Answer:
Claudia y tú comen uvas rojasLas maestras comen plátanos amarillosNosotros comemos zanahoria anaranjadaTú no comes frijol blancoMi ratón come frijoles negros.Fill in the correct form of the verb ir.
Los estudiantes __ a la clase de francés.
Answer:
van, caminan
Explanation:
they are (going), they are (walking)
somebody pls help its due in an hour(11:59pm) pls help
===================
Complete the sentences with the correct form of the ver:
Mi abuela tiene setenta y nueve años. Mi piso está en el centro de la ciudad. Mis hermanos tienen los ojos marrones. Mi amigo y yo somos altos. ¿De qué color tienes el pelo? Las casas antiguas están en el pueblo.Julia y yo tenemos trece años. Tus padres y tú tenéis el pelo rubio.The difference between "ser" and "estar" is that "ser" is used when the object is in a permanent state (where are you from...) while "estar" is when the object is in a variable state (temporary states).
MissSpanishUse the cues to form a complete present tense sentence to tell what each person is doing. Watch capitalization, spelling and punctuation.
1) Papá / afeitarse
2) ¿Con quién se enojan los padres? (sus hijos)
3) Arturo e Inés / lavarse las manos
4) tú / vestirse
5) mis abuelos / quedarse en casa
Answer each question in a complete sentence using the cues. Watch capitalization, spelling and punctuation.
6) ¿Con quién se enojan los padres? (sus hijos)
7) ¿Con qué frecuencia te bañas? (cada día)
8) ¿Qué necesitan las gemelas cuando se cepillan los dientes? (pasta de dientes)
9) ¿Puede vestirse Marta? (no)
The cues Can be used to form a complete present tense sentence as follows:
1. Dad is shaving. Papá se está afeitando.
2. The parents are getting angry with their children. Los padres se enfadan con sus hijos.
3. Arturo and Inés are washing their hands. Arturo e Inés se están lavando las manos.
4. You are dressing. Te estás vistiendo.
5. My grandparents are staying at home. Mis abuelos se quedan en casa.
The answers to the question have been answered as follows:
1. Parents get angry with their children. Los padres se enfadan con sus hijos.
2. I bathe twice a day. Me baño dos veces al día.
3. The twins need toothpaste when brushing their teeth. Los gemelos necesitan pasta de dientes para
4. Marta cannot dress. Marta no puede vestirse.
What is the present tense?The present tense refers to an activity that is happening at the time being. A statement in the present tense can also be in the present perfect, present continuous, and present perfect continuous tenses.
Whichever is used, they all express the event that is happening at the current time. In the above sentences, we see the answers to the questions and perfect tense expressions.
Learn more about the present tense here:
https://brainly.com/question/13204705
#SPJ1
Which sentence below has the same meaning as the following sentence?
La profesora me da el examen.
A. La profesora me lo da.
B. La profesora dámelo.
C. La profesora me da.
D. La profesora me la da.
Answer:
A. La profesora me lo da.
Explanation:
Translate to Spanish, please don't use a translator
1. He puts the letter in the mailbox.
2. My mom went to the doctor’s office yesterday.
3. My brother bought a new golf club at the sporting goods store.
4. We went to the movies at the mall last night.
5. He opened the toothpaste in the bathroom.
6. She bought sporting equipment at Bob's.
7. There was a new pharmacy in the neighborhood.
8. Do you have skates?
9. I filled my tank at the gas station.
10. Where did you go to cash the check? I went to the bank.
Answer:
1. Pone la carta en el buzón.
2. Mi mamá fue ayer al consultorio del médico.
3. Mi hermano compró un nuevo palo de golf en la tienda de artículos deportivos.
4. Nosotras fuimos al cine en el centro comercial anoche.
5. He opened the toothpaste in the bathroom.
6. Compró equipo deportivo en Bob's.
7. Había una nueva farmacia en el barrio.
8. ¿Tienes patines?
9. Llené mi tanque en la gasolinera.
10. ¿Dónde fue a cobrar el cheque? Fui al banco.
Hay que crear reglas de proteccíon del medio ambiente
Answer:
Fundación Leyes Ambientales y de Conservación:
Ley de antigüedades.
Ley de especies en peligro de extinción.
Acta para el aire Limpio.
Ley de Agua Limpia.
Fondo de Conservación de Tierras y Aguas.
Ley Nacional de Política Ambiental.
What does Mrs Morningstar say that Sancho and Bolsa couldn't find in a porta-potty?
Mrs. Morningstar said that Sancho and Bolsa couldn't find a polar bear in a porta potty.
What is the story about?The story is about Sancho and Bolsa (the main characters) who seem to be two detectives trying to solve a case.
What does Mrs. Moringstar said?In this dialogue with Sancho and Bolsa Mrs. Moringstar is mocking about Sancho and Bolsa's detective abilities and due to this, she mentions "I won't hold my breath. You couldn't find a polar bear in a porta-potty"
This shows Mrs. Moringstar do not believe these two characters will be able to find what they are looking for.
Based on the excerpt, it can be concluded the element that Mrs. Moringstar says Sancho and Bolsa could not find in a porta-potty is a polar bear.
Note: This question is incomplete; here is the missing excerpt:
-Bolsa: You can't be serious.
- Mrs. Morningstar: No, I don't know the address, but it's at the corner of Ocean and Pine.
- Bolsa: Thank you, Mrs. Morningstar. We'll let you know as soon as we find out anything.
- Mrs. Morningstar: I won't hold my breath. You couldn't find a polar bear in a porta-potty.
- Bolsa: Goodbye, Mrs. Morningstar.
Learn more about dialogues in: https://brainly.com/question/1361071
#SPJ1
Iris keeps a diary, and each morning she writes about what she plans to do that day. Fill in the blanks with the correct yo* form of the verbs in parentheses.
Luego __________ (poner) mis libros encima del escritorio.
tengo
hago
pongo
Read the rhyme below. Use reading strategies to answer the question below.
Note: la borrega = young sheep
Caballito blanco (Children’s Rhyme)
1 Caballito blanco
2 Sácame de aquí
3 Llévame a mi pueblo
4 Donde yo nací
5 Tengo, tengo, tengo
6 Tú no tienes nada
7 Tengo tres borregas
8 En una manada
9 Una me da leche
10 Otra me da lana
11 Y otra mantequilla
12 Para la semana
Question: The writer is asking the horse to...
A. stop and rest for a bit
B. none of these
C. run faster
D. take him back to his hometown
Answer:
D. Take him back to his hometown
In the sentences, The writer is asking the horse to D. take him back to his hometown
What's the sentence about?In the rhyme, the writer (presumably a child) is asking the "Caballito blanco" (white horse) to take him back to his hometown ("Llévame a mi pueblo / Donde yo nací"). So, the correct answer is D. take him back to his hometown.
Caballito blanco" - This means "white little horse." It's a reference to a white horse, which is a common element in children's stories and rhymes.
"Sácame de aquí" - This line translates to "Take me from here." The writer is asking the white horse to help them leave their current location or situation.
"Llévame a mi pueblo" - This means "Take me to my hometown." The writer specifically wants the horse to take them back to their place of birth, their hometown.
The correct option is D.
Learn more about sentence
https://brainly.com/question/552895
#SPJ2
which spanish-speaking country has a naturally occurring rainbow river?
Answer: Colombia
Explanation:
The Spanish-speaking country that has a naturally occurring rainbow river is Colombia. The river is called "Caño Cristales," and it is located in the Serrania de la Macarena mountain range in the province of Meta. The river is known for its vibrant colors, which are caused by the unique mix of minerals, algae, and other natural factors in the water. The colors of the river change throughout the year, depending on the water level and other environmental factors, but it is most vibrant between June and December. The river has become a popular tourist destination in recent years, but efforts are being made to protect the fragile ecosystem and limit the impact of tourism.
Choose the verb that best completes each sentence.
1. Sandra Mira televisión por la tarde.
Eduardo y Sandra
2.
3.
4.
5.
Yo siempre
Eduardo
Nosotros
7. Los estudiantes
8. Yo
después de la escuela.
fútbol antes de la escuela.
las clases todos los días.
música todos los días. A. escucho b. Escuchas
A. miras
6. Marcos_usa_ la computadora en las clases. A. usas
buenas notas.
en bicicleta los fines de semana.
A. descanso
A. practicas
A. estudiamos
A. sacamos
B. miran
A. monto
b. Descansa
b. Usa
b. Sacas
c. Mira
b. Practicamos c. practica
b. Estudian
b. Montas
c. escuchan
c. Descansan
c.estudias
c. Uso
c. sacan
montamos
NEED HELP ASAP!!! 30 POINTS!!!!!
Answer:
Explanation:
1 is G.
2 is T.
3 is N.
4 is Q.
5 is K.
6 is D.
7 is R.
8 is M.
9 is S.
10 is E.
11 is L.
12 is F.
13 is C.
14 is O.
15 is P.
16 is H.
17 is B.
(you already have number 18)
19 is i.
20 is J.
Hope this helps
Answer:
Explanation:
GTNQKDRMSELFCOPHBAIJ-10 One of your classmates is talking about some people from school. Complete the
sentences below by filling in the blanks with the correct form of ser.
Yo (1)
MDD 2008
- intelectual. Paco y Rolf
perezoso.
] 3200
atlética. Tú (2)
(3).
activos. ¿Cómo es Sandro? (4).
Nosotras (5)
Mi mejor amigo se llama Chuy. (7)-
(8).
muy inteligentes.
tímidos.
extrovertidas y ustedes (6)
muy serio. Tú y él
olari ob us
in your class
¿Cuál es el proceso que debe seguirse en la mesa redonda?
Answer:
Los participantes acuerdan un tema específico para discutir y debatir. Cada persona tiene el mismo derecho a participar.
Explanation:
Please select the word from the list that best fits the definition
José es
guapo de mis amigos. Es guapísimo.
el más
la menos
la mejor
el peor
Answer:
el más.
Explanation:
José es
el más
guapo de mis amigos. Es guapísimo
POV: You have a popular podcast. On your podcast, you frequently interview & discuss celebrities and local heroes. Interview someone in your family, or someone famous.
Create a slide about that person and present what you learned. (Pretend that you are interviewing your mom or someone from your family. Then restate or summarize "their" answers.)
Answer the following questions while acting like you are restating/ summarizing your interview answers.
1) What is your name(English)
Como te llamas? (Spanish)
Se llama___(3rd person (he/she) description)
2)Where are you from
De donde eres?
Es de ___
3)When is your birthday
Cuándo es tu cumpleaños?
Es el _______ de ______.
4) How old are you?
¿Cuántos años tienes?
Tiene __________ años.
5)Do you have siblings?
¿Tienes hermanos?
(no) Tiene____ hermanas.
6)How are you feeling?
¿Cómo estás?
Está __________.
7)What did you like to do?
¿Qué te gustaba hacer?
A___________ le gustaba________.
8)What class do you like?
¿Qué clase te gustaba?
A________ le gustaba la clase de_______.
9)Where did you go after school?
¿Adónde fuiste después de la escuela?
Fue a __________.
10)What was your favorite food?
¿Cual era tu comida favorite?
Su comida favorita era _________.
11)What’s your daily routine like?
¿Cómo es tu rutina diaria?
Primero (reflexive verb- present tense)
Despues, ______________.
Entonces _________________ .
Al final ______________ .
Use proper grammar and have appropriate sentence structure.
(Use present tense, Reflexive Verbs, Preterite Tense, and Imperfect Tense when you are supposed to)
Also, it would be very helpful if you kinda write a script since I have to present this for my final...THANKYOU!!!
how would you respond to buenos noches
Answer:
buenas noches
Explanation:
if someone says to you
- buenas noches
you can answer
-buenas noches
En una empresa creada por una sociedad compuesta por dos amigos, Teodoro y Maximiliano se reparten las ganancias en la razón 7:5 respectivamente, ya que en esta proporción aportaron para su creación. Si el mes pasado Teodoro obtuvo una ganancia de $245.000 ¿Cuánto le correspondió a Maximiliano?
Answer:
175000
Explanation:
Por regla de tres:
7 es a 5
245 es a H
H = 245*5/7
H = 175
¿Cuál es la intención del texto La señorita Cora y cómo se relaciona con la realidad?
La intención del texto "La señorita Cora" es crear una serie de monólogos interiores de los personajes centrales para que el lector entienda la historia desde la perspectiva de cada uno.
¿Cuál es la trama de "La señorita Cora"?El cuento escrito por Julio Cortázar cuenta la historia de Pablo, un adolescente que es ingresado por su madre sobreprotectora en un hospital para operarse y se enamora de la enfermera Cora.
A partir de esta trama, el autor desarrolla la historia a través de la creación de monólogos internos de los tres personajes centrales, la madre, la adolescente y la enfermera, para expresar el punto de vista, sentimientos y argumentos de cada personaje de una forma más clara y significativa.
Por ello, la intención del autor en el cuento "La señorita Cora" es permitir al lector conocer las emociones y pensamientos de cada personaje, para comprender mejor sus acciones y el desarrollo de la historia.
Encuentra más sobre cuentos en:
https://brainly.com/question/11799692
#SPJ1
plzzz help me it very important
Answer: Hi:)
EsSonEsSoyEresSonSonEsEsEsExplanation: Conjugation of the verb SER
Indicative.Present. (I am. (you are. (he is. (I have been. (you have been. (he has been. (ns) we have been. (I was. (you were. (he was. (I had been. (you) had been. (he had been. (I went. (you went. (he was. (I) have been. (you) would have been. (he) had been. Simple future. (I) will be (you) will be.Greetings:)Answer:
essonessoyeresSonsonesesesExplanation:
Divide en sílabas las siguientes palabras: Gato, sol, maestro, campeón, filosofía, mes, biología, pez.
Answer:
Ga-to
Sol
Ma-es-tro
Cam-pe-ón
Fi-lo-so-fí-a
Mes
Bio-lo-gí-a
Pez
Explanation:
Form sentences with the following. Give as much information as possible.
1.Yo hablar con mi hermano, mi mascota, y mi mama
2. El comprar tres camisas, dos gorros, y una bolsa
3. La profesora ensenar la clase de matematicas
4. Ustedes tomar la jugo de naraja
5. sacamos nuestros cuadernos
6. Pablo y Elena estudiar con mi hermana
7. Yo regresar la cartera
8. Tu buscar mi perro
Answer:
Explanation:
Yo hablo todo el tiempo que puedo de lo maravillosos que son los días de vacaciones.
Él compra juguetes para sus hijos, un carro eléctrico para que lo compartan sus dos hijos y algunos juguetes que les ayuden a mejorar su inteligencia.
La profesora enseña a su alumnos a hablar y escribir correctamente el español.
Ustedes toman una soda entretanto inicia el partido de soccer.
Nosotros sacamos, en una rifa, un carro y un viaje a Nicaragua.
Pablo y Elena estudian para su examen profesional que será el próximo viernes en el auditorio de la escuela.
Yo regreso de mis vacaciones muy contento pues visité muchos lugares y me divertí mucho.
Tu buscas la mejor manera de ahorrar dinero en las compras con descuentos en el supermercado.
Conjugate the following:
15. Desear (vosotros) ______________________ 16. Dibujar (Sam, Ben, y yo) _____________________ 17. Enseñar (Sra. Acosta y Sr. Gesch) _____________________ 18. Entrar (Carlos) _____________________________ 19. Esperar (mi hermana) _________________________ 20. Limpiar (mi papá y mamá) _____________________ 21. Llegar (tú y tu amigo) _____________________ 22. Llevar (nosotros) __________ 23. Mandar (vosotros) ____________________ 24. Manejar (el chofer) _____________________ 25. Mirar (María) __________________________ 26. Nadar (ellas) _____________________ 27. Necesitar (nosotras) _____________________ 28. Pasar (el perro) ________________________ 29. Pasear (mi hermano) _____________________ 30. Patinar (mi amiga) ______________________ 31. Pintar (usted) _______________________ 32. Preguntar (nosotras) _______________________ 33. Preparar (mi madre) ____________________ 34. Terminar (los estudiantes) ________________________ 35. Tocar (los argentinos) _______________________ 36. Tomar (yo) ____________________ 37. Trabajar (ellas) __________________________ 38. Usar (uds.) _________________________ 39. Viajar (los estadounidenses) _________________ 40. Visitar (tú) _________________________
Answer:
Conjugate the following:
15. Desear (vosotros) DESEAMOS
16. Dibujar (Sam, Ben, y yo) DIBUJAMOS
17. Enseñar (Sra. Acosta y Sr. Gesch) ENSEÑAN
18. Entrar (Carlos) ENTRA
19. Esperar (mi hermana) ESPERA
20. Limpiar (mi papá y mamá) LIMPIAN
21. Llegar (tú y tu amigo) LLEGAN
22. Llevar (nosotros) LLEVAMOS
23. Mandar (vosotros) MANDAMOS
24. Manejar (el chofer) MANEJA
25. Mirar (María) MIRA
26. Nadar (ellas) NADAN
27. Necesitar (nosotras) NECESITAMOS
28. Pasar (el perro) PASA
29. Pasear (mi hermano) PASEA
30. Patinar (mi amiga) PATINA
31. Pintar (usted) PINTA
32. Preguntar (nosotras) PREGUNTAMOS
33. Preparar (mi madre) PREPARA
34. Terminar (los estudiantes) TERMINAN
35. Tocar (los argentinos) TOCAN
36. Tomar (yo) TOMO
37. Trabajar (ellas) TRABAJAN
38. Usar (uds.) USAN
39. Viajar (los estadounidenses) VIAJAN
40. Visitar (tú) VISITAS
This is present tense.
HELP……. ASAP…….HURRY……..
Answer:
HORIZONTAL
2. cobré
4. centro
9. sacaste
12. raqueta
13. pronto
14. casi
16. servicio
17. dientes
18. farmacia
19. sello
20. champú
21. olvidó
VERTICAL
1. correo
2. cierra
3. enviar
4. consultorio
5. llenar
6. hasta
7. dentista
8. cepillo
10. patines
11. buzón
14. cuida
15. supermercado
Explanation:
¿Cuáles son todas las actividades que puedes hacer si estás de vacaciones en Puerto Rico?
Answer:
What are all the activities you can do if you are on vacation in Puerto Rico?
Explanation:
PLEASE HELP ANSWER QUESTIONS BELOW
Answer:
1) ayude
2) vaya
3) mire
4) salga
5) haga
6) practique
7) diga
8) tenga
9) hable
10) este
Explanation:
o Use the present tense "yo" form. Remove the "-o" ending and add:
- for -AR verbs: add "-e"
- for -ER/-IR verbs: add "-a"
o Irregular Usted commands:
- dar: de
- estar: este
- saber: sepa
- ser: sea
- ir: vaya
o Irregular stems:
- -car: (c --> qu)
- -gar: (g --> gu)
- -zar: (z --> c)
Answer:
1: Ayude a tú hermano (I used the affirmative command conjugation usted of the word ayudar)
2: No vaya a las ocho y media. (Again I used the affirmative command except this time it was negative so I used the negative usted command of the word ir)
3. No mire la televisión. (I used the negative usted command again for the word mirar)
4: No salga por la noche. (Again I used the negative usted command for the word salir)
5: Haga tú tarea todos las días. (I used the affirmative usted command of the word hacer)
6: Practique todos los deportes. (I used the affirmative usted command of the word practicar)
7: Siempre diga la verdad. (It might have been confusing on this one whether it was negative or affirmative but since it doesn’t say No at the beginning it’s affirmative)
8: Tenga cuidado en esta prueba. (I used the affirmative usted command of the word tener)
9: No hable con tus amigos en clase. (I used negative usted command because of the No at the beginning)
10: No nervioso esté durante el exámen.
1. Introduction (Hello Isabel, my name is and I live in The United States. Use the verb SER and VIVIR) (masculine))
Answer:
Hola isabel mi nombre es ... y yo vivo en los estados unidos
Explanation:
Cual es la presion normal de una persona de 50 años.
Answer:
La presión arterial normal para adultos se define como una presión sistólica de menos de 120 y una presión diastólica de menos de 80. Esto se indica como 120/80
Explanation:
branliest pls
Answer:
120
Explanation:
La presión arterial normal para adultos se define como una presión sistólica de menos de 120 y una presión diastólica de menos de 80. Esto se indica como 120/80
In complete sentences in Spanish describe things you like most in nature and why you like those things
5-6 sentences
En Japón, hikikomori es una enfermedad mental que está afectando a los niños, adolescentes y adultos jóvenes. La gente que sufre de ella tiene depresión, no quiere salir de sus casas y a veces ni de sus dormitorios. Tienen una adicción al internet y muchas veces pasa más de 12 horas en frente de una computadora.
También existe un problema de animales de la calle que tienen un destino muy triste. Aquí entra el programa nacional de Japón para ayudar a los dos. Animales que iban a morir están siendo adoptados por personas sufriendo de algún tipo de salud mental en sus hogares y también en varios hospitales psiquiátricos.
According to the text, ________.
A. online jobs related to training and selling service animals are popular
B. higher number of animals are being exploited through social media
C. internet abuse and depression could be remediated with animal companionship
D. illegal animal trading thrives on the internet in Japan