It’s almost lunchtime and an exchange student from Paraguay is asking for directions to the cafeteria. Give them directions (using the phrases you learned in the tutorial) from your Spanish class to the cafeteria. Make sure that you include at least 4 commands that you learned in this unit, and if you need to, be creative with the route they will take (we won’t call your principal to verify). Remember, the main goal is to practice directions vocabulary!

Answers

Answer 1

Answer:

irás recto y luego a la izquierda y cuando veas una foto de una manzana verás la cafeteria

Explanation:

you will go straight and then left and when you see a picture of an apple you will see the cafeteria


Related Questions

How do u say “I want to use the bathroom”? In Spanish

Answers

Answer:

quiero usar el baño this is what you say

Answer:

- Quiero usar el baño.

Explanation:

I want to use the bathroom = Quiero usar el baño.

...

Theme and moral mean the same thing.
Select one:
O True
O False​

Answers

Answer:

true ............. .......

Answer:

False

Explanation:

Themes are more general than morals, morals usually are more fitting to the story. Themes can usually be applied to anything in life, while the moral is more specific.

Example Story: There was a boy who was sad because he let someone borrow his toy, and they didn't return it.

Moral: You should be careful with your stuff around people you dont know.

Theme: You should always be careful.

As you can see these are both very similar statments but the Theme is more general and it can be more applicable in different situations. Hopefully this example helped. Have a nice day

5 El principal objetivo de la Declaración de Independencia de las colonias inglesas fue: *​

Answers

Answer:

El objetivo inmediato de los Fundadores en la Declaración era justificar su decisión de declarar la independencia. Con dicho objetivo, desarrollaron una teoría de gobierno legítimo y luego demostraron cuán lejos se había desviado el mando inglés de ese ideal.

Mi familia es grande entonces BLANK casa es grande.
A. Mi
B. Tú
C. Su
D. Nuestra

Answers

Answer:

"mi" or "nuestra" The one you want to use

Answer:

D

Explanation:

Translate it, it's 'my family is big so BLANK house is big'

Nuestra means our so boom there's the answer.

las inclemencias del tiempo los aventureros continuaron su accidentado viaje

Answers

Answer:

- A pesar de.                              

Explanation:

A pesar de las inclemencias del tiempo los aventureros continuaron su accidentado viaje.

...

Please help, I don't know

28. Lea la siguiente pregunta.


Does your mother give your brothers good food every day?


Ahora conteste en español: Yes, she gives it to them every day.

Answers

Answer:

Si, ella le da comida todos los días

Explanation:

Translate We don't sell water into Spanish in the box below:

Answers

Answer:

No Vend emos Agua

Explanation:

Answer:

Nosotras no vendemos agua

Can anyone help me correct any of the Spanish that is wrong and help me come up with
At least 2 regular verbs conjugated in the imperfect tense.
At least 2 irregular verbs conjugated in the imperfect tense.
At least 2 indirect object pronouns
De niña vivía en Washington con mis padres y hermanos. Teníamos dos perros llamados Mimi y Tico. Mis padres eran muy generosos y mis hermanos muy protectores. Mi madre trabajaba en el sector sanitario y mi padre era militar. Durante el verano mis hermanos y yo íbamos a Tennessee a visitar a mis abuelos.Íbamos a rodeos y al lago.Yo era tímida pero me encantaba cantar.Me gustaba contar chistes para hacer reír también a mi familia. Era muy activa y tenía muchos amigos. Me gustaba aprender de todo en la escuela, pero la ciencia era mi asignatura favorita. Jugaba al baloncesto y montaba en bicicleta para ir al patio.

Answers

Answer:

Voici quelques corrections à apporter à votre texte et quelques exemples de verbes conjugués au temps imparfait :

De niña vivía en Washington con mis padres y hermanos. (vivía = verbe vivir, conjugué au temps imparfait)

Teníamos dos perros llamados Mimi y Tico. (teníamos = verbe tener, conjugué au temps imparfait)

Mis padres eran muy generosos y mis hermanos muy protectores. (eran = verbe ser, conjugué au temps imparfait)

Mi madre trabajaba en el sector sanitario y mi padre era militar. (trabajaba = verbe trabajar, conjugué au temps imparfait ; era = verbe ser, conjugué au temps imparfait)

Durante el verano mis hermanos y yo íbamos a Tennessee a visitar a mis abuelos. (íbamos = verbe ir, conjugué au temps imparfait)

Íbamos a rodeos y al lago. (íbamos = verbe ir, conjugué au temps imparfait)

Yo era tímida pero me encantaba cantar. (era = verbe ser, conjugué au temps imparfait ; encantaba = verbe encantar, conjugué au temps imparfait)

Me gustaba contar chistes para hacer reír también a mi familia. (gustaba = verbe gustar, conjugué au temps imparfait)

Era muy activa y tenía muchos amigos. (era = verbe ser, conjugué au temps imparfait ; tenía = verbe tener, conjugué au temps imparfait)

Me gustaba aprender de todo en la escuela, pero la ciencia era mi asignatura favorita. (gustaba = verbe gustar, conjugué au temps imparfait ; era = verbe ser, conjugué au temps imparfait)

Jugaba al baloncesto y montaba en bicicleta para ir al patio. (jugaba = verbe jugar, conjugué au temps imparfait ; montaba = verbe montar, conjugué au temps imparfait)

Voici quelques exemples d'objets indirects :

Me gustaba contar chistes para hacer reír a mi familia. (para hacer reír = objet indirect, "a mi familia")

Jugaba al baloncesto y montaba en bicicleta para ir al patio. (para ir = objet indirect, "al patio")

EXERCISE E
Using the cues provided, write what these people will do.
EXAMPLE: Esteban tiene hambre por la mañana. (desayunane)
Él se desayunará.
1. La señora Singh está cansada. (acostarse)
2. Tú vas a ver un programa en la televisión. (sentarse en el sillón)
3. Los niñlos van a comer ahora. (lavarse las manos)
4. Richie acaba de jugar al béisbol (bañarse)
5. Marta va a salir con sus amigas. (peinarse bien)
6. Yo tengo frio. (ponerse un suéter)
7. Llueve mucho y no queremos salir. (quedarse en casa)

Answers

Using the cues provided, we can write in Spanish what these people will do as follows:

Ella se acostará.Te sentarás en la silla.Se lavarán las manos.Ella se bañará.Ella se peinará.Te pondrás un suéter.Nos quedaremos en casa.How to correctly conjugate a verb?

In Spanish, you first need to identify whether the verb is regular or irregular, as the conjugation will change if it is an irregular verb. It is also essential that the verb be inflected in gender, number and degree according to the subject and the actions that occurred in the verb, in order to maintain the coherence of the sentence.

Therefore, this activity is positive for fixing knowledge in grammar, vocabulary and verb conjugation in Spanish.

Find out more about Spanish verbs on:

https://brainly.com/question/7150507

#SPJ1

¿Cómo te llamas? Me llamo _____?
What's the missing word?

Answers

Answer:

it means i Love you

Explanation:

This is asking what you’re name is then you would reply or whoever is being asked would reply with there name

Example :Me llama Dora

Ivkjcfv
Gbvghhgghgvv c vhb hhdhruururuhrhrhfhfhfhdhdhfuurufuufuu if djdo ci ci c7os f8 c7os tv f dj it to ur dg tr dj hgt
m bi Co ci ci f8

Answers

what is it for?

it's just Random letters

Answer:

Ivkjcfv

Gbvghhgghgvv c vhb hhdhruururuhrhrhfhfhfhdhdhfuurufuufuu if djdo ci ci c7os f8 c7os tv f dj it to ur dg tr dj hgt

m bi Co ci ci f8   means gavy gave huffy a cicicle

Explanation:

you just have to add the words and put them upside down

i know words codes

pls mark brainlest for real pls pls

Which word best describes the action in the picture?

A. abrazar

B. besar

C. llorar

D. charlar

Which word best describes the action in the picture? A. abrazar B. besar C. llorar D. charlar

Answers

B. Besar

Which in English means kiss
B besar which is kiss

personajes de boulevard por favorrr

Answers

Answer:

Hola, a continuación los escribo:

Nolan MackLionel MackWinstonJonChetER DoctorCatLeoEddiePattyMarkJoyGloria BeaumontByldenBradBeaumontMiddle-Aged ManDriverThe bank customer

Answer:

comienza

Explanation:

Escribe las oraciones de nuevo, cambiando los verbos del presente al pretérito. (Ten en cuenta las mayúsculas y la puntuación). 1. Yo hago las maletas cuando salgo de viaje 2. Cuando mis amigos viajan al extranjero, me mandan muchas tarjetas postales. 3. ¿Por qué no nos acompañas a la playa? 4. Alicia me cuenta que ella va a bucear en el océano. 5. ¿Tienes que aprender a nadar? 6. Mi mamá y yo traemos bloqueador. 7. Mariana quiere ir a Acapulco este verano pero no puede. 8. ¿Sabes que Pablo está en Puerto Rico? 9. Cuando Carlos y Enrique vienen a Miami se quedan con su abuela Tita. 10. Jorge dice que sus padres regresan de Costa Rica el sábado. ​

Answers

Answer:

Write the sentences again, changing the verbs from the present to the past tense. (Take into account capitalization and punctuation). 1. I pack my bags when I go on a trip 2. When my friends travel abroad, they send me lots of postcards. 3. Why don't you accompany us to the beach? 4. Alicia tells me that she is going to dive in the ocean. 5. Do you have to learn to swim? 6. My mom and I bring sunscreen. 7. Mariana wants to go to Acapulco this summer but she can't. 8. Do you know that Pablo is in Puerto Rico? 9. When Carlos and Enrique come to Miami they stay with their grandmother Tita. 10. Jorge says his parents are coming back from Costa Rica on Saturday.

Explanation:

When conjugating a stem-changing verb, the stem does not change in which form? *

A.yo
B.tú
C.Nosotros
D.Ellos
E.Ella

Answers

a. yo
because yo is talking about yourself and the o goes on the end of the conjugated verb
the answer is: A yo hope this helps

Choose the sentence that is NOT grammatically correct.
Nosotros nos estamos yendo a casa de mi padre.
Nosotros estamos yéndonos a casa de mi padre.
Nosotros estamos nos yendo a casa de mi padre.

Answers

Nosotros estamos nos ye do a casa de mi padre
C ) Nosotros estamos nos yendo

Que habrá llevado a Shen Te a ayudar a los dioses

Answers

Hay muchas razones que podrían haber llevado a Shen Te a ayudar a los dioses, como empatía y un corazón compasivo, que lo lleva a ayudar a los necesitados.

¿Que pasa en la historia?

En la obra "La Buena Persona de Sezuan" de Bertolt Brecht, Shen Te es una joven bondadosa y generosa que se enfrenta a múltiples dificultades en su vida. Cuando los dioses descienden a la Tierra en busca de una buena persona, Shen Te se presenta y los ayuda desinteresadamente.

Hay varias razones que podrían haber llevado a Shen Te a ayudar a los dioses. En primer lugar, Shen Te tiene un corazón compasivo y una profunda empatía hacia los demás. A lo largo de la obra, se muestra dispuesta a ayudar a los necesitados, incluso a pesar de sus propias dificultades financieras. Su naturaleza altruista la impulsa a extender su ayuda a los dioses cuando los encuentra en su camino.

Además, Shen Te busca desesperadamente una forma de sobrevivir en un mundo hostil y despiadado. La llegada de los dioses y su promesa de recompensa pueden haber despertado en ella la esperanza de recibir apoyo y protección en un entorno desfavorable. Ayudar a los dioses podría ser visto como una oportunidad para asegurar su propia supervivencia y encontrar una solución a sus problemas.

También se puede argumentar que Shen Te, al ayudar a los dioses, busca validar su propia bondad y obtener reconocimiento por sus actos virtuosos. Su generosidad puede ser vista como una búsqueda de aprobación y aceptación en un mundo que tiende a aprovecharse de su buena voluntad.

Aprender más sobre Bertolt Brecht aquí:

https://brainly.com/question/29503299

#SPJ1

Fill in the blanks with the correct form of the present perfect 1-9

Fill in the blanks with the correct form of the present perfect 1-9

Answers

Answer:

1. hemos marchado

2he dado

3.has comenzado

4.ha escrito

5han mandado

6 has hecho

7hemos asistido

8han ido

9he votado

Explanation:

follow the pattern....

Answer:

hope this helps

Explanation:

1. hemos marchado

2. he dado

3. has comenzado

4. ha escrito

5. han mandado

6. has hecho

7. hemos asistido

8. han ido

9. he votado

Hola Marta. Aquí estoy en Guatemala, y tengo que decirte: es uno de los países más ________(hermoso) que he visto. Hay bosques __________(precioso) y la gente es muy ___________(simpático). Hay _________(mucho) comida _________(delicioso). Ayer caminé por Antigua y comí frijoles ___________(frito) con arroz. Después tomé ___________(mucho) fotos en el centro del pueblo. No tuve ____________ (ningún) problema en __________(todo) el viaje... bueno, excepto uno. Comí comida en la calle, y me enfermé. Estuve _______(algún) días en el hospital.

Answers

Hermosos Preciosos. Simpática. Mucha. Deliciosa. Fritos Muchas. Ningún. Todo Algunos

Answer:hermosos

preciosos

simpática

mucha

deliciosa

fritos

muchas

ningún

todo

algunos

Explanation:

hurry help with spanish !! thanks only part 2

hurry help with spanish !! thanks only part 2

Answers

Answer:

Explanation:

1 ¿Cuántas chicas hay en la clase de matemáticas?

 Hay dieciséis chicas en la clase de matemáticas.

2 ¿Cuántos estudiantes hay en las clases de inglés y artes?

  Hay cincuenta y ocho estudiantes en las clases de inglés y artes.

3 ¿Cuántos chicos hay en las clases de historia y ciencias?

  Hay veintisiete chicos en las clases de historia y ciencias.

4 ¿Cuántos estudiantes hay en las clases de historia y arte?

  Hay sesenta y dos estudiantes en las clases de historia y arte.

5 ¿Cuántas chicas hay en las clase de música y español?

  Hay treinta y tres chicas en las clases de música y español.

6 ¿Cuántos estudiantes hay en la clase arte?

  Hay cuarenta estudiantes en la clase de arte.

7 ¿Cuántas chicas hay en todas las clases?

  Hay setenta y un chicas en todas las clases.

8 ¿Cuántos chicos hay en todas las clases?

  Hay setenta y cuatro  chicos en todas las clases.

Listen
Lee lo siguiente.
José y Gabriel, ¿qué le regalaron a su padre para su cumpleaños?

Answers

Answer:

Jose y Gabriel regalaron a su padre un motocicleta para su cumpleanos!!

Explanation:

José and Gabriel, what did you give your father for his birthday?

Random Hispanic Question-

Yall does anyone know why Hispanic parents are always tryna scare us with El chupacabra or La llorona or ell cucuy? Like why they tryna scare the hell out of us!?​

Answers

Lol
XD
I know they are always doing!!!
Lol have a good day!!
Lol. This made me laugh.


Respond to the questions in the affirmative, using the expression:
acabar de + infinitive

Your response should indicate that you or the person(s) referred to in each question have just completed the actions.

Be sure to include object pronouns in your responses to be more concise.

Make use of time expressions, such as the following: ayer, anoche, la semana pasada, el mes pasado, ahora mismo, hace + time.
For example:

Question: ¿Leíste (tú) la lección?
Sample correct response: Sí, acabo de leerla hace dos horas

1. ¿Contestaste (tú) los mensajes electrónicos?
2. ¿Los estudiantes compraron los materiales de clase para el semestre actual?
3. ¿Fuiste (tú) a visitar a tus abuelos este año?
4. ¿Asistimos nosotros la clase de español esta semana?
5. ¿Dio un discurso el/la presidente/a recientemente?

Answers

1) Sí, acabé de contestarlos anoche.
2) Sí, los acabaron de comprar ayer.
3) Sí, acabo de visitarlos hace dos días.
4) Sí, acabamos de asistirla ayer por la mañana.
5) Sí, lo dio hace dos semanas.

Help me please thank you ❤️

Help me please thank you

Answers

Answer:

1->B

2->D

3->A

4->E

5->C

Answer:

1.b

2. d

3.a

4.e

5.c

Explanation:

Lee y escoge la imagen que mejor representa la conversación. Read and choose the image that best represents the conversation.

—¡Buenos días!
—¡Hola!
—¿Es tu cumpleaños hoy?
—Sí, tengo veintisiete años hoy.
—¡Feliz cumpleaños!

Young boy holding a birthday cake
Very young girl and a birthday cake
A woman in her twenties
Elderly man holding a birthday cake

Answers

C. A woman in her twenties. (27 not only 20).

Now respond from the friend’s point of view. Using three verbs of influence and the infinitive, respond to the advice you just gave. You can say things like 'I prefer to move to Hollywood…'
10.


11.


12.

Answers

In this question we will answer from the friend's point of view. Using three influence verbs and the infinitive.

How to study vocabulary in Spanish?

A very productive practice for learning new words is to immediately look up the meaning of words read and not understood in the Spanish dictionary. Write down the meaning on a separate sheet of paper, reread the entire sentence and identify the context in which it was used.

10.Prefiero mudarme a Brasil porque allí son más felices.

11.o es mejor quedarse en españa donde tienen la mejor comida

12.lo que de verdad quiero es ir a la playa, donde el agua está templada.

Learning Spanish takes practice, and that's great practice.

Aprender español requiere práctica, y eso es una gran práctica.

Learn more about Spanish in brainly.com/question/486110

#SPJ1

Can someone help me out with spanish.

Can someone help me out with spanish.

Answers

Answer:

1

soy soneressomosesson

2

YoNosotras/NosotrosEllaEllosTú

3

Ella es estudianteEllos son amigosNosotros somos estudiantesÉl es policíaTú eres doctoraYo soy estudianteUsted es maestro

La profesora _______________ el plato del día y una limonada.

Answers

La profesora ( pidió ) el plato del día y una limonada.

Answer:

 - pidió.

Explanation:

 La profesora pidió el plato del día y una limonada.

...

explain any two skills of the badminton​

Answers

Answer:

Grip.

Footwork.

Serving.

Scoring.

Explanation:

Grip. You will want to learn how to hold your racket with the forehand to hit shuttles on that side of your body and...

Footwork. Your footwork can bring more success to your game if you learn the basics of moving on the court and practice...

Serving. Four types of badminton serves include: 1) the high serve to move your opponent to the back of his or her side...

Scoring. Simple badminton rules include a scoring system where you play until you score 21 points. Three games

Answer:

Footwork, hand placement?

Explanation:

63 pts......
Read the dialogue and select the option that has the vocabulary needed to complete the sentences.
–A mi amiga Marta 1. ________ las fresas y la leche. A mí no 2. ________ la leche.
–¿Y a ti, Juan?, ¿3. ________ el té o 4. ________ el agua?

1. me encantas 2. te encantan 3. le gusta 4. me gustan
1. le encanta 2. le encantas 3. me gustan 4. te gustas
1. te encantan 2. te encantan 3. me gustas 4. le gusta
1. le encantan 2. me encanta 3. te gusta 4. te gusta

Answers

Answer:

1. le encanta

2. me encanta

3. te gusta

4. te gusta

Explanation:

gustar = to like

me gusta  > i like

te gusta > you like

le gusta > he/she/you(formal) likes

les gusta > they like

nos gusta > we like

_______________________________

encantar = to love

me encanta > i love

te encanta > you love

le encanta > he/she/you(formal) loves

les encanta > they love

nos encanta  > we love

Other Questions
The process of evaluating a decision in the face of uncertainty by quantifying the likelihood and magnitude of an undesirable outcome is known as _____. Group of answer choices risk analysis regression analysis data mining decision tree analysis Write a letter to your friend, sharing your feelings on going back to school after the lockdown. An airline is planning its staffing needs for the next year. If a new route is approved, it will hire 837 new employees. If a new route is not granted, it will hire only 199 new employees. If the probability that a new route will be granted is 0.37, what is the expected number of new employees to be hired by the airline? MAJOR HELP !!!!! in a butcher shop, each slab of beef weighs6^7 pounds. if there are 6^3 containers filled with beef, how much does all the beef weigh ? Keep your answer in a^b form. The __________ model proposes that intergroup contact reduces prejudice by leading people to see outgroup members as individuals.a. assimilationb. salient categorizationc. common ingroup identityd. personalization The map shows the Akkadian Empire.A map of the Akkadian Empire. A key shows the Fertile Crescent in orange, the Akkadian Empire in green, the Capital city with a star, City-state with a dot, the Modern coastline with a dashed blue line. The Fertile Crescent shaded in orange begins at the northern end of the Persian Gulf, continues north and west following the Euphrates River and Tigris River, and narrows down the western coast of the Syrian Desert ending in Egypt. The Akkadian Empire, shaded in green, begins northeast of the Persian Gulf, continues north and west following the Euphrates River and Tigris River, into modern day Turkey.Which statement about the Akkadian Empire is supported by the map?The Akkadian Empire borders the Red Sea.Ancient Egypt was part of the Akkadian Empire.Babylon was the capital of the Akkadian Empire.The Akkadian Empire controlled much of the Fertile Crescent. Having a large endowment of natural resources is necessary for a country to be highly productive in producing goods and services. True or false?. (3) Prove that if the set of vectors {V1, V2} is linearly independent, then the set of vectors {5v1 + 4v2, 6v1 + 5v2} is linearly independent. in a packet of skittles 27% are red and 14% are blue what percentage are not red What were the losses and gains of the war? A) How is the reading frame of a nucleotide sequence set? B) Suppose the following sequence is a complete E.coli prokaryotic mRNA. Underline the ORF. Why is this the start of the ORF? 5'-AUGUUUAAGUAAG An incentive program experiment was run on teachers in Chicago Heights. The first half of Chicago Heights teachers were given the opportunity to receive a $4000 merit bonus at the end of the year if their students significantly improved in math scores. Unfortunately, scores did not improve significantly. The second half were given $4000 at the beginning of year with a requirement to pay it back at end of year if scores did not improve. They saw significant improvements among their students' math scores. This result is predictable because the _______(first/second) half of teachers were placed in a loss situation where their bonus is measured by a first (WTP/WTA) while the ______ (first/second) half of teachers were placed in a gain situation where their bonus is measured by a _____ (WTP/WTA). How is the interest rate determined for all VA-insured loans?2 points lower than national averagebased on number of years veteran served in US militarynegotiated by lender and borrowerstandard rate set by VA Triangle JKL is dilated by a scale factor of 5 to form triangle J'K'L'. Side K'L'measures 65. What is the measure of side KL? Which of the following is NOT ahomogenous mixture? Give an example of a public sectorbusiness in Thailand. A constant net force of 200 Nis applied to accelerate a cart from rest to a velocity of 40 m/s in 10 s. what is the mass of the cart Identify the type of subordinate clause in the following sentence The dog who chewed up my new shoes is named OscarAdverb Adjective Noun protons are positively charged and repel other protons.which other particle is found in the nucleus and separates protons so that strong force can hold the nucleus together? The probability distribution for the number of automobiles lined up at a Lakeside Olds dealer at opening time (7:30 a.m.) for service is: