PLEASE HELPP
2. Usa la información anterior para inferir el significado de las siguientes palabras. Escribe una
definición y compárala con la de un(a) compañero(a).
a. transterritorial:
b. multicultural:
C. pluralidad:
d. globalización:

Answers

Answer 1

Answer:

A=  tanto “ciudadana transterritorial” (¿ciudadana de al otro lado del territorio, si nos ceñimos a una de las acepciones etimológicas del prefijo?), habito múltiples “otros lados”. Lados que emergen y se ocultan en una concatenación de fronteras huidizas

B= Que está compuesto de diversas culturas

C= Variedad de aspectos, tendencias o características que coexisten en una cosa

D= Proceso por el que las economías y mercados , con el desarrollo de las tecnologías de la comunicación , adquieren una dimensión mundial , de modo que dependen cada vez más de los mercados externos y menos de la acción reguladora de los Gobiernos .

Explanation:

i just understand tha you need the meaning

I hope it helps you  


Related Questions

Completa la oración con la forma correcta de los verbos saber o conocer. Sigue el modelo.

Modelo: No conozco a Los Redondos. ¿Qué música tocan? Sé que el próximo mes viajan a Guatemala.

1. Conozco el lugar pero no _____ cómo llegar.
2. Elena ____ a tu hermana y sabe que no quiere hacer rafting porque no le gusta el agua.
3. ¿Tú ____ cuál es la capital de Perú?

Answers

1. se

2. conoció

3. conoces

"La amabilidad es el arma más noble para conquistar" significado de la frase

Answers

Answer:

Sé amable con todo el mundo, pues cada persona libra algún tipo de batalla

Explanation:

El significado de esta frase hace referencia a que el ser amable con cualquier persona es la mejor herramienta que podemos utilizar para hacerlos sentir bien. Al ser bien tratados vamos a querer seguir relacionandonos con esa persona. Lo material se le da a cualquiera, la amabilidad se les da a los seres queridos.

When we refer to a noun's ___ we mean singular or plural.

Answers

Answer:

meaning?

Explanation:

en la obra de edipo rey la ceguera es un simbolo ¿por que? y ¿en que dos perso.najes esta representada?

Answers

Answer:

Edipo puede tener una visión como rey, pero está ciego a la verdad en su propia vida. La ceguera de Tiresias representa el conocimiento que tiene, mientras que la capacidad de ver de Edipo representa su ignorancia. Cuando Edipo se entera de la verdad de que ha matado a su padre Layo y se ha casado con su madre Yocasta, se horroriza.

Explanation:

Conjugate the verb in parentheses to match the subject of the sentence.

Ella _____ (comprender) todo lo que dicen.

Answers

Answer:

Comprende

Explanation:

Ella __comprende___ (comprender) todo lo que dicen

Answer:

Ella comprende todo lo que dicen

Explanation:

Listen, read the question, and choose the option with the correct answer.
OFruit
Based on the audio, what food group does Pablo seem to prefer?
O Vegetables

Answers

Based on the information, we can infer that Pablo prefers dairy products.

What food group does Pablo seem to prefer?

To identify the food group that Pablo prefers, we must listen to the audio or read the information from the conversation. In this case we must look at the foods that Pablo prefers. According to the above we can establish that he prefers cheese and milk.

So we can establish that Pablo prefers dairy because milk and cheese belong to this category. Additionally, he does not like the vegetables because like corn.

Note: This question is incomplete. Here is the complete information:

Audio transcript:

Pablo: Hello Martina, I have milk and cheese. Do you like milk?

Martina: Hello Pablo, no and I don't like cheese.

Pablo: I love cheese, but I don't like corn.

Martina: I don't like vegetables, but I really like fruit.

Learn more about conversations in: https://brainly.com/question/29025070

#SPJ1

¿Cómo se llama la persona que sirve comida en un restaurante?

A.
niñero
B.
dependiente
C.
camarero
D.
mayordomo

Answers

Answer:

C. Camarero

Explanation:

Camarero is translated as "Waiter" or "Server". The question asks what person serves food at a restaurant. The answer is C.

Answer:

О    C. camarero.                  

Explanation:

¿Cómo se llama la persona que sirve comida en un restaurante?

C.  El camarero.                                    

Sí, mamá, mis compañeros y yo estamos ______________ para el examen de biología.

Answers

Answer:

estudiando

Explanation:

Sí, mamá, mis compañeros y yo estamos estudiando para el examen de biología.

Estudiando
It makes sense

Read and choose the correct option to complete the sentence

Read and choose the correct option to complete the sentence

Answers

Last one bro sonaba con mi gato “dreamed of my cat”
ANSWER: D
yo soñaba con mi gato

que relación hay entre el muralismo y la política?

Answers

Answer:

El muralismo es un arte pictórico, pero también un fenómeno político y social, que se desarrolló en México de 1910 a 1950, tomando como punto de partida la Revolución de 1910.

Ciencia que trata del gobierno y la organización de las sociedades humanas, especialmente de los estados

Explanation:

Unos amigos van a una tienda de artículos deportivos. Completa la misma oración con dos adjetivos demostrativos diferentes. Usa ese(a), este(a) y aquel(la). (Complete the same sentence with different demonstrative adjectives.)

1. (Cerca del objeto) Ayer, compré ________________ raqueta de tenis.
- Esa, esas, aquella, aquellas, aqule.esos
2. (Lejos del objeto) Ayer, también compré ________ pelotas de fútbol.
- Esas, aquellos, aquellas, esos, estos, estas
3. (Lejos del objeto) También me gustó ___________ pantalón corto rosa que compraste.
- Esa, ese, aquel, esos, aquellos, aquella
4. (Muy lejos del objeto) Pero no me gustaron _________ gafas de sol que compraste.
- Eso, aquellos, esos, esas, aquellas, estoa, estas
5. (Cerca del objeto) Yo prefiero ______________ gafas de sol.
- Esa, esta, aquellas, aquellos, estas, eso

Answers

Answer:

1. esa

2. esas

3. aquel

4. aquellas

5. estas

1. esta
2. esas
3. ese
4. aquellas
5. estas

Hace cinco años que vivo
en los Estados Unidos.

Answers

Answer:

Explanation:

Importante:

Vivo

Correct it’s vivo because any other word wouldn’t be correct or sound right

Una hamburguesa _____ would be ______ if made plural.

Answers

Answer:

hamburguesas

Explanation:

Hamburguesas, that’s plural

Es importante que tu hermano ___ )sacudir) es estante.
Es urgente que tu ____(llamar) al electricista para la arregle.

Answers

Answer: Spanish:

Es importante que tu hermano sacuda el estante.

Es urgente que tu llames al electricista para el arregle

Explanation:

Its important that your brother shake the shelf

It’s urgent for you to call the electrician for the fix

Durante el Neoclasicismo en Colombia, tuvieron auge géneros literarios como

Answers

Gabriel García Márquez


Explicación:

Las actividades que hacian los ciudadanos en roma y los no ciudadanos

Answers

De acuerdo con la información del texto podemos inferir que los ciudadanos de Roma tenían diferentes actividades económicas, políticas y sociales mientras los no ciudadanos no tenían tantas actividades.

¿En qué se diferenciaban los ciudadanos y no ciudadanos de Roma?

La diferencia más destacable entre los ciudadanos y los no ciudadanos de Roma era que los primero tenían derechos mientras los segundos no tenían derechos. Esta característica influenciaba la capacidad de participar en diferentes actividades en la ciudad de Roma.

Por lo anterior, podemos inferir que los ciudadanos de Roma podían participar en diferentes actividades como el cultivo, la política y actividades de ocio mientas lo no ciudadanos no tenían acceso a estas actividades. Por el contrario, ellos debían trabajar forzadamente.

Nota: Esta pregunta está incompleta. Aquí está la información completa:

En la antigua Roma, los ciudadanos tenían una amplia variedad de actividades, incluyendo el comercio, la agricultura, la política, la participación en los juegos públicos y militares, y la realización de obras públicas. También podían disfrutar de baños públicos, teatros y espectáculos en el Coliseo.

Por otro lado, los no ciudadanos en Roma podían ser esclavos, extranjeros residentes, o personas sin derechos civiles, como los peregrini. Los esclavos eran propiedad de los ciudadanos y se utilizaban para realizar trabajos forzados, mientras que los extranjeros residentes podían trabajar y comerciar, pero no podían participar en la política o en los juegos públicos. Los peregrini, por su parte, eran extranjeros que no estaban bajo la protección de la ley romana y no tenían derechos civiles. En general, los no ciudadanos en Roma tenían menos derechos y oportunidades que los ciudadanos.

Aprenda más sobre Roma en: https://brainly.com/question/14619291

#SPJ1

una tesis de como mejorar el derecho al voto ​

Answers

Algunas de las formas de mejorar el derecho al voto incluyen:

Promover la educación de los votantesAmpliar el acceso al votoEliminar las barreras para votar

Cómo podemos mejorar los derechos de voto?

El enunciado de la tesis sería: Para mejorar el derecho al voto, es fundamental promover la educación electoral, ampliar el acceso al voto y eliminar las barreras al voto.

Es posible que muchas personas no ejerzan su derecho al voto debido a la falta de conocimiento sobre el proceso de votación o la importancia de su voto. En muchas áreas, el acceso a la votación es limitado debido a las leyes restrictivas de identificación de votantes, la votación anticipada limitada y los lugares de votación insuficientes. Al ampliar el acceso al voto, podemos aumentar la participación electoral y garantizar que todos los ciudadanos elegibles tengan la oportunidad de votar.

Ciertos grupos pueden enfrentar barreras para votar, como barreras del idioma, discapacidades físicas o condenas por delitos graves. Es importante identificar y eliminar estas barreras para garantizar que todos los ciudadanos tengan derecho a votar.

Obtenga más información sobre cómo votar en https://brainly.com/question/21910013

#SPJ1

Fill In The Blank with nuncio, siempre, nadie, también, algo, alguien, or nada.

Vas a hacer.... este fin de semana?

No voy a hacer.... el sábado, pero tengo algo el domingo

estas ocupando los domingos!..... tienes tiempo para mi

Answers

1.algo
2.nada
3. También
1. Algo
2. Nada
3. Siempre.

Write complete sentences using the elements below. Conjugate the verb in the preterite tense, and choose between por or para.


Modelo:
(yo) / ir al restaurante / (por/para) / cenar
Fui al restaurante para cenar.

1. el chef / comprar / jamón / (por/para) / hacer un sándwich

enter answer
2. la mesera / traer / pan / (por/para) / los clientes

enter answer
3. el mesero / trabajar en este restaurante / (por/para) / varios meses

enter answer
4. los cocineros / comprar / piñas / (por/para) / cien pesos

enter answer
5. (yo) no poder / hacer una ensalada / (por/para) / no tener / lechuga

enter answer

Answers

According to the information, the sentences would look like this: 1. El chef compró jamón para hacer un sándwich, 2. La mesera trajo pan para los clientes, 3. El mesero trabajó en este restaurante por varios meses, 4. Los cocineros compraron piñas por cien pesos, 5. Yo no pude hacer una ensalada por no tener lechuga.

How to make the sentences in this exercise?

To make the sentences of this exercise we must take into account the proper way to conjugate the verb, in this case it would be the past tense. Additionally, the respective conjugation for each subject must be taken into account. Based on this information, the sentences would look like this:

1. El chef compró jamón para hacer un sándwich.2. La mesera trajo pan para los clientes.3. El mesero trabajó en este restaurante por varios meses.4. Los cocineros compraron piñas por cien pesos.5. Yo no pude hacer una ensalada por no tener lechuga.

Learn more about past tense in: https://brainly.com/question/29757946

#SPJ1

Spanish 1A: Final Exam Writing Test
Choose ONE of the three prompts below (and a different one from the one you used for the
Speaking Test), and answer the questions in 5-10 complete Spanish sentences. Use words and
phrases you have learned this semester. Submit your typed answers via the Dropbox.
.


Pick a different prompt than you did for the Speaking Test
Use your own words-no online translators!
See next page for how you will be graded
1. Introductions: In 5-10 sentences, introduce yourself and ask someone else what their
name is. Then ask information such as how old they are, where they are from, and/or
when their birthday is and provide the same information about yourself. Next, describe.
yourself using at least 3 adjectives and 2 activities you like to do. Last but not least,
describe one other person in your life using their name and description words you have
learned.
2. School Life: In 5-10 sentences, say what classes you have and at what time they are (just
make something up if you do not work on your classes at the same time every day). Say
what school supplies you have and where they are in your room using prepositions and
"estar." Describe what 2 of your teachers are like using description words you have
learned, and then say where you go after school. (Hint: "después de clases" = "after
classes")
3. Every Day: In 5-10 sentences, using the vocabulary for actions, places, and foods that
you have learned, say what you do and where you go on each day of the week. Include
the days and times you do these things and what you eat for at least one meal. Name 2
things you and your friends do or places you go (using "Mis amigos y yo" and the
"Nosotros" forms of the verbs).

PLEASEEE HELPPPP MEEEEEEEE I REALLYY NEED THISSS DONEEE PLEASEE SOMEONE HELPP MEEE

Spanish 1A: Final Exam Writing TestChoose ONE of the three prompts below (and a different one from the

Answers

One way to introduce yourself in Spanish would be: Hello, my name is John, I'm 26 years old.

How to introduce yourself in Spanish?

To introduce yourself in Spanish we must include the following information:

NameAgeBirthplaceProfession

From the above, we can infer that a correct personal presentation would be:

Hello, my name is John, I am 26 years old.

Additionally, if we want to ask a person for this information, we can ask them to introduce themselves or ask them questions such as what is your name? How old are you? On the other hand, we can describe the actions that we like to do for example:

I like to ride a bikeI like to read in EnglishI like to watch television.

To complement the conversation we can ask the other people the following questions:

What do you like to doWhat do you do in your free timeWhich is your favorite activity

Learn more about sentences in: https://brainly.com/question/18728726

#SPJ1

[Answered] No olvides las cámaras Recuersa:Question 2

Answers

The completed sentences showing the emphasis prompted by the verb "Recuerda" (which means remember) are given as follows:

1) No olvides las cámaras.  

Recuerda: No las olvides.

2) No muevas tanto la boca al hablar.

Recuerda: No la muevas tanto al hablar.

3) Evita los gestos exagerados con la cara y las manos.

Recuerda: Evítalos.

4) Deja las escenas de riesgo para tu doble.

Recuerda: Déjalas para tu doble.

5) Escucha al director.

Recuerda: Escúchalo.

6) Estudia bien el guión de tu personaje.

Recuerda: Estúdialo bien.

7) Trata a los otros actores bien.

Recuerda: Trátalos bien.

What have completed sentences?

A full sentence has both a subject and a verb and communicates a complete notion. One of these pieces is lacking in an incomplete sentence.

The speaker emphasizes a prior lesson by inserting the emphasis prompt "Recuerda."

This type of emphasis is employed in everyday conversation. It can be deduced from the examples above that the instructions/emphasis supplied in the above example are from a play director to an actor.

We can infer the above because of the following words:

"cámaras" "personaje" "por tu doble"

Learn more about complete sentences:
https://brainly.com/question/17467174
#SPJ1

Full Question

¿Cuál es la respuesta completa a las siguientes afirmaciones?

Question 1: No olvides las cámaras.

Recuerda:

Question 2: with 1 blankNo muevas tanto la boca al hablar.

Recuerda:

Question 3 with 1 blank Evita los gestos exagerados con la cara y las manos. Recuerda:

Question 4 with 1 blankDeja las escenas de riesgo para tu doble. Recuerda:

Question 5 with 1 blankEscucha al director.

Recuerda:

Question 6 with 1 blankEstudia bien el guión de tu personaje.

Recuerda:

Question 7 with 1 blankTrata a los otros actores bien.

Recuerda:

Which of these sentences is NOT grammatically correct?
Evelyn se ducha cada día.
Evelyn se ducha a las 8 de la mañana.
Evelyn se está duchando a las 8 de la mañana.

Answers

Answer:

Evelyn se esta duchando a las 8 de la manana

C) evelyn se esta duchando

In Puerto Rico, young friends often begin a conversation with the casual way to ask "How are you?" which in Spanish
IS:

Answers

ENGLISH:
“How are you?”

SPANISH:
“Cómo estás?”

Read and choose the option with the correct word or words to complete the sentence.

There is an anniversary party on Saturday. Juan is a musician at the party. He has boots and a shirt. You need ________ for the celebration.

the flip flop
the hat
the suit
the sweatshirt

Answers

Answer: the suit (el traje)

Explanation: people dress formal for anniversaries

Anybody know which one goes in each

Anybody know which one goes in each

Answers

Is it a reading? If it is, publish it to help you

In what way are the I and E in Spanish similar and different to the I and E in English.

Answers

In both languages, "I" and "E" represent vowel sounds. When pronounced in isolation, the Spanish "I" and "E" generally have similar sounds to their English counterparts.

How to explain the information

For example, the Spanish "I" is pronounced like the English "ee" in "bee," and the Spanish "E" is pronounced like the short "e" in "bed."

In some word contexts, especially when surrounded by certain consonants, the Spanish "I" and "E" can have sounds similar to their English equivalents. For example, in Spanish words like "idea" or "elefante," the "I" and "E" are pronounced somewhat similarly to their English counterparts.

In Spanish, the pronunciation of vowels is generally more consistent and predictable compared to English. The Spanish "I" and "E" typically maintain their respective sounds across different words and word positions.

Learn more about languages on

https://brainly.com/question/10585737

#SPJ1

¿A qué campo léxico pertenecen estas palabras? Escribe su nombre.

•Sembrar, agricultor, maduro, huerto...

•Domar, carpa, divertido, equilibrista...​

Answers

Answer:

ha ano Po di Po maintindihan kaya Po kayo na mag sagot gamitin Misa ah isip ok Po salamt

Right the months out in spanish example

9-4-1964
10-22-1922
4-4-1944
2-14-2006
3-31-2007
12-10-2008
9-13-2001
5-5-2005
11-24-2004
8-8-2008
2-4-1966
2-10-1978
1-19-1974
2-16-1971
11-9-1972
example El 30 de agosto de 2022

Answers

:9-4-1964 - 1964-4-9

10-22-1922 1922-22-10

4-4-1944     1944-4-4

2-14-2006   2006-14-2

3-31-2007   2007-31-3

12-10-2008  2008-10-12

9-13-2001    2001-13-9

5-5-2005     2005-5-5

Explanation:

i am like pretty sure it like switched.

El nueve de septiembre,
1964
El 22 de octubre 1922
El 4 de abril 1944

B. Acabar/de/infinitive The following people have just done something. Change the sentences to reflect that. Model. Yo bebo un café.---- Yo acabo de beber un café. 1. Tomas y Ana se levantan de cama. 2. Juan sale de su cuarto. 3. El doctor entrap or la puerta. 4. Carlos apaga la luz. 5. Sara come una pizza.

Answers

Answer:

1. Tomas y Ana acaban de levantarse de cama.

2. Juan acaba de salir de su cuarto.

3. El doctor acaba de entrar la puerta.

4. Carlos acaba de apagar la luz.

5. Sara acaba de comer una pizza.

Explanation:

Acabar de has to be conjugated based on the person or pronoun. The verb that follows it is unconjugated in its infinitive form.

El reto de la competencia es __. descender en el menor tiempo posible vencer el mayor número de obstáculos soportar las inclemencias del tiempo

Answers

La respuesta es Resistencia
Other Questions
30 points and gets a brainlest if correct Label the missing angle measures. Then state if the triangles are similar or not. a coffee filter falls, quickly reaching a terminal velocity. if the magnitude of the air resistance force on the single falling coffee filter at terminal velocity is f1, how large is the air resistance force on three nested coffee filters at terminal velocity? Information bias occurs: after the subjects have entered the study before the subjects have entered the study None of the above Both of the above A. Identify the constitutional provision that is common in both Milliken v. Bradley (1974) and Brown v. Board of Education, I (1954). The radius of a circle is changing at the rate of 1/ inches per second. At what rate, in square inches per second, is the circles area changing when the radius is 5 inches? Which value is an approximate of 27 (square root of 27)A: 3.0B: 5.2C: 9.0D: 13.5 Bradley wa romantically interested in Angel. Based on research by StanleySchachter and Jerome Singer, if Bradley wishes to increase the odds that shewill return his interest, he shouldb. He should take her rock climbing If 359 mL of a gas were contracted to only 269 mL, what would be the initialtemperature of it if it measured 422 K after the change? How did WEB DuBois respond to Booker T Washington's ideas?. FILL THE BLANK.Unemployment caused by a mismatch between the skills of job seekers and the requirements of available jobs is called __ unemployement. What does B equal? PLEASE ANSWER In which Middle Eastern country, are the personal freedoms of the citizens most like the United States?Group of answer choicesA IsraelB IranC JordanD Saudi Arabia in the lesson, to emphasize the importance of putting jesus first, the story of what two biblical characters represents making the (right) choice that jesus should be our priority? luoa The real risk-free rate (r*) is 2.8% and is expected to remain constant. Inflation is expected to be 6% per year for each of the next two years and 5% thereafter. The maturity risk premium (MRP) is determined from the formula: 0.1(t-1) %, where t is the security's maturity. The liquidity premium (LP) on all Rink Machine Co.'s bonds is 1.05%. The following table shows the current relationship between bond ratings and default risk premiums (DRP): Rating Default Risk Premium U.S. Treasury AAA 0.60% AA 0.80% A 1.05% BBB 1.45% Rink Machine Co. issues 7-year, AA-rated bonds. What is the yield on one of these bonds? Disregard cross-product terms; that is, if averaging is required, use the arithmetic average. 9.94% 9.49% 5.25% 10.54% Based on your understanding of the determinants of interest rates, if everything else remains the same, which of the following will be true? The yield on U.S. Treasury securities always remains static. In theory, the yield on a bond with a longer maturity will be higher than the yield on a bond with a shorter maturity. I NEED HELP! :(john runs 300 meters north towards school.He forgets his backpack and walks back 300 meters. He then walks 230 meters north and sees his buddy joh. He walks 250 meters east to say hi. He then walks to school which is another 200 meters north and 250 meters west. He does this in 60 seconds 11. Explain the importance of having a formal lease and reading it thoroughly before you sign in y=x+b,what is the slopeand how you know in any project, large or small, tasks depend on each other and must be performed in a sequence. please I need help with this home work