- hablarse
6.- verse
7.- se mienten
8.- engañar
9.- nos comunicamos
10.- nos separamos
Based on the ending letters of each noun, determine if nouns are feminine by writing the definite article 'la' and 'el' if the noun is masculine.
determine if nouns are feminine plural by writing the definite article 'las' and 'los' if the noun is masculine plural.
Do not use CAPS or punctuation or your answer won't be properly grade. ___ propiedad
Answer:
Explanation:
generally, nouns are determined as feminine or masculine depending on their ending letter. any noun that ends in an "a" is feminine, and nouns that end with letters such as "o", "e" etc are masculine. we use the article "la" for singular feminine nouns and "el" for singular masculine nouns.
e.g. "el vestido" or "la sandía"
the noun is plural when it ends in a "s". This means that nouns that end in "as" are feminine plural, and nouns that end in "os" or "es" would be masculine plural.
e.g. "las chicas" or "los chicos"
these are the general rules, though there are some exceptions to these rules, like "el agua"
(i made sure to edit out all the caps)
Hope this helps!
¿Qué hora es? las tres y media.
Answer:
What time is three 3:30?
Explanation:
This is the translation I hope that's what you wanted:)
Answer: son
Explanation:
Escribe la letra de la respuesta que conteste lógicamente cada pregunta
Answer:
1. g
2. c
3. d
4. j
5. a
6. i
7. e
8. f
9. b
10. h
Explanation:
I'm a native speaker. Some of the answers (for the questions 2 3 9) are obvious to me, but for the rest , many of the options make sense as well. I answered by a process of elimination.
What a twisted exercise 0.0
Translate the following sentences into Spanish, remembering to use the future tense.
1. If the team doesn't practice harder, they will lose the game.
2. I will come tomorrow.
3. I will feel a lot better after the test.
*Note: This is a practice activity. Completing this activity will not only prepare you for future tests and assessments but, more importantly, it will enhance your language ability.
Answer:
1. Si el equipo no practica mas duro, van a perder el partido.
2. Voy a venir mañana.
3. Me voy a sentir mucho mejor después del examen.
Explanation:
Answer:
1.Si el equipo no practica más, eso perderá el juego
2 . Vendré mañana
3.Me sentiré mucho mejor después de la prueba
Explanation:
If you need more help ask me
Read and choose the option with the correct word or words to complete the sentence.
-¿_______ es el Año Nuevo?
-Es el 1 de enero.
O Qué
O Cuándo
O Dónde
O Cómo
Escribe esta oración en el imperfecto: Vas a jugar a los deportes
Answer:
"Si Voy a Jugar a los deportes"
Explanation:
Fill in the blanks with the appropriate definite article (el, la, los or las)
Answer:
1. el
2. el
3. los
4. la
5. las
6. el
Explanation:
1. Boligrafo is masculino ending in -o and is singular.
2. laboratorio is masculino, ending in -o and is singular.
3. Todos is masculino, ending in -o, and estudiantes is plural ending in -s.
4. biblioteca is feminino, ending in -a, and is singular.
5. tijeras is feminino, ending in -a, and is plural ending in -s.
6. periodo is masculino ending in -o, and is singular.
-Hope this helped.
Verb Conjugations!!!! I need help please i have a final in 3 days and i don't know how to do it.
Answer:
Verb conjunctions are words that connect two or more verbs in a sentence. They are used to show the relationship between the actions or events described by the verbs. Examples of verb conjunctions include "and," "but," "or," "yet," and "so."
Verb conjunctions are words that connect two or more verbs in a sentence. They are used to show the relationship between the actions or events described by the verbs. Examples of verb conjunctions include "and," "but," "or," "yet," and "so."In Spanish, verb conjunctions are called "conjunciones" and they serve the same purpose as in English. Some common Spanish verb conjunctions include "y" (and), "o" (or), "pero" (but), "porque" (because), and "así que" (so). However, the usage and placement of verb conjunctions in Spanish may differ from English, so it's important to learn the specific rules and guidelines for using them correctly in Spanish.
Hope this helps and goodluck on your finals!
descripcion personaje del montesor barril de amontillado
Transition:
description character of the montesor barrel of amontillad
how do you complete the dialogue "Te presento a Marisol."
The expressions that complete the dialogue are buenos días, muy bien gracias, ¿de dónde eres?, encantado, De nada, ¿qué tal?, ¿qué pasa, hasta luego.
How do you complete dialogues in Spanish?Dialogues both in English and in the Spanish language have a similar structure that involves:
A greetingQuestions and answers about a topic or basic personal questionA closingSome common expressions that are used are:
Expressions to say hello: Hola, buenos días, buenas tardesExpressions to ask how are you: ¿Cómo estás?, ¿Qué tal?, ¿Qué pasa?Expressions to say goodbye: Adiós, hasta luego, chaoOther expressions: ¿Cómo te llamas? (what's your name), ¿De dónde eres? (where are you from).Based on this, the correct expressions to complete the dialogues are:
Estudiante 1: Buenos días/muy bien gracias ¿cómo te llamas?Estudiante 1: ¿de dónde eres?Estudiante 2: encantadoEstudiante 2: De nadaEstudiante 1: ¿qué tal?/ ¿qué pasaEstudiante 2: hasta luego.Note: This question is incomplete; here is the missing information:
Learn more about dialogue in: https://brainly.com/question/1361071
#SPJ1
Answer:
Explanation:
- Te presento a Marisol
- Hola Marisol, mucho gusto de conocerte. Yo soy Yalitza, buenos días.
Write true sentences about you with love, like or hate.
1 (skate)
I like skating.
I hate classic linerius..................
2 (classical music)
3 (play computer games) ........
4 (swim in the sea).........
5 (museums)........
6 (test)........
love = amo
like = me gusta
hate = odio
2) yo amo/odio/me gusta la música clásica.
3) yo amo/odio/me gusta los juegos de computadora.
4) yo amo/odio/me gusta nadar en el océano.
5) yo amo/odio/me gustan los museos.
4) yo amo/odio/me gustan los exámenes.
50 points!
Rewrite the sentences in the imperfect tense.
Yo sé hacerlo.
Ellos pueden ir.
¿Qué va a decir?
si decido trabajar terminando la secundaria ventajas y desventajas unrgente
Answer:sería mejor conseguir un trabajo a los 16,
sería una ventaja aunque
Explanation:
fill in the blanks with the correctly conjugated form of the appropriate verb
3. María y Carlos ____ (ser/estar) en la biblioteca estudiando. ¿Sabes dónde ____(ser/estar) la biblioteca?
4. Nosotras (ser/estar) muy felices porque
(ser/estar) en la playa con nuestros amigos.
5. ¿Cómo _____ (ser/estar) tú? Yo ____ (ser/estar) simpática, inteligente, y cómica.
Answer:
3. María y Carlos estan en la biblioteca estudiando. ¿Sabes dónde esta la biblioteca?
4. Nosotras estamos muy felices porque
estamos en la playa con nuestros amigos.
5. ¿Cómo estas tú? Yo soy simpática, inteligente, y cómica.
CORRECT ANSWER WILL GET BRAINLIEST!!!!
Answer:
b. Comer
Explanation:
Comer means eat
Answer:
B. comer
Explanation:
I speak spanish
PLEASE HELP ASAP
日
Nombre:
17 ¿Qué hacian?
Escriba una oración explicando qué hacía cada persona, según la ilustración y la
información que se da. Siga el modelo.
64
MODELO:
1. Juana y Pedro
2. papá
mi abuelo
Mi abuelo leía el periódico.
3. mamá
Unidad 3, Lección A
4. yo
5. tú
6. nosotros
Fecha:
體育
Festival
de
cine
jQué chévere! 3 Workbook
© Carnegie Learning, Inc.
Answer:
1. Juana y Pedro bailaban.
2. yo limpiaba.
3. papá cocinaba
4. yo estudiaba
5. mi mamá trabajaba
6. íbamos al festival de cine
I hope this helps, thanks!
La tintoreía está abierta, _____ hoy no tenge tiempo para debar la ropa. La llevaré mañana. A. o B. pero C. como D. y
Answer:
Ф pero.
Explanation:
→ La tintorería está abierta. pero hoy no tengo tiempo para llevar la ropa. La llevaré mañana.
...
La tintoreía está abierta, pero hoy no *tiene* tiempo para *llevar* la ropa.
#HopeThisHepls
Las puestas de sol le ponen triste al principito, y sin embargo le
gustan. ¿En qué otros capítulos aparece esta afición? ¿Tú crees
que al principito le gusta estar triste?
En el libro “El Principito” de Antoine de Saint-Exupéry, podemos analizar que en varios capítulos podemos comprender la tristeza del principito, motivada por su soledad.
¿En qué capítulo se muestra la tristeza del príncipe?En el capítulo donde conoce al zorro, el príncipe demuestra sus emociones hacia la puesta de sol, ya que no tiene amigos y por eso no podía recordar a nadie cuando veía una puesta de sol.
Por eso, a lo largo del libro, podemos ver que al principito no le gusta estar triste, pero esta es una condición que se da debido a su soledad y nostalgia por estar lejos de casa.
Encuentra más sobre "El Principito" en:
https://brainly.com/question/30386445
#SPJ1
¿Q significa connotativamente la palabra península ?
El significado connotativo de la palabra península está relacionado con la belleza natural pero también con un lugar aislado.
¿Cuál es el significado connotativo de la palabra península?El significado connotativo difiere del significado denotativo ya que no se refiere a la definición dada por la RAE sino a ideas que se han construido culturalmente en relación a las palabras. En el caso de península hay dos significados asociados:
Belleza natural: Las penínsulas se asocian con la selva y con un destino turístico exótico.Lugar aislado: También se relacionan con lugares de muy difícil acceso e incluso peligrosos.Aprenda más sobre significado en https://brainly.com/question/23273304
#SPJ1
Visit any job portal and find 3 job listings for Mexico written in Spanish. Try to interpret as much of the ads as you can before you use an online dictionary or the translate feature to understand the job requirements better. Then, write a short paper in English comparing the requirements for any three jobs of your choice.
Be sure to talk about the requirements of the job, the knowledge or education required to be eligible for that job, any additional qualifications that would be helpful in obtaining the job, as well as the minimum level of experience required.
You should mention the type of compensation (salary and benefits) offered, as well as the office hours of each of the jobs.
Also mention the job portal that you have referred to complete this activity.
In this exercise, you have to write a short paper in English after following some steps.
First, you need to check any Mexican job portal. For example, let's select Linked In Mexico.
Then, you have to select three different job ads and you write down all the information you can get from these ads.
As the exercise indicates, you have to write the requirements, education required (whether it is university level or high school), additional qualifications (for example, if the job requires to speak English or IT knowledge), the minimum level of experience required (some job ads may ask for two or three years, some more and there are also job offers that don't require any years of experience), salary and also hours from each job.
It's important to organize your information when you write your paper and also choose different types of jobs so the information isn't all the same.
You can find an example in the following link https://brainly.com/question/20363241?referrer=searchResults
600 tickets for a school concert are sold. The cost of a ticket for a adult is $45 and $30 for a learner. The total amount of ticket sales was $22200. How many tickets were sold to learners
Answer:
x = number of tickets sold to adults = 280
y = number of tickets sold to learner's = 320
Explanation:
Let
x = number of tickets sold to adults
y = number of tickets sold to learner's
x + y = 600 (1)
45x + 30y = 22,200 (2)
From (1)
x = 600 - y
Substitute x = 600 - y into (2)
45x + 30y = 22,200 (2)
45(600 - y) + 30y = 22,200
27,000 - 45y + 30y = 22,200
- 45y + 30y = 22,200 - 27,000
-15y = -4,800
y = -4,800/-15
y = 320
Substitute y = 320 into (1)
x + y = 600 (1)
x + 320 = 600
x = 600 - 320
x = 280
x = number of tickets sold to adults = 280
y = number of tickets sold to learner's = 320
Lenguaje, lengua y habla.
Identifica cuál de ellas aplica para cada aseveración.
a. Es el modo particular como cada hablante se expresa.
b. Es la manera común como habla un grupo de personas.
c. Es el método que utilizamos para comunicarnos.
d. Se expresa con gestos, visualmente y de forma acústica.
Answer:
D) Habla
A) Lenguaje
C) Lengua
Explanation:
Comentario y editorial