¿Cómo se dice "to taste" or "to try" en español?

Question 1 options:

batir


tastear


tirar


probar

Question 2 (1 point)
¿Cómo se dice "to add" en español?

Question 2 options:

picar


añadir


ajo


calentar

Question 3 (1 point)
¿Qué quiere decir "¿Cómo se hace...?" en inglés?

Question 3 options:

How do you make...?


What do you serve ... with?


What did you do...?


Don't forget to...

Question 4 (1 point)
¿Qué es esto?


Grilled Shrimp.
Grilled Shrimp. From roolrool | Some rights reserved


Question 4 options:

los sartenes


congelado


los camarones


el vinagre

Question 5 (1 point)
¿Qué es esto?

bottle of vinegar
bottle of vinegar From quantumbutterfly | Some rights reserved




Question 5 options:

el horno


el refrigerador


el vinagre


los mariscos

Question 6 (1 point)
__________ es una cosa que puedes usar para calentar la comida.



Question 6 options:

el ajo


el microondas


el fregadero


la cucharada

Question 7 (1 point)
Quiero hervir el agua. Voy a poner el agua en una _________ en la estufa.



Question 7 options:

refrigerador


olla


salsa

Question 8 (1 point)
Después de cocinar y comer la comida, voy a poner los platos sucios en ________.



Question 8 options:

enlatados


el pedazo


el fregadero


el horno

Question 9 (1 point)
Para cocinar los huevos, primero necesito _________ la estufa.

Question 9 options:

tirar


pelar


encender


batir

Question 10 (1 point)
Voy a apagar la estufa después de cocinar la comida.

Question 10 options:

lógico


ilógico

Answers

Answer 1
1. Probar
2.
3 How do you make
4. Los camarones
5. El vinagre
6. El Microondas
7 Olla
8
9 encender (turn on)
10. Lógico
Answer 2
1. Probar
2. Añadir
3. How do you make
4. Los camarones
5. El vinagre
6. El microondas
7. Olla
8. El fregadero
9. Encender
10. logico

Related Questions

¿Te gustaría ____________ español?

Answers

Answer: te gustaría aprender español?

Explanation: would you like to learn spanish?


My friend likes to run and I like to swim but we are not sociable.

Translate to Spanish

Answers

Answer:

A mi amigo le gusta correr y a mí me gusta nadar, pero no somos sociables.

Explanation:

Answer:

Explanation:

A mi amigo le gusta correr y a mí me gusta nadar, pero no somos sociables.

...

Translate He came home into Spanish by filling in the missing letters:

Answers

can you put the missing letters? but the translation would be "el vino a casa"

Answer:

Explanation:

He came home = Vino él a casa.

Complete the narration below about how Esteban and Sara spent the day with the imperfect or the preterite indicative.

Esteban y Sara ______ (1) (a. quisieron / b. querían) hacer un poco de ejercicio. No _____ (2) (a. tuvieron / b. tenían) mucho tiempo porque ______ (3) (a. fueron / b. iban) a un concierto esa tarde. Como ______ (4) (a. hizo / b. hacía) muy buen tiempo, ______ (5) (a. dieron / b. daban) un largo paseo con el perro por el barrio. Allí, _____ (6) (a. vieron / b. veían) a unos amigos mientras _____ (7) (a. caminaron / b. caminaban). Cuando esos amigos _______ (8) (a. supieron / b. sabían) del concierto por la tarde, ________ (9) (a. dijeron / b. decían) que les ______ (10) (a. interesó / b. interesaba) ir también. Así que (Therefore), los cuatro amigos _____ (11) (a. fueron / b. iban) al concierto juntos y luego a un café a charlar. Todos _____ (12) (a. se divirtieron / b. se divertían) mucho ese sábado.

Answers

According to the information, the verbs that correctly complete the fragment are: querían, tenían, iban, hizo, dieron, vieron, caminaban, supieron, dijeron, interesaban, fueron, se divirtieron.

How to select the correct verbs?

To select the correct verbs we must carefully read the fragment at least three times. Once we have read it several times we will understand the central theme.

Additionally, we will be able to identify where the verbs go in the past tense and where the verbs go in the indicative. According to the above, the sentences would be as follows:

Esteban y Sara querían (1) (a. quisieron / b. querían) hacer un poco de ejercicio. No tenían (2) (a. tuvieron / b. tenían) mucho tiempo porque iban (3) (a. fueron / b. iban) a un concierto esa tarde. Como hizo (4) (a. hizo / b. hacía) muy buen tiempo, dieron (5) (a. dieron / b. daban) un largo paseo con el perro por el barrio. Allí, vieron (6) (a. vieron / b. veían) a unos amigos mientras caminaban (7) (a. caminaron / b. caminaban). Cuando esos amigos supieron (8) (a. supieron / b. sabían) del concierto por la tarde, dijeron (9) (a. dijeron / b. decían) que les interesaba (10) (a. interesó / b. interesaba) ir también. Así que (Therefore), los cuatro amigos fueron (11) (a. fueron / b. iban) al concierto juntos y luego a un café a charlar. Todos se divirtieron (12) (a. se divirtieron / b. se divertían) mucho ese sábado.

Learn more about texts in: https://brainly.com/question/30018749

#SPJ1

According to the audio, which of the following foods was not mentioned as a good breakfast food

Answers

Answer:

If you have this question, it is Chicken

Explanation:

Choice number 3

PLEASE MARK ME BRAINIEST!!!

Un texto que tenga siente puntos seguidos 2 punto apartes 1 punto final

Answers

Answer: A text that has seven points in a row 2 full stops 1 full stop

Juan y Ana, ___ aquí.

Answers

Juan y Ana Están aquí ..............................

Answer:

Juan y Ana, están aquí.

Cuánto es 11+2 alguien me puede decir

Answers

The answer is 13
Hope that helps :)
la respuesta es trece (13)

Eat them (the apples) up! They're good.
¡Te las comes! Son buenos.
¡Cómetelas! Son buenas.
¡Las cómete! Son buenas.
¡Cómetelo! Son buenas.

Answers

2nd one , ¡cómetelas! son buenas
Yes! The second one.

Tú _____ todos los días. (bañarse)

Answers

Banas

Explanation:
Yes

Answer:

- Te bañas.

Explanation:

>. Tú te bañas todos los días.

...

es la unidad de medida que se usa para calcular la intensidad de un sonido​

Answers

Answer:

decibel

Explanation:

Sound intensity is the sound power per unit area, the SI unit is watt per square metre (W/m2)

Answer:

Creo que es un decibel.

Explanation:

pleasee help but make it simple because im in spanish 2

pleasee help but make it simple because im in spanish 2

Answers

Answer:

It's like making a story

Explanation:

What is the verb ending for the “yo” form?

Answers

Answer:

Mark me Brainliest plz

Explanation:

Subject             -ER verb endings

yo (I)                         -o

tú (you)                     -es

él/ella (he / she)        -e

nosotros/as (we)     -emos

Rubén, no quiero que tengas un mal día, pero es necesario que te (1)
(decir) algo importante sobre tu audición en el teatro.

Answers

Rubén, no quiero que tengas un mal día, pero es necesario que te algo importante sobre tu audición en el teatro. Sorry if I’m late

If you have been keeping up with the goals you set for yourself in the "Becoming a Lifelong Learner Part 1” assignment, you are well on your way to becoming a lifelong Spanish learner. As you know by now, having regular habits of conversing with Spanish speakers, getting information from Spanish sources, and participating in Spanish cultural events can set you up for unique opportunities throughout your life. Take a few moments to reflect on your experience developing these habits and how you imagine your connection to Spanish unfolding over the next several years. Write two paragraphs in English based on the directions below: In the first paragraph, write about your experience developing these habits and how you project you will stay connected to Spanish and its culture in the future. In a second paragraph, reflect on how knowing Spanish will help you in your life academically, personally, socially, and even professionally. Give specific examples and detail
ANSWER IN SPANISH.

Answers

Throughout my journey of becoming a lifelong Spanish learner, I have found that developing regular habits has been instrumental in my progress.

How to explain the information

Conversing with Spanish speakers, whether through language exchange partners or participating in language immersion programs, has significantly improved my speaking and listening skills. Additionally, exposing myself to Spanish sources such as books, movies, and podcasts has expanded my vocabulary and deepened my understanding of the culture.

Engaging in Spanish cultural events, such as festivals and local gatherings, has allowed me to immerse myself further in the language and develop a genuine appreciation for its richness. Moving forward, I plan to continue these habits by seeking out new opportunities to practice Spanish, such as joining conversation groups or traveling to Spanish-speaking countries.

Learn more about Spanish on

https://brainly.com/question/24126663

#SPJ1

Listen and understand
Copia esta tabla en una hoja de papel. Escucha los mensajes de teléfono y
completa la tabla. Usa la información para escribir oraciones. (Copy the chart.
Listen to the phone messages and complete the chart. Write sentences using the information.)
La hora
modelo: 8:00
10:15
12:30
2:45
4:10
¿Dónde está Ana?
delante de la clase de arte
¿Adónde va Ana?
clase de español
modelo: A las ocho Ana está delante de la clase de arte.
Ella va de la clase de arte a la clase de español.

Answers

De acuerdo con la información podemos inferir que las oraciones serían: a las diez y quince, Ana está delante de la clase de arte. Ella va de la clase de arte a la clase de español; a las doce y treinta, Ana está delante de la clase de arte. Ella va de la clase de arte a la clase de español, etc..

¿Qué oraciones se construyen a partir de la información?

Las oraciones se construyen siguiendo el patrón establecido en el modelo proporcionado. Se indica la hora y se utiliza la información proporcionada sobre dónde está Ana y adónde va para completar las oraciones. En cada caso, se especifica la ubicación de Ana y su destino, que es la clase de español.

A las diez y quince, Ana está delante de la clase de arte. Ella va de la clase de arte a la clase de español.A las doce y treinta, Ana está delante de la clase de arte. Ella va de la clase de arte a la clase de español.A las dos y cuarenta y cinco, Ana está delante de la clase de arte. Ella va de la clase de arte a la clase de español.A las cuatro y diez, Ana está delante de la clase de arte. Ella va de la clase de arte a la clase de español.

Aprenda más sobre oraciones en: https://brainly.com/question/28325101
#SPJ1

Question 5: Why is the following sentence wrong? Miguel es mi amigo y él es en mi clase de español.​

Answers

es should be esta. i think thats right look up if their is accents
It should be like this “Miguel es mi amigo y él está en mi clase de español.”

Fill in the blanks below with the correct forms of the verb ir.
1. Elena
al banco porque necesita dinero.
2. Nosotros
a la tienda.
3. Dora y Elena
a la clase de biología.
4. Yo
a estudiar esta noche.
5. ¿
tú a comer en la cafetería?
OR
6. Tú y Diana
a hablar por teléfono.

Answers

Answer:

I don't understand the question

Explanation:

can you rewrite it?

A woman prepares a meal in her kitchen.

Rebeca

A woman prepares a meal in her kitchen.Rebeca

Answers

rebeca prepara la comida en su cocina

Read and choose the option with the correct form of the verb to complete the sentence.
No es cierto que un día ustedes ________ ver la Casa Azul de Frida y Diego en México. (1 point)
pueda
pueden
puedan
podan

Answers

The correct form of the verb is puedan

pls help im bad in spanish !!
Ser vs Estar

pls help im bad in spanish !!Ser vs Estar

Answers

Answer:

Explanation:

¿Dónde estás?

¿Cómo estás?

¿Cuál es tu deporte favorito?

¿En qué estás trabajando?

¿Cuál es tu color de ojos?

¿Estarás en la reunión?

Ambos son de USA

La comida mexicana es muy buena

Estoy loca por ti

No son buenas personas

Es bonita

El juego es el viernes.

Nelly está en la librería

Mi comida favorita es mexicana

Estoy en México

Ella está en el salón

Soy mexicana

Somos inteligentes

Él está enfermo


-Buenos días, ¿qué

Answers

Answer:

Explanation:

Hola, esta no es una pregunta, ¿solo querías hacer eso por diversión o qué?

Cuales son los elementos no esenciales en una oración

Answers

Los elementos no esenciales en una oración son aquellos que se pueden eliminar sin alterar la estructura fundamental ni el significado básico de la oración.

¿Cómo usar elementos no esenciales?

Elementos no esenciales a menudo brindan información adicional, pero no son indispensables para la comprensión del mensaje principal. Algunos ejemplos de elementos no esenciales son:

Complementos circunstanciales: Son expresiones que indican circunstancias de tiempo, lugar, modo, causa, etc. Por ejemplo, "ayer" en "Fuimos al cine ayer".Adjetivos y adverbios descriptivos adicionales: Estos modificadores agregan detalles o características extra. Por ejemplo, "hermoso" en "Vestía un vestido hermoso".Oraciones subordinadas adjetivas y adverbiales: Son oraciones que funcionan como complemento de un sustantivo o verbo principal, pero se pueden omitir sin perder el sentido principal. Por ejemplo, "que estudia Medicina" en "Mi hermana, que estudia Medicina, vive en Madrid".Expresiones de vocativos o interjecciones: Son palabras o frases que se utilizan para llamar la atención o expresar emociones, pero no son necesarias para la estructura de la oración. Por ejemplo, "amigo mío" en "¡Hola, amigo mío!".

La eliminación de estos elementos no esenciales no afectará la comprensión general de la oración, aunque puede disminuir el nivel de detalle o información adicional proporcionada. Es importante identificar estos elementos para comprender el núcleo principal de la oración y sus elementos esenciales.

Aprender más sobre español aquí:

https://brainly.com/question/18552923

#SPJ1

Negro Sin Nada En Tu Casa
…Y siempre tu sudor que no termina
de caer en la tierra.
Tu sudor tan antiguo, pero siempre tan nuevo
tu sudor en la tierra.
Agua de tu dolor que fertiliza
más que el agua de nube.
Tu sudor, tu sudor. Y todo para aquél
que tiene cien corbatas, cuatro coches de lujo,
y no pisa la tierra.
Sólo cuando la tierra no sea tuya,
será tuya la tierra.

This excerpt is an example of which elements of Cabral’s poetry?

Answers

Answer:

The excerpt presented is an example of the social and political criticism that permeates Cabral's poetry. Cabral's work often denounced the exploitation of the working classes, the oppression of the indigenous peoples, and the effects of colonization on African societies.In this excerpt, Cabral is criticizing the exploitation of poor farmers who sweat and toil to cultivate the land but are ultimately robbed of their labor by wealthy landowners who profit from their hard work. Cabral is also expressing the idea that true ownership of the land can only be achieved when the people who work on it can enjoy its benefits.

In Puerto Rico, young friends often begin a conversation with the casual way to ask "How are you?" which in Spanish
IS:

Answers

ENGLISH:
“How are you?”

SPANISH:
“Cómo estás?”

feel in blanks.. HELP PLEASE
El_o_ v_r_n

Answers

The missing letters in the word are "a" and "m", so the word is "elevator".

Answer:

- Polvorón.

Explanation:

El polvorón.

...

Listen to María read this number: What is the number?
A.
ciento cincuenta
B.
cincuenta y cinco
C.
cuatrocientos cinco
D.
quinientos cinco

Answers

B is the correct answer

Answer:d

Explanation:

because I’m smart

Lee la descripción y escoge el mandato apropiado. Read the paragraph and choose the correct command.

Mi hermana me pregunta que necesita llevar para ir a la playa. Ella quiere llevar demasiada ropa. Yo le digo:

¡ ________ ropa ligera y un traje de baño modesto!

llevas
lleva
lleve
lleves

Answers

Answer:

Lleva

Explanation:

The speaker is addressing their sister directly and using the pronoun "tú" (you), the appropriate command form of the verb "llevar" (to bring) is used, in the context since is the pronoun.

"lleva" means "bring" in the singular informal form

Answer: lleva

Explanation:your giving a comment

Listen to the audio, read the question, and choose the correct option.

Hola amigos, me llamo jeremías, siempre juegos diferentes juegos con mis primos, me encanta jugar al veo veo.Cuando juegos uso primero este trompo segundo uso ese oso de peluche.Y tercero uso aquellas canicas, no me gustaba jugar a los escondidos.Por eso ahora jugamos al veo veo.

Based on the audio, what did Jeremías prefer playing? (2 points)
Board games
Hide and seek
I-spy
Marbles

Answers

Answer:

veo veo= I-spy

Explanation:

Hola amigos, me llamo jeremías, siempre juego diferentes juegos con mis primos, me encanta jugar al veo veo.Cuando juego uso primero este trompo segundo uso ese oso de peluche.Y tercero uso aquellas canicas, no me gustaba jugar a los escondidos.Por eso ahora jugamos al veo veo.

Me encante jugar al veo veo= I love to play I-spy

uso primero este trompo First I use this trompo

segundo uso el peluche= second, i use the stuffed animal

tercero uso aquellas canicas= Third I use those marbles

no me gustaba jugar a los escondidos= I didn't like to play hide and seek

ahora jugamos al veo veo= now we play I-spy

quienes fabricaron herramienta para la caza​

Answers

Respuesta:

Los neandertales fabricaron elaboradas herramientas de piedra, que eran cruciales para su supervivencia. Servían como instrumentos para la caza, para descuartizar los animales, elaborar materiales y encender el fuego.

Brainliest

Other Questions
which function represents the relationship between x and y when y=16/5 and x=20 for which organic compounds must information be encoded in dna for green plants to synthesize the other three compounds? Contrast the Dursleys perception of magic with Harrys perception of magic in this passage. How good are you setting goals? 3 sentences for honors A swimming pool is 50 m long and 25 m wide. It is 1.2 m deep at shallow end and 2 m deep at the other end. 2 examples of object complement foundation, incorporated, is comparing two different capital structures: an all-equity plan (plan i) and a levered plan (plan ii). under plan i, the company would have 180,000 shares of stock outstanding. under plan ii, there would be 130,000 shares of stock outstanding and $2.6 million in debt outstanding. the interest rate on the debt is 8 percent, and there are no taxes. a. if ebit is $575,000, what is the eps for each plan? (do not round intermediate calculations and round your answers to 2 decimal places, e.g., 32.16.) b. if ebit is $825,000, what is the eps for each plan? (do not round intermediate calculations and round your answers to 2 decimal places, e.g., 32.16.) c. what is the break-even ebit? (do not round intermediate calculations and enter your answer in dollars, not millions of dollars, e.g., 1,234,567.) Solve the following quadratic for its zeros X2+ 16x + 71X? Which of the following best describes why most Africans were in the American colonies? A glass container was initially charged with3.00 moles of a gas sample at 3.75 atm and21.7 C. Some of the gas was released as thetemperature was increased to 28.1 C, so thefinal pressure in the container was reduced to0.998 atm. How many moles of the gassample are present at the end?Answer in mol "ICT in education is very helpful for all types of learner" justify How do you eat like I next to to eat and I cant so how do I eat P6.Three objects are connected on a table as shown in the diagram below. The coefficient ofkinetic friction between the block of mass m2 and the table is 0.350. The objects havemasses of m = 4.00 kg, m2 = 1.00 kg, and m3 = 2.00 kg, and the pulleys are frictionless.mqm1M324(6)(a) Determine the acceleration of each object, including its direction. The screens of three piezometers are installed in an aquifer at the same depth below the ground surface. Piezometer B is situated 800 m South of Piezometer A. Piezometer C is situated 1600 m East of Piezometer B. The hydraulic head is measured with the ground surface as zero level. The measured hydraulic heads are (0.66)m for Piezometer A,(0.54)m for Piezometer B and (0.86)m for Piezometer C. The ground surface is flat and lies 3 m above mean sea level. a. Determine the hydraulic gradient of the groundwater flow in the area enclosed by the piezometers.b. Determine the direction of the groundwater flow in the area enclosed by the piezometers (north is 0 degrees) Popular wisdom is that eating presweetened cereal tends to increase the number of dental caries (cavities) in children. A sample of children was (with parental consent) entered into a study and followed for several years. Each child was classified as a sweetened-cereal lover or an unsweetened-cereal lover. At the end of the study, the amount of tooth damage was measured. Here are the summary data: Mean Std. Dev. Cereal Sweetened Unsweetened 15 6.41 preference 5.0 15.0 10 5.20 Assuming the conditions for inference are met, which of the following is an approximate 95% confidence interval for the difference in the true mean tooth damage for the two types of cereal eaters using the conservative degrees of freedom? 25 225 (6.41-5.20)+2.262, 15 10 5 15 15 10 (6.41-5.20)2.262, 25 225 (6.41-5.20)1.96, 15 25 225 (6.41-5.20) +2.145,+ 10 10 15 25 225 (6.41-5.20)1.96, 225 100 what is the greatest commen factor of 392 Hello! Would like some help on this one, thank you! a square + b square + c square equal to ab+ba+ca show that What is the slope of a line perpendicular to the line whose equation is x+y=-6x. Fully reduce your answer. Snow is falling steadily in Syracuse, New York. After 2 hours, 4 inches of snowhave fallen. How much time did it take to snow 1 inch?