Answer:
write what were the actions performed by the characters. from the hunter by Cesar Altamira
Explanation:
–Hola, Sr. Moreno, ¿cómo está ________ esposa?
–No está bien. Ella necesita ir al doctor.
–Oh, no. Yo quiero ayudar; puedo cuidar a las hijas de ustedes. ¿Puedo cuidar a ________ hijas?
–Sí, gracias.
In the sentence "To be able to vacation in other countries, you have to save a lot of money, the preposition "para" is used to express:
A). A deadline
B). A purpose
C). A destination
D). An unexpected action
Answer:
Purpose
Explanation:
Quien es Carlos en la obra don goyito
Answer:
Explanation: AERqwsGFTWRTGRG
Which of the following days fall during the normal school or work week? (Check all that apply)
1. lunes
2. Viernes
3. Domingo
4. sábado
Answer: lunes and viernes
Explanation:
Answer:
i know for normal school days it Monday Tuesday Wednesday Thursday and Friday so Your answer has to be Lunes y Viernes
Explanation:
Spanish is my native language but since i lived in the U.S since i was born i know this because of kindergarten
B. In her job at the video store, Tania hears many excuses. Complete each sentence with
the correct present perfect tense form of a verb from the bank.
devolver morirse perder poder poner romper trabajar ver
Modelo Señorita, nosotros no hemos podido llegar a tiempo con el video porque
hay muchísimo tráfico en las calles hoy.
1. Mis hijos
esta parte de plástico del video. No sé cómo lo hicieron.
2. Mi esposo y yo siempre
los videos a tiempo pero ayer él estuvo
enfermo todo el día y no pudo venir.
3. Mi hija
el video en el agua para ver si puede flotar.
4. Señorita, ¿me puede devolver el dinero por este video? Es demasiado triste. Todos
los personajes
al final de la película.
5. Creo que yo
el video. Lo tenía y ahora no sé dónde está.
6. ¡Qué buena película! Es la mejor película que
este año.
Answer:
1. Mis hijos rompieron esta parte de plástico del video. No sé cómo lo hicieron.
2. Mi esposo y yo siempre vemos los videos a tiempo pero ayer él estuvo enfermo todo el día y no pudo venir.
3. Mi hija puso el video en el agua para ver si puede flotar.
4. Señorita, ¿me puede devolver el dinero por este video? Es demasiado triste. Todos las personas murieron al final de la película.
5. Creo que yo devolví el video. Lo tenía y ahora no sé dónde está.
6. ¡Qué buena película! Es la mejor película que vi este año.
Explanation:
What you have learned about spanish foods from various latin countries. use your knowledge to help the students in that class understand how learning a new language can help them in their future careers as chefs.
Learning a new language, such as Spanish, can be incredibly beneficial for students pursuing a career in the culinary arts, as explained further below.
How are language and culinary arts connected?Spanish cuisine is rich and diverse, with each Latin American country offering its own unique flavors, ingredients, and culinary traditions. By learning Spanish, aspiring chefs gain access to a whole new world of culinary knowledge and opportunities.
Firstly, communication is key in any kitchen. Being able to effectively communicate with coworkers, staff, and even customers who may speak Spanish opens up doors for collaboration, teamwork, and a more inclusive work environment. It allows chefs to better understand the preferences, cultural influences, and culinary traditions of Spanish-speaking communities, which can greatly enhance their ability to create authentic and culturally diverse dishes.
Additionally, learning Spanish can facilitate connections and networking within the industry. With the growing popularity of Latin American cuisine globally, there is a demand for chefs who can create dishes that are true to their roots. By speaking Spanish, chefs can forge relationships with suppliers, local farmers, and artisans who provide authentic ingredients, ensuring the quality and integrity of their culinary creations.
In conclusion, learning Spanish can greatly benefit future chefs by enabling effective communication, fostering cultural understanding, inspiring creativity, and expanding professional opportunities. Embracing a new language like Spanish enhances one's culinary skills and provides a competitive edge in the dynamic and diverse world of gastronomy.
Learn more about Spanish here:
https://brainly.com/question/18552923
#SPJ1
que hechos posteriores a las dos guerras mundiales sucedieron en el mundo
Answer:
Se construye el muro de Berlín en 1961.
Fin de la Guerra Fría 1992.
La Unión Soviética invade Checoslovaquia en 1968.
La Guerra Fría de 1945.
Cae el muro de Berlín 1989.
Ataque terrorista en los Juegos Olímpicos de Munich 1972.
12 Eventos importantes después de la Segunda Guerra Mundial.
11 de septiembre de 2001.
Explanation:
What is the Spanish Thanksgiving?
1. Yo aprender
2.Ella trabajar
3.Ellos vivir
4. Pablo descubrir
5.Ustedes hablar
Answer:
Explanation:
Yo aprendo.Ella trabaja.Ellos viven.Pablo descubre.Ustedes hablan.In what section of the country is Lima
A. Near the coast
B. In the Andes
C. In the Amazon Rainforest
what are some animals, mentioned in the lesson, that you can find in Peru
Parrots, cougars
Llamas,deer
Lions,Bears
Chinchillas, Guanacos
The Republic of Peru borders the Pacific Ocean. It is north of Chile and south of Ecuador and Colombia. It's the third largest country in South America. Within it we find three main areas: the coast, which includes Lima, the capital city; the mountains, since the Andes Mountains cross through the country; and tropical jungles, including part of the Amazon. The Amazon region is the largest of the three but the coastal area is the most populated, with a third of the population living in the country's capital city. The weather varies according to the terrain
In each region one can find a variety of animals and plants, some of them unique to Peru. Many animals and plants still have not been classified. Among the fauna (animals) we find vicuñas, chinchillas, condors, turtles, cougars, alligators, parrots, and many more.
One of the peculiarities of the country is that 45% of the population is of indigenous descent, among the highest percentages in Latin America. The Inca civilization, one of the largest and most advanced indigenous civilizations at the time of Spanish arrival, resided in Peru
You can’t always do what you want! Use the elements provided to write what the followingpeople want to do, but can’t do, because they have to do something else. Be sure to start yoursentences with a capital letter and end them with a period. Do not add any commas. Follow thispattern:sujeto + (querer + infinitivo) + pero no + (poder) + porque + (tener que + infinitivo)Modelolos chicos: pescar / ir de comprasLos chicos quieren pescar pero no pueden porque tienen que ir de compras.1.
Interactive grammar Tutorial: Possessive adiectives
1# Diagnosti
1. ›Te gustan clases? (Your)
Madre es pelirroja. (My)
fiestas son fanásticas, ¿Verdad? (My)
Answer:
¿Te gustan mis clases? (Your)
Mi madre es pelirroja. (My)
Mis fiestas son fanásticas, ¿Verdad? (My)
In these sentences, the possessive adjectives "my" and "your" are used to show possession or ownership. The possessive adjective "my" modifies the nouns "clases" and "fiestas" to indicate that they belong to the speaker. The possessive adjective "your" modifies the noun "clases" to indicate that they belong to the person being addressed.
Explanation:
Answer it for me plz, it’s in Spanish
Rito inicial, Liturgia de la palabra, Liturgia de la Eucaristia, Rito de conclusion En cuál de estos ritos leemos la biblia durante la misa?
Answer:
Liturgia de la palabra.
Explanation:
Es en la
Liturgia de la palabra
donde se escucha lo que Dios quiere decirnos incluyendo la lectura de la biblia.
.
Tienen una fiesta el fin de semana en su finca, y quieren
saber cuántas personas van a ir. Di con quién van a la
fiesta las siguientes personas.
Las oraciones que indican quien va a ir a una fiesta son "yo voy a una fiesta con una amiga" y "tus padres van a una fiesta con unos amigos".
¿Cómo escribir las oraciones?La estructura o modelo básico para escribir estas oraciones es:
Sujeto + verbo ir conjugado + a una fiesta + con + acompañante
De acuerdo a lo anterior, las oraciones son:
Yo voy a una fiesta con una amigaTu vas a una fiesta con unos compañerosNosotros vamos a una fiesta con unos parientesTu amiga va a una fiesta con una tíaTus padres van a una fiesta con unos amigosUstedes van a una fiesta con unos sobrinosMi hermano va a una fiesta con unas amigasUsted va a una fiesta con una compañeraAprenda más sobre oraciones en https://brainly.com/question/28325101
#SPJ1
advancemos spanish 2 8.1 test
Cual es el lexema y el sufijo de maderera
Answer:
Lexema: mader-Sufijo: -eraExplanation:
The lexeme is the part of the word that remains unchanged. The suffix is an affix that is always added to the end of the word to form a derived word.
MissSpanishChoose the best answer.
Which would you want to wear at the beach?
los jeans
los pantalones cortos
el traje
la chaqueta
Answer:
los pantalones cortos
Explanation:
you use shorts at the beach.
Answer:
b
Explanation:
got it right on test
Tomo mi cafecito en el
Answer:
I drink my coffee in it
Explanation:
I am puerto rican
Cuales son los subgéneros de la historieta
When an axon is injured, the neuron that gave rise to the axon may also die, through the process of:
A) tranneuronal degeneration
B) retrograde degeneration
C) synapse elimination
D) anterograde degeneration
When an axon is injured, the neuron that gave rise to the axon may also die, through the process of:
B) retrograde degeneration
When an axon is injured, the neuron that gave rise to the axon may also die through the process of retrograde degeneration. Retrograde degeneration refers to the deterioration and eventual death of a neuron's cell body and its associated processes (including the axon) that occurs following injury to the axon.
When an axon is damaged, it disrupts the communication and transport of essential molecules and nutrients between the cell body and the axon terminals. This disruption can lead to a cascade of events that result in the degeneration and death of the neuron. The severed axon triggers a series of cellular responses, including the activation of specific enzymes and the release of toxic substances, which can have detrimental effects on the neuron's cell body.
Retrograde degeneration can occur over a period of time, and its extent and rate of progression can vary depending on various factors, such as the severity of the injury, the distance between the injury site and the cell body, and the overall health of the neuron.
Therefore If an axon is damaged, the neuron that originated the axon may also perish due to retrograde degeneration.
learn more about axons
https://brainly.com/question/29481114
#SPJ11
Listen to the audioand select the sport described.
A. el yoga
B. el tenis
C. el fútbol
D. el golf
Answer:
El fútbol no es solo un juego, es una pasión que une a personas de todos los ámbitos de la vida. Reúne a personas de diferentes culturas y orígenes, creando un sentido de comunidad y pertenencia. El fútbol no se trata solo de marcar goles o ganar partidos; nos enseña valores importantes como el trabajo en equipo, la disciplina, la perseverancia y el espíritu deportivo.
El fútbol tiene el poder de inspirar y motivar a las personas a lograr sus objetivos tanto en el campo como fuera del campo. Proporciona una oportunidad para que los jóvenes desarrollen sus habilidades físicas, habilidades sociales e inteligencia emocional.
Además, el fútbol se ha convertido en una industria multimillonaria que genera oportunidades de empleo para millones de personas en todo el mundo. Desde entrenadores hasta jugadores, desde árbitros hasta emisoras, el fútbol proporciona un medio de vida para muchos.
En conclusión, el fútbol es más que un juego; es una parte integral de nuestra cultura que trae alegría y emoción a millones de aficionados en todo el mundo. Por lo tanto, deberíamos seguir apoyando este hermoso deporte jugándolo nosotros mismos o simplemente disfrutando viendo competir a nuestros equipos favoritos.
Explanation:
Present
Ángel (correr) con
su equipo todos los días.
Answer:
Corre
Explanation:
Angel corre con su equipo todo los dias.
Present tense of correr is corre if you are talking about someone else, in this case El/Ella
A Completa con la palabra correcta.
la maletera el despegue el control de seguridad
la ropa el aterrizaje la cola abrochado
1. Antes de salir para el aeropuerto, Juanita hace
2. Estoy nervioso porque el avión está despegando. No me gusta
3. Hay que pasar por
4. Tengo mucho equipaje. El taxista lo pone en
5. Abordo del avión, los pasajeros tienen que tener el cinturón
6. Tenemos que hacer
la maleta
para facturar el equipaje.
Answer:
Explanation:
1. Antes de salir para el aeropuerto, Juanita hace
2. Estoy nervioso porque el avión está despegando. No me gusta el despegue.
3. Hay que pasar por el control de seguridad.
4. Tengo mucho equipaje. El taxista lo pone en la maletera
5. Abordo el avión, los pasajeros tienen que tener el cinturón abrochado
for question 6 there is no answer that would go with it, and is para facturar el equipaje if it is a different question? If 6 was " Tenemos que hacer la cola para facturar el equipaje" it would make sense pero la maleta doesn't
And for question 1 there is no correct answer , but, if la maleta were an option it would go with question 1. :) hope I helped if you need more help leave a comment and I'll answer
What is the use of by products of sugar industry
Answer:
Application of sugar industries by-products, such as press mud and bagasse, to soil improves the soil chemical, physical, and biological properties and enhanced the crop quality and yield. A huge possibility of sugarcane industries by-products can be used in agriculture to cut down the chemical fertilizer requirement.
En el Almacen Bogota ropa deportiva
Por favor, si puedes, explícame esto para que mis padres no sigan mirándome como un estúpido por responder esto.
which 2 english letters are foreign in the spanish alphabet
Answer:
K, W
Explanation:
K, W.
Are foreign letters in the spanish alphabet.
..
PLEASE HELP ASAP
Part 4B-Presentational Writing
Directions: Part 4B - Presentational Writing consists of two (2) writing prompts. To earn full credit, choose either Option 1
or Option 2 and create a response that is appropriate to the chosen task and prompt.
Both options have a Word Count requirement. Refer to the chart below for special guidelines regarding the Word Count.
.
.
Option 1: Presentational Writing -8 points
Task: Read the prompt below and compose a response in Spanish. For full credit, include the following in your
response:
.
●
Counted as a Single Word
Names of locations written in Spanish
Brand names written in Spanish
Contractions written in Spanish
Commonly used abbreviations in Spanish
•
Prompt: Your Spanish teacher has just announced that your class has an opportunity to travel to a place where Spanish
is spoken. Your teacher explains that the destination will be chosen by having a class competition. You will compete by
writing an essay promoting your chosen destination and explaining why it is a good choice.
●
many details that further develop your response;
a clear beginning, body, and conclusion;
ideas that follow a logical sequence;
The following are suggestions that you MAY wish to include in your response; however, the use of these
suggestions is not required:
• the destination
•
your reasons why this is a good place to visit
dates (time of year) and length of your trip
where you will stay while on the trip
●
●
effective transitions;
a wide range of Checkpoint B vocabulary that enhances and develops the topic; and
at least 125 words.
Not Counted as Words
Numbers written in numerical form
Names of people
how you will go there
how much it will cost
what you will see
activities during the trip
how you feel about going
Your Notes:
Answer:
Estimado profesor/a,
Estoy emocionado/a de tener la oportunidad de participar en el concurso de viaje y promover un destino en el que se hable español. Después de investigar y considerar varias opciones, he decidido que el destino perfecto para nuestro viaje es la hermosa ciudad de Barcelona, España.
Barcelona es una ciudad vibrante y llena de vida que ofrece una combinación única de cultura, historia y modernidad. Durante nuestra visita, podríamos explorar la famosa arquitectura de Antoni Gaudí, como la Sagrada Familia y el Parque Güell. Además, podríamos pasear por Las Ramblas, disfrutar de la playa de Barceloneta y probar la deliciosa gastronomía local, como la paella y las tapas.
Sería ideal realizar el viaje durante la primavera, cuando el clima es suave y agradable. Sugiero que nos quedemos en un hotel céntrico cerca de la Plaza de Cataluña, lo cual nos permitiría acceder fácilmente a los principales lugares de interés de la ciudad.
En cuanto al transporte, podríamos volar desde nuestra ciudad hasta Barcelona. He investigado y encontré varias opciones de vuelos a precios razonables. Además, en Barcelona, podríamos utilizar el sistema de transporte público eficiente, como el metro, para desplazarnos por la ciudad de manera conveniente.
En cuanto al presupuesto, he investigado los costos y considero que sería asequible para todos. Podríamos realizar actividades gratuitas, como pasear por los parques y visitar las playas, así como también disfrutar de algunas atracciones pagas, como un recorrido en bicicleta por la ciudad.
Durante el viaje, tendríamos la oportunidad de sumergirnos en la cultura española, practicar nuestro español y experimentar la calidez y hospitalidad de los habitantes locales. Sin duda, esta experiencia sería enriquecedora tanto desde el punto de vista académico como personal.
En resumen, Barcelona es el destino ideal para nuestro viaje. Ofrece una amplia gama de actividades culturales, históricas y recreativas, así como también una gran cantidad de oportunidades para practicar y mejorar nuestro español. Estoy seguro/a de que todos los estudiantes disfrutarán y se beneficiarán enormemente de esta experiencia.
¡Gracias por considerar mi propuesta!
Atentamente,
[Tu nombre]
dos maletas.
a. Traigo
b. Hago
c. Vengo
d. Salgo
Answer: a
Explanation:
que lenguaje figurado es "está lloviendo perros y gatos"