The Spanish saying completes with the next present participles as follows: "Se consigue más haciendo que diciendo ."
The present participle in SpanishIn Spanish, present participles are used to describe ongoing actions or actions that are happening simultaneously with another action. They are formed by adding -ando or -iendo to the infinitive of the verb. For example, the present participle of the verb "hablar" (to speak) is "hablando" (speaking).
Present participles are commonly used in Spanish to form the present progressive tense, which is used to describe an action that is currently happening. For example, "Estoy hablando por teléfono" means "I am speaking on the phone". Present participles are also used in other verb tenses, such as the present perfect progressive, which is used to describe an action that has been happening continuously up to the present moment.
In the Spanish saying we use haciendo and diciendo which means:
"Haciendo" means "doing" in English. It is the present participle of the verb "hacer" (to do/make)."Diciendo" means "saying" in English. It is the present participle of the verb "decir" (to say).practice and learn more about the progressives
https://brainly.com/question/5245270
#SPJ11
chico es mi amigo.
O A. Uno
O B. La
O C. Los
O D. EI
Answer:
The answer should be D. El.
Explanation:
This problem was sort of hard to interpret at first, but it sounds as if you are identifying the Spanish pronoun associated with Chico. Therefore, since it is a singular person and not referring to a group, and amigo is used with a masculine ending, it can be inferred that the answer is D. El.
El chico es mi amigo.
"El" is a determinant that determines the verb that accompanies; You must always agree in gender and number. In this case it is "el" because it is male and unique the "chico" (boy).
MissSpanishCuales son los adjetivos de ( la semana pasada estuve de tiendas por mi  ciudad. Me compre unos pantalones azules y un bañador rosa y negro. A mi hermana mayor le gustaron mas los segundos pantalones que vimos en otra tienda, pero le quedaban pequeños, asi que no se los pudo comprar y se puso un poco triste. Pero luego, vio una toalla preciosa y muy suave; se la compró y llego muy contenta a nuestra casa vieja
Todavia no se sabe. Estan i. I. O ahora
Answer:
above is correct
Explanation:
Marking Brainliest! Please Help Spanish
In spanish write..
One volunteer opportunity you chose
One task you would do while volunteering, using one direct object pronoun
One task you would do while volunteering, using one indirect object pronoun
Answer:
Story:
Me gusta ser voluntario ayudando a limpiar la basura en el parque que la gente tiraba. Ayuda a mantener el parque limpio para que otros lo disfruten. Y, si veo que alguien tira basura al suelo, le pido cortésmente que la recoja y la tire.
Explanation:
What this means in English:
I like to volunteer helping clean up the trash in the park that people threw away. Help keep the park clean for others to enjoy. And if I see someone throwing trash on the ground, I politely ask them to pick it up and throw it away.
Answer:
Me gustaría ser voluntario en la distribución de cajas de alimentos para los necesitados.
Yo las llevaría a las familias. (Direct object: las)
Please rewrite the following sentences using double object pronouns:
According to the information, the correct sentences would be: Yo se las di, Yo te las traje, Nos lo sirvieron, Los estudiantes te los van a traer, Ellos nos lo pueden prestar.
How to modify the sentences?To modify the sentences we must identify the object to which the sentence refers and the subject of the sentence to replace them with the appropriate reflexive pronouns. Based on the information, we can infer that the sentences would look like this:
Yo se las di.Yo te las traje.Nos lo sirvieron.Los estudiantes te los van a traer.Ellos nos lo pueden prestar.Note: This question is incomplete. Here is the complete information:
Le di las invitaciones a mis amigos.Yo te traje las botellas de vino.Nos sirvieron el postre temprano.Los estudiantes van a traerte los exámenes.Ellos pueden prestarnos el dinero.Learn more about sentences in: https://brainly.com/question/27447278
#SPJ1
Please someone help me!!
Answer:
1) Un papel
2) Un leon
3) Una Flor
4) Unos flamingos
Explanation:
Its basically just the "smaller" or more endearing version to say something
Tratados políticos firmados durante el renacimiento español
Durante el Renacimiento español se firmaron varios tratados políticos que tuvieron un impacto significativo en la política y la diplomacia de la época. Algunos de los tratados políticos más destacados son:
Tratado de Tordesillas (1494): Este tratado fue firmado entre España y Portugal y dividió el Nuevo Mundo en dos zonas de influencia, estableciendo una línea de demarcación que otorgaba territorios a cada una de las potencias coloniales.
Paz de Cateau-Cambrésis (1559): Este tratado puso fin a las guerras entre España y Francia, y consolidó el dominio de España sobre los territorios italianos y flamencos.
Tratado de Londres (1604): Este tratado puso fin a la guerra anglo-española y reconoció la independencia de los Países Bajos del dominio español.
Tratado de los Pirineos (1659): Este tratado puso fin a la guerra entre España y Francia y estableció la frontera entre ambos países en los Pirineos, además de acordar matrimonios reales para fortalecer las alianzas.
¿Qué contribuye el estudio de la literatura escrita en español al estudio del idioma?
The degree of Spanish Language and Literature is an academic and humanistic degree whose main objective is the study of the Spanish language in all its dimensions and varieties, as well as the study of Spanish and Latin American literary production.
Please please please do it fast
Answer:
1 va
2 vamos
3 van
4 van
5 vamos
6 vas
7 vete
8 va
9 vamos
10 ere
11 van
12 voy
Explanation:
I dont know i tried tho
Reading Passage
Directions: Complete the conversation with the correctly conjugated form of the pink verbs in the word bank
The words to complete the conversation are llegue, comer, salir, estudiar, tengo, and dormir.
How to conjugate the verbs?Identify the context of the sentence to be completed.Choose the verb that matches the sentence.Conjugate the verb according to the subject.Based on this, the complete conversation would be:
Juan: Hola mamá, ya llegué
Ana: Hola hijo, te estaba esperando para comer juntos.
Juan: Debo comer rápido, voy a salir con mis amigos al cine.
Ana: Espero que no tengas ninguna tarea, ni debas estudiar para algún examen.
Juan: Solo tengo una tarea para la siguiente semana.
Ana: Bueno, solo te pido que llegues temprano, sino estás en casa no puedo dormir.
Learn more about conversations in https://brainly.com/question/29025070
#SPJ1
Need help asap
Los arquelogos entraron al proximi cuarto y encontraron dos jaguares de piedra. Arriba de las estatuas habia dos jaulas con jaguuares reales. Las estatuas hablaban un idioma extrano pero el lider Inca les habia mandado un interprete para ayudarles. Tienen que descifrar unos acertijos, dijo el jaguar de peidra. Daniel saco una hoja papel para tomar apuntes y poder hacerlo mas rapido. Daniel tomo apuntes segun lo que el jaguar les decia. Habia numeros y palabras, pero no sabia lo que querian decir. El interprete les ayudo a traducir lo que las palabras significaban, pero aun asi, eso no tenia mucho sentido. A ver, las palabras son verbos y no estan conjugados. Hay que conjugarlos. Despues de conjugar los verbos pudieron descifrar lo que el jaguar habia dicho. Al repetir las palabras una puerta se abrio y pasaron al proximo cuarto.
True or false: the stone jaguars started to speak?
True or false the stone jaguars spoke a strange language?
True or false: they couldn't write down what the jaguar said because he spoke to fast?
Answer:
true, true, false
Explanation:
Here is the translation of the text:
The archaeologists entered the next room and found two stone jaguars. Above the statues were two cages with real jaguars. The statues spoke a strange language but the Inca leader had sent an interpreter to help them. They have to decipher some riddles, said the stone jaguar. Daniel took out a sheet of paper to take notes and be able to do it faster. Daniel took notes according to what the jaguar told them. There were numbers and words, but I didn't know what they meant. The interpreter helped them translate what the words meant, but even so, that didn't make much sense. Let's see, the words are verbs and they are not conjugated. You have to combine them. After conjugating the verbs they were able to decipher what the jaguar had said. As he repeated the words, a door opened and they passed into the next room.
Answer:
Explanation:
The stone jaguars started to speak?True: "...Tienen que descifrar unos acertijos, dijo el jaguar de piedra..."
The stone jaguars spoke a strage language?False: "...Las estatuas hablaban un idioma extraño..."
They couldn´t write down what the jaguar said because he spoke to fast?False: "...Daniel tomó apuntes según lo que el jaguar les decía..."
What does an unsafe learning environment look like?
What does it sound like?
What does it feel like?
Answer:
Messy
Loud
Full
Explanation:
Fill in the blanks with the correct time in words.Question 1 with 1 blankIt is 5:45.1 of 1Question 2 with 1 blankIt is 8:15.1 of 1Question 3 with 1 blankIt is 1:35.1 of 1Question 4 with 1 blankIt is 9:10.1 of 1Question 5 with 1 blankIt is 11:30.1 of 1
Answer:
there isn't any blanks you should upload image
Explanation:
uploading an image will male it easier to read i really dont know about this question since there isnt any blanks
The correct time in words are:
1. It is five forty-five, one of one.
2. It is eight fifteen, one of one.
3. It is one thirty-five, one of one.
4. It is nine ten, one of one.
5. It is eleven thirty, one of one.
When it comes to telling time, we use different phrases and conventions to express specific times. In the given questions, we are asked to fill in the blanks with the correct time in words. Let's break down each question and provide the appropriate response.
Question 1: It is 5:45.
To express this time in words, we say "It is five forty-five." The phrase "five forty-five" indicates the exact hour (five) and the minutes (forty-five) on the clock. Additionally, the phrase "one of one" signifies that there is only one occurrence of this specific time.
Question 2: It is 8:15.
The time 8:15 can be expressed as "eight fifteen" in words. The phrase "one of one" indicates that there is only one instance of this time.
Question 3: It is 1:35.
When it is 1:35, we say "It is one thirty-five." The phrase "one of one" signifies that this particular time occurs only once.
Question 4: It is 9:10.
To express 9:10 in words, we say "It is nine ten." The phrase "one of one" indicates that this time occurs only once.
Question 5: It is 11:30.
When it is 11:30, we say "It is eleven thirty." The phrase "one of one" signifies that there is only one occurrence of this time.
Learn more about occurrence
brainly.com/question/31608030
#SPJ11
Estrella y Javier ya 1. ________(terminar) su carrera en negocios, pero no querían endeudarse y trabajaron mientras estudiaban para pagarse los estudios.
Ahora tienen que estudiar dos años más para graduarse.
Como su consejero hizo, yo también les 2. ________(animar) a viajar como estudiantes internacionales, pero no lo hice. ¡Qué pena! Ahora 3. ________(tener) experiencia internacional.
Sin embargo, me alegro de que ellos no tengan muchas deudas estudiantiles. 4. Ahora ________(acumular) una gran deuda ya como el resto de sus compañeros. Estrella y Javier han sido inteligentes.
habrían terminado, habrías animado, habría tenido, habrían acumulado
habría terminado, habría animado, habrías tenido, habrían acumulado
habríamos terminado, habría animado, habrían tenido, habrías acumulado
habrían terminado, habría animado, habrían tenido, habrían acumulado
Las oraciones se pueden completar con las palabras del recuadro de la siguiente manera:
Habría terminadoHabrías animadoHabrías tenidoHabría acumulado¿Qué son los estados de ánimo verbales?Corresponden a las flexiones de singular, plural, persona, tiempo, voz y modo en que pasará el verbo para que se mantenga su acción o estado a fin de mantener la cohesión y coherencia de la oración.
Por lo tanto, en este ejercicio, vemos que los verbos encajan los elementos de las oraciones de manera regular para que haya concordancia verbal y se mantenga el significado gramaticalmente correcto de las oraciones.
Encuentre más sobre los modos de los verbos en:
https://brainly.com/question/924945
#SPJ1
which is the correct verb form to tell your sister to set the table? a. poner la mesa b. pone la mesa c. pon la mesa d. pones la mesa\
Answer:
Pon la mesa
Explanation:
Pon la mesa means set the table
In Spanish, pon means to telling someone to (set) something
I hope this helps!
Which ones do I need to add que to?
Answer:
6. tiene
13.tienen
Explanation:
What year were the Moors driven from Spain?
¿Qué problema tiene Sonia al final del capítulo?
Está sola en el barco.
No puede encontrar a sus amigos.
La reacción a la savia es severa.
Decide if you should use tú or usted when speaking to the following person.
your mother's boss
tú
usted
Answer:
Usted
Explanation:
I use:
Usted (Ud)
SPANISH HW DUE SOON PLZ HELP
Answer:
copy and paste into google translate
Explanation:
Practice describing these shoes by equating actions with the following formula. Escribe tres frases comparando las zapatillas de tenis.
tanto + noun + como : as much as
Ejemplo: Las zapatillas amarillas atraen tanta suciedad como las zapatillas azules.
The yellow shoes attract as much dirt as the blue shoes.
La suciedad is a feminine noun, therefore, tanta agrees in number and gender.
Answer:
El zapato azul tiene tanto color como el zapato amarillo.
El zapato amarillo tiene tanto espacio como el zapato azul.
El zapato azul tiene tanta tela como el zapato amarillo.
Explanation:
Choose the correct completion.
1. Los alumnos que estudian mucho sacan (notas buenas, notas malas).
2. Los alumnos llevan (sus uniformes, sus materiales escolares) en una mochila.
3. Los alumnos (hablan, prestan atención) cuando la profesora habla.
4. (El pupitre, La silla) es un tipo de mesa.
5. Cuando un alumno tiene una pregunta, el profesor (levanta, contesta) la pregunta.
Write two sentences starting who you are and where are you from in Spanish
Answer:
yo soy un estudiante. yo soy de los estados unidos.
Explanation:
Answer:
Soy Jack y soy de Luisiana. Y mi familia se mudó del Reino Unido cuando yo tenía 2 años.
Explanation:
Cual es el origen del simbolo nazi y el judío
Answer:
La esvástica tiene una larga historia. Se usaba al menos 5.000 años antes de que Adolf Hitler diseñara la bandera nazi.
Explanation:
Es común verla en templos o casas en India o Indonesia. Las esvásticas también tienen una historia antigua en Europa, ya que aparecen en artefactos de culturas europeas anteriores al cristianismo.
Help if you actually knows Spanish
Answer: There are multiple tasks asked, so the answers will be provided in the explanation. Hope this could help! :)
Explanation:
Conjugation of cantar in the future tense
yo - cantaré
tú - cantarás
él/ella/usted - cantará
nosotros - cantaremos
vosotros - cantaréis
ellos/ellas/ustedes - cantarán
Conjugation of vivir in the future tense
yo - viviré
tú - vivirás
él/ella/usted - vivirá
nosotros - viviremos
vosotros - viviréis
ellos/ellas/ustedes - vivirán
Conjugation of comer in the future tense
yo - comeré
tú - comerás
él/ella/usted - comerá
nosotros - comeremos
vosotros - comeréis
ellos/ellas/ustedes - comerán
[Sidenote: the semicolon represents another verb since some numbers have more than one fill-in the blank]
4. comerán ; cenarán
5. trabajarás
6. viajaremos ; aprenderemos
7. jugará ; jugará
8. recibirá
9. empezarán
Please select the word from the list that best fits the definition
Mouth
La mano
Answer:
mouth = la boca
la mano = the hand
The words from the list below that best fit the definition according to the Spanish and English languages are:
Mouth/ bocaLa mano/ The handHow to learn a new language?It is necessary for the student to be immersed in the culture of the local language which they want to learn, that is, through contact with local individuals, in addition to readings, music and films, generating proximity and identification with the language. Through such cultural immersion, various skills can be developed such as:
ReadingSpeakingWritingListeningTherefore, an activity like that of the utterance in which the objective is to translate words into a given language, helps in fixing the vocabulary and idiomatic particularities.
Find out more about spanish vocabulary on:
https://brainly.com/question/4339926
#SPJ1
Unit 20 Quiz: Listening Comprehension
/ 10
✓
Escucha lo que Rubén dice y contesta la pregunta de acuerdo con lo que escuchas.
¿Qué pagaría?
O
sus deudas
sus estudios
nada
las deudas de sus padres
O
In this listening comprehension activity, we can say that, in the Spanish language, Ruben says he wouldn't pay "nada". Option c is correct. In the audio he says:
"No tengo suficiente dinero para pagar mis deudas, entonces no pagaría nada."What is a listening activity?It corresponds to an activity in which an audio is broadcast, such as music or dialogue in a different language, so that the student can identify a context just by hearing it, which can be a word, a phrase, etc.
Therefore, a listening activity is positive for language learning, as it helps in the auditory assimilation of vocabulary, developing active listening skills.
This is an incomplete question whose audio is available online.
Find more about listening activities at:
https://brainly.com/question/3013119
#SPJ1
Escoger: Choose the best answer from the box for each sentence.
una llave hacer las maletas está en un hotel un pasaporte paisaje autobús
1
Un huésped es una persona que _____________
2
Abrimos la puerta con ____________
3
Enrique tiene __________ porque va a viajar a otro país.
4
Antes de (Before) ir de vacaciones, hay que ___________
5
Nosotros vamos en _________ al aeropuerto.
6
Me gusta mucho ir al campo. El _________ es increíble.
Answer:
1. Un huésped es una persona que está en un hotel.
2. Abrimos la puerta con una llave.
3. Enrique tiene pasaporte porque va a viajar a otro país.
4. Antes de ir de vacaciones, hay que hacer las maletas.
5. Nosotros vamos en autobús al aeropuerto.
6. Me gusta mucho ir al campo. El paisaje es increíble.
Explanation:
Because to mark the correct answer to each sentence it is necessary to identify the subject, context, number and gender in each one. In this way we will be able to conjuge the verbs in a logical way and have coherence with what is being expressed.
i need help with this
2. hablan 2.Te gustan
3.habla 3. te gusta
4. hablamos 4. me gustan
5.hablas 5. me gusta
Answer:
With a verb that ends with ar, the endings that you switch in depend on the subject.
Yo - o
Tu - as
El , ella , ested - a
Nosotros - amos
Ellos - an
For gustar, it's a bit different. If the subject is singular (one), then write gusta. If it's plural (multiple), write gustan. Also:
Talking about what you (yourself) likes - Me
Talking about what you (person you are talking to) likes - Te
Talking about what he she likes - Le
Talking about what we (yourself and other people) like - Nos
Talking about what they (multiple other people) likes - Les
Hope this helps!
Lee y escoge la opción con la forma correcta del verbo para completar la frase. Read and choose the option with the correct form of the verb to complete the sentence.
Espero que yo ________ visitar la Casa Azul de Frida Kahlo en México porque me encantan sus pinturas. (1 point)
Select one:
a.
pueda
b.
puedan
c.
podamos
d.
podáis
Answer:
A= Hopefully I can go visit the house...
Answer:
a
Explanation:
it's spell correctly and it's right