According to the context, the option with the right word for the blank in the sentence is "arroz".
How to choose the right word?In Spanish, to correctly select a word, you must know its own meaning and apply it according to the context of the given sentence situation.
In the sentence "Para la cena hoy, tú no prefieres carne; tú prefieres arroz", "arroz" is the correct option since it is a cereal and this person does not prefer meat (carne) for tonight.
Therefore, we can conclude that according to the context, the option with the right word for the blank in the sentence is "arroz".
Learn more about Choosing the right word here: https://brainly.com/question/15603189
#SPJ2
Complete the sentence with the correct form of saber or conocer.
Yo _____ la informacíon.
sé
sabo
conoco
conozco
ow many bedrooms does the house have?
Ellos _____ a jugar.
La respuesta a esto podría ser, JUGAR, no hay opciones, así que supongo que es jugar.
espero que esto ayude
Dios bendiga
the answer is Empiezan
please help need answer as soon as possible
Answer:
О tiene, tienen, tengo, tenemos.
Explanation:
Carlos tiene un ñu, se llama Neti, Carlos y Neti tienen muchos amigos. Yo no tengo un ñu. Mi mamá y yo tenemos un perro y se llama Nati. ¿Tú tienes animales?
...
Answer:
Tiene, tienen tengo tenemos tienes
Explanation:
carlos is consdiered a el so it would be tiene. Carlos y neti are ellos so it would be tienen. Yo would be tengo. Mi mama and yo is nosotros so it would be tenemos. Tu would be tienes.
1. Carlos y Roberta son _inteligentes____. (inteligente) (intelligent) (m/f)
2. Yo no soy trabajador
(trabajador) (hardworking) m
3. La pizza es
4.
Los jugos son
5. Las grasas son
6. Sara y Catalina son
7. Los sándwiches son
8. Las uvas son
9. Mi almuerzo(lunch) es
10. Nosotros somos
11. La manzana es
12. Mis ojos son
13. Los libros son
14. La profesora es
15. Los estudiantes son
para la salud. (bueno)
para la salud. (bueno)
para la salud. (malo)
(atrevido)
(horrible)
(delicioso)
(rico)
(perezoso)
(rojo)
.(verde)
(azul)
(simpático)
(sociable)
1: Carlos y Roberta son inteligentes.
2: Yo no soy trabajador.
3: La pizza es delicioso pero malo para la salud.
4: Los jugos son buenos para la salud.
5. Las grasas son malos para la salud.
6. Sara y Catalina son sociables.
7. Los sándwiches son horrible.
8. Las uvas son violetas.
9. Mi almuerzo es rico.
10. Nosotros somos atrevidos.
11. La manzana es bueno.
12. Mis ojos son verdes.
13. Los libros son aburridos.
14. La profesora es simpatico.
15. Los estudiantes son sociables.
que es seguir instrucciones
Answer: It means to follow instructions
Explanation:
8. Vosotros/preparar/la tarea para mañana
vosotros
9. Mis amigos/trabajar/en un proyecto
10. Usted/esperar/para el maestro
usted
11. Los maestros/enseñar/las clases de español
Jos
Yo /Murat/el video en la class de espanol
Answer:
10: Usted/esperar/para el maestro usted
Explanation:
Answer:
Explanation:
8.- Vosotros preparasteis la tarea para mañana.
9.- Mis amigos trabajaron en un proyecto.
10.- Usted esperó por el maestro.
11.- Los maestros enseñaron las clases de español.
12.- Yo miré el video en la clase de español.
...
Read and choose the correct sentence for the blank that matches the image.Woman mopping and child shining the floor________.Tiene que pasar la aspiradoraTengo que quitar la mesaTengo que fregar el pisoTiene que barrer la alfombra
help ( picture ) its a fill in the blank
look at image. By tomorrow pls! Worth 20 points!
The short drama using the attributes listed in the image is written below
Title: El Amor y las EmocionesAct I, Scene 1:
(Setting: A café in Madrid. María and Juan are sitting at a table, talking.)
María: Do you like classical music, Juan?
Juan: No, I don't like it at all. It annoys me a lot.
Maria: Why does it bother you?
Juan: Because I find it boring and monotonous.
María: I love classical music. I am fascinated by the sound of the instruments and the beauty of the melodies.
Juan: Well, that's a matter of taste.
María: And what do you like?
Juan: I really like rock music. It is exciting and full of energy.
Maria: I see, that's interesting.
Act I, Scene 2:
(Setting: A park in Madrid. María and Juan are walking.)
Maria: Does your head hurt, Juan?
John: Yes, a little.
Maria: Do you want me to give you a head massage?
John: Yes, please. It would make me feel better.
Maria: Okay, close your eyes and relax. (Mary begins to massage Juan's head.)
John: Ah, that's good. Thanks Maria.
Maria: You're welcome, John. I'm glad it hurt less.
John: Yes, it's true. Now I feel much better.
Act I, Scene 3:
(Setting: A museum in Madrid. María and Juan are watching an art exhibition.)
Juan: Do you mind if we leave soon, Maria? The noise is bothering me a lot.
Maria: Sure, John. I don't care at all. We can leave whenever you want.
John: Thank you, Maria. You are very kind.
Maria: No problem, Juan. I'm glad you didn't care.
John: Yes, it's true. The noise bothers me a lot and my ear itches a lot.
Maria: I understand, John. Let's find a quiet place to rest.
Juan: Yes, that's a good idea. Thanks Maria.
Maria: You're welcome, John. I'm glad it turned out well for you.
(End)
Learn more about drama from
https://brainly.com/question/28429441
#SPJ1
(BRAINLIEST AND 85 POINTS) Directions: Take a look at the sentences below and create a general rule in your own words that you think could explain what makes a sentence grammatically correct in Spanish when using verbs that require spelling changes in the preterite tense.
Hint: Note the subject pronoun.
Pay attention to the type of verb. (-ar, -er, -ir)
Determine the conjugations for regular preterite tense verbs.
See if any patterns occur.
Make your best guess and create your grammar rule for these 3 special types of verbs, then see if your rule applies to the example sentences. We are not looking for a textbook grammar rule, but rather a creation of your own.
A grammar rule you could use to conjugate a verb in the regular preterite tense is removing its infinitive ending and adding an appropriate ending.
What is a verb?A verb is one of the parts of speech in English language and it refers to any word that describes an action, occurrence, or a state of existence.
In stem changing -ir verbs, all the change is always effected in the last vowel of the stem while stem changing -ar and -er verbs in the present subjunctive applies to all forms of the verb.
In conclusion, you could conjugate a verb in the regular preterite tense by removing its infinitive ending while adding an appropriate ending.
Read more on verbs here: https://brainly.com/question/21336608
#SPJ2
Question 4(Martiple Choice worth points)
(01.03 LC)
Escoge la mejor respuesta. Select the best answer.
Después de escribir una biografia debes
A. corregir el borrador
B. estudiar información sobre la persona
C. hacer una introducción
D. hacer una conclusión
Answer:
A. corregir el borrador
Explanation:
hope it helps you
essay about why immigrants benefit the US and why its good. and why people say immigrants are bad. 4 paragraph, 8 sentences in each. please please please help
Answer:
There were an estimated 11.7 million unauthorized immigrants in the United States as of 2012.3 Unauthorized immigrants account for about 3.7 percent of the total U.S. population and about 5.2 percent of the labor force. Note that unauthorized immigrants are a larger share of the labor force than of the total population because the vast majority of unauthorized immigrants are working-age adults.4
Explanation:
select the best spanish translation of the sentence below: we greet each other with a hug and a kiss.
“Alguno de tus amigos/as está pasando por una situación familiar muy difícil y tú deseas apoyarlo alojándolo por unos días en tu casa mientras él resuelve tal situación, sin embargo sabes que necesitas convencer a tus padres
NECESITO UN ARGUMENTO LOGICO PORFAAA
Escribe la letra de la respuesta que conteste lógicamente cada pregunta
Answer:
1. g
2. c
3. d
4. j
5. a
6. i
7. e
8. f
9. b
10. h
Explanation:
I'm a native speaker. Some of the answers (for the questions 2 3 9) are obvious to me, but for the rest , many of the options make sense as well. I answered by a process of elimination.
What a twisted exercise 0.0
Fill in the blank with the spanish word that best completes the following sentence. El____________de la competencia fue el equipo de brasil. Campeón copa entrenador campamento.
Answer:
CAMPEÓN
Explanation:
it right
Answer: CAMPEÓN
Explanation:
Some friends talk about themselves. Complete the sentences using the subject pronouns
from the box.
Ustedes
Tú
Yo
Ella
Nosotros
1.
eres estudiante.
2.
es de Colombia.
3.
somos de México.
4.
son de Argentina
5.
soy de España.
Answer:
1. Tu
2. Ella
3.nosotros
4. Ustedes
5.yo
Explanation:
50 points!! WILL NAME BRAINLIST!!
NEED HELP ASAP
It rains in April
translate to spanish
Answer: Llueve en abril
Explanation:
Answer:
llueve en abril
Explanation:
It means
Cuban citizens can purchase additional groceries at a higher cost. T or f
HELP! I NEED THISSSS
Ayer yo __________ el regalo de mi tío (aceptar) 2. Anteayer yo ___________a mi papa al centro comercial. (acompañar) 3. Anteayer mi mama ____________ la puerta principal de la casa a las 10:00 PM. (cerrar) 4. Ellos ___________ arroz con pollo frito para La Navidad. (cocinar). 5. ¿Usted ___________ eso ayer? (comprar) 6. Mi mama y yo ___________ la ropa la semana pasada. (lavar) 7. El año pasado yo ___________ a Londres y Paris. (conocer) 8. Mi tío __________ una tienda nueva de ropas. (abrir)
Hi! ♡
Answer:
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
- THE PRAYER IS TALKING ABOUT THE PAST, LET'S SEE:1. Ayer yo acepté el regalo de mi tío (aceptar).
2. Anteayer yo acompañé a mi papá al centro comercial. (acompañar).
3. Anteayer mi mamá cerró la puerta principal de la casa a las 10:00 PM. (cerrar).
4. Ellos cocinaron arroz con pollo frito para La Navidad. (cocinar).
5. ¿Usted compró eso ayer? (comprar).
6. Mi mama y yo lavamos la ropa la semana pasada. (lavar).
7. El año pasado yo conocí a Londres y Paris. (conocer).
8. Mi tío abrió una tienda nueva de ropas. (abrir)
___________________________________________________
The past is the time that has already happened and has been left behind.
Verbs in the past, or verbs in the preterite, are those verbs located in a time before the present.
For example:
cayó.preparó.cocinó.estábamos.- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
SpanishGirl ಌ - Greetings!EXTREMELY EASY!!!!
What goes in the blank with the Spanish translation
1.Nadar en el ____
2. Me gusta ____ con lapices de color
3.Matt Damon y Ben Afflect son ___
4. Esquire en el ____
5. Me gusta ___ videojuegos
6. A Tony Hawk le gusta___
Answer:
1. Nadar en el mar.
2. Me gusta colorear con lapices de color
3. Matt Damon y Ben afflect son amigos
4. ?
5.Me gusta jugar videojuegos
5. A Tony Hawk le gusta patinar.
Explanation:
Answer:
1.Nadar en la alberca
2. Me gusta pintar con lápices de color
3.Matt Damon y Ben Afflect son amigos
4. Esquire en el (I don´t know what means "esquire"
5. Me gusta jugar videojuegos
6. A Tony Hawk le gusta divertirse
Completa el espacio en blanco con la forma correcta del verbo "hablar." Usa el tiempo imperfecto. Yo _____ con mi amigo. hablo hablé hablaba hablabo
Answer:
Yo hablo
Explanation:
Answer:
C) hablaba
Explanation:
Read the text message below. Then, respond using as much detail as possible in complete sentences.
Answer:
Hola! Estoy chevere, gracias. Este fin de semana, yo iré a la playa con mi familia. Nosotros comeremos la comida y jugaremos el futbol. Ademas, nosotros construiremos unos castillos de arena.
Explanation:
Hi. I'm great, thanks. this weekend, I'm going to the beach with my family. We're going to eat food and play football. Also, we're going to build some sandcastles.
Answer:
¡Hola!
Estoy muy bien muchas gracias por preguntar. ¿Y tú?
Si, tengo muchos planes para este fin de semana.
Voy a participar, por la mañana, en una carrera atlética. Después voy a jugar basquetbol con mis amigas.
Por la tarde voy a ver una obra de teatro en la que participa una amiga mía
Finalmente, por la noche, voy a cenar con mis amigos del trabajo.
Explanation:
Aplicar la tildación diacrítica en las siguientes expresiones. 1. Creo que estos utensilios son mejores que aquellos. 2. Todos se fueron aun mis parientes. 3. Solo por ti me esfuerzo. 4. Cuando estaba solo, solo me importaba leer. 5. Cuando recuerdo aquellos años, me emociono. 6. Ni aun su madre pudo detenerlo. 7. Solo deseo escuchar un solo de piano. 8. Aquello parece imposible. 9. Ese lapicero es de aquellas. 10. Ese tiempo es efímero, este pasa por el hombre y no el hombre por este. Coloca la tilde donde corresponde. 1. Solo se que nada se. 2. Mañana tu y yo hablaremos de eso. 3. Pierde tu tiempo mas no vuelvas a anhelar mas. 4. Tu ida complicará tu propia situación. 5. Es la mas mas, mas no es conocida. 6. Cuando estoy solo, solo la verdad me acompaña. 7. Aun cuando sepas mentir, la verdad se asoma. 8. ¿Te agrada tomar te? 9. Quisiera ir contigo, mas no puedo. 10. Se prudente aunque se que eres sereno. 11. Si solo dependería de mi te prestaría 250 0 300.
Answer:
1. creo que estos utensilios son mejores que aquellos
2. Todos se fueron aún mis parientes.
3. Solo por ti me esfuerzo.
4. Cuando estaba solo, solo me importaba leer.
5. Cuando recuerdo aquellos años, me emociono.
6. Ni aún su madre pudo detenerlo.
7. Solo deseo escuchar un solo de piano.
8. Aquello parece imposible.
9. Ese lapicero es de aquellas.
10. Ese tiempo es efímero, este pasa por el hombre y no el hombre por este.
1.Solo sé que nada se.
2. Mañana tú y yo hablaremos de eso.
3. Pierde tu tiempo más no vuelvas a anhelar mas.
4. Tu ida complicará tu propia situación.
5. Es la más más, mas no es conocida.
6. Cuando estoy solo, solo la verdad me acompaña.
7. Aún cuando sepas mentir, la verdad se asoma.
8. ¿Te agrada tomar té?
9. Quisiera ir contigo, mas no puedo.
10. Se prudente aunque sé que eres sereno.
11. Si solo dependería de mi te prestaría 250 0 300.
Explanation:
AYUDA!!!PLZZ
Define y de dos ejemplos de cada una de las palabras
Answer:
Aguda: que la fuerza de pronunciación esta en al última sílaba y terminan en n, s y vocal,
Llana: no terminan en n, s, ni vocal y su fuerza de pronunciación es en la penúltima sílaba.
Esdrújula: que tiene la fuerza de pronunciación en la antepenúltima sílaba, como cónyuge.
Sobre esdrújula: casi siempre tienen sufijos detrás como mente, como básicamente.
Diptongo: es un grupo de 2 vocales distintas y continuas que se pronuncian en una sola sílaba. como cueva
triptongo: grupo de 3 vocales continuas que se pronuncian en una sola sílaba, como limpiauñas.
Hiato: encuentro de 2 vocales continuas que no estan en la misma sílaba como aéreo, había.
Explanation: vocales abiertas(a,e,o) y vocales cerradas(i,u)
In your own words, describe what art is and why it is important to a culture. (Response must be at least 4 COMPLETE sentences)
Explanation:
it talks about culture and society. When you look at the paintings made in caves and rocks by the ancient people, it gives us an idea about their culture. So, art is a form of preserving culture. It reflects a society's beliefs, cultural values, etc.
Please help me with my Spanish work
Answer:
Explanation:
¡No sabes lo grande que es!¡No sabes lo cómicas que son!¡No sabes lo sucio que está!¡No sabes lo brillantes que están!¡No sabes lo pequeños que son!¡No sabes lo simpático que es!¡No sabes lo feroz que es!HOW DO YOU CONJUGATE IN SPANISH AND COMPOSE SENTENCES
Answer:
To conjugate a verb in the present indicative, remove the infinitive ending from the regular verb, in this case -ar , -er or -ir, and replace it with an ending indicating "the person" who performs the action of the verb.