Answer:
Descansar
Explanation:
Descansar : to rest
Dibujar : draw
Ir de compras : go shopping
image shows a bench in a park, automatically you can see what you would do which is to rest; Descansar :)
¿cuál es la forma más directa de conocer las amenazas actuales a las que te expones en la red?
Answer:
BA través de la sección de avisos disponible en la plataforma de INCIBE.
Si no nos importara proteger a las tortugas, todas las especies ya en peligro de extinción.
Answer:
Estarían.
Explanation:
Si no no importara proteger a las tortugas, todas las especies ya estarían en peligro de extinción.
Que dice Amelia sobre el hecho de nacer mujer?
Answer:
Nacer mujer es el mayor castigo.
Can omeone help me pleae. Ue direct object pronoun to talk about clothe. 1) Everyone like new clothe. Write the direct object pronoun for each entence. (fill in the blank)
1. Me guta ea blua. Quiero comprar___. 2. Jorge tiene uno zapato muy bonito. Èl_____ compra en la tienda. 3. Mi harmana prefiere un ombrero grande. No quiere perder______. 4. ¿Prefiere lo pantalone negro? _______ compro para tu cumpleaño
Can someone help me please? Use direct object pronoun to talk about clothe.
1) Everyone likes new clothes. Write the direct object pronoun for each sentence. (fill in the blank)
1. I like the blue. I want to buy it.
2. Jorge has a very nice shoe. He buys at the store.
3. My sister prefers a big hat. You don't want to lose it .
4. Do you prefer black pants? They bought for your birthday.
What is an object of a sentence?This refers to the person, place, or thing that receives the action from the subject's verb. The object in a simple sentence can be determined by looking for the noun or pronoun that follows the verb.
A Pronoun refers to a word that is used instead of a noun. Often to avoid the need to repeat the same noun over and over. For example nouns, and pronouns can refer to people, things, concepts, and places.
Learn more about object of a sentence on
brainly.com/question/11535401
#SPJ1
I will give you brainliest if you do this correct for me
Answer:
7. hacen
8. hago
9. hace
10. hacemos
11. haces
Explanation:
I'm latina xd
A) Replace the direct object in each sentence with the correct direct object pronoun.
These are your choices: for masc. sing. nouns like el lápiz, use lo
for fem. sing. nouns like la leche, use la
for masc. pl. nouns like los lápices, use los
for fem. pl. nouns like las reglas, use las
Modelo: Necesito un lápiz.
______ necesito.
You choose "lo"
1. Llamo a la agente de viajes. _________ llamo. *
1 point
lo
la
los
las
2. ¿Tienes el itinerario? ¿_____________ tienes? *
1 point
lo
la
los
las
3. Buscamos las maletas. __________ buscamos. *
1 point
lo
la
los
las
4. No encuentra los boletos. No ____________ encuentra. *
1 point
lo
la
los
las
5. Mostramos las identificaciones. _______ mostramos. *
1 point
lo
la
los
las
6. ¿Toman un taxi? ¿________ toman? *
1 point
lo
la
los
las
7. Tenemos los pasaportes. ________ tenemos. *
1 point
lo
la
los
las
8. Voy a mirar la pantalla. _________ voy a mirar. *
1 point
lo
la
los
las
B) Choose the word replaced by the pronoun.
The pronouns again are lo, la, los, las. Which word do they replace? Lo would replace a masc, sing. noun, for example.
1. No lo puedo encontrar. *
1 point
maleta
pasaporte
identificación
2. Lo vamos a cambiar. *
1 point
itinerario
tarjeta de embarque
boletos
3. ¿Dónde la tienes? *
1 point
identificación
equipaje
taxi
4. ¿No la ven? *
1 point
boleto
maletas
puerta
5. ¿Por qué no la llaman? *
1 point
pasajero
agente de viajes
piloto
6. No sé cómo hacerlas. *
1 point
maletas
cola
reservación
Answer:
first part
1. La
2. Lo
3. Las
4. Los
5. Las
6. Lo
7. Los
8. La
second part
1.Pasaporte
2. Itinerario
3. Identificación
4. Puerta
5. Agente de viajes
6. Maletas
Hermanastro me uso mientras estoy atrapada en whistler.
How does the author support the idea that Kahlo behaved differently than other women during her time
Answer:
Answer: The author mentions that Frida Kahlo was willing to showcase her Mexican culture and she pursued her passion for paintings.
(and if you were wondering who is frida kahlo then here it is): Frida Kahlo was a Mexican painter who was famous for her brilliant self-portraits that are based on the theme of identity, the human body, and death. She was fearless and was passionate about painting.
Explanation:
..........................................................
the interactionist view of conflict encourages conflict on the grounds that a harmonious, peaceful, tranquil, and cooperative group is prone to become static, apathetic, and unresponsive to the needs for change and innovation.
The interactionist view of conflict posits that conflict can be beneficial when it stimulates change and innovation. By encouraging debate, healthy disagreements, and constructive dialogue, a group can become more:
CreativeDynamicResponsive to the needs of its membersThe Benefits of Conflict: The Interactionist ViewThis type of conflict allows the group to move forward and remain engaged with the issues that matter most.
When managed properly, conflict can be beneficial for a group. It can act as a catalyst for constructive change and a source of creative problem-solving. By encouraging members to express their views and engage in meaningful dialogue, the group can move towards a more productive and adaptive environment.
Learn more about Problem-solving: https://brainly.com/question/23945932
#SPJ4
I NEED HELP ASAP PLEASEEE
Llene los espacios en blanco con pretérito o imperfecto:
¿Lo conociste cuando (ser) ____________ joven?
(Estar) ____________ leyendo cuando (sonar) ____________ el teléfono.
Cuando (entrar) ____________ estaba lloviendo.
Mientras yo (hablar) ____________ ella (escuchar) ____________.
Anoche nosotros (costarse) ____________ a las diez.
Un muchacho (llegar) ____________ a la puerta de la casa y (tocar) _______ el timbre mientras Margarita (poner) ____________ las tazas sobre la mesita.
Nadie le (contestar) ____________ y por eso (tocar) ____________ otra vez.
Margarita (oír) ____________ el timbre y (llamar) ____________ a su marido que (estar) ____________ en el jardín.
A pesar de que el timbre (sonar) ____________ tres veces, Pedro no lo (oír) ____________ ni una sola vez y sólo (ir) 15 ____________ a la puerta porque Margarita se lo (pedir) ____________
Pedro no (ver) ____________ a nadie y (resolver) ____________ regresar al jardín.
El timbre (sonar) ____________ nuevamente y Margarita (ir) ____________ a abrir la puerta.
La señora que (estar) ____________ en la puerta (llamarse) ____________ Gladys y (haber) ____________ venido porque (querer) ____________ hablar con Margarita.
Por fin le (confesar) ____________ que (escuchar) ____________ que Margarita (saber) ____________ cocinar muy bien y que (querer) ____________ aprender de ella.
Answer:
Hope this helps!
Explanation:
Fill in the blanks with past or imperfect:
Did you meet him when (being) young ____________?
(Being) ____________ reading when (ringing) ____________ the phone.
When (enter) ____________ it was raining.
While I (speak) ____________ she (listen) ____________.
Last night we (cost) ____________ at ten.
A boy (arrive) ____________ at the door of the house and (ring) _______ the bell while Margarita (put) ____________ the cups on the table.
No one will (answer) ____________ and therefore (touch) ____________ again.
Margarita (hear) ____________ the doorbell and (call) ____________ her husband who (be) ____________ in the garden.
Even though the bell (ringing) ____________ three times, Pedro did not (hear) it ____________ even once and only (going) 15 ____________ to the door because Margarita (asked) him ____________
Pedro will not (see) ____________ anyone and (resolve) ____________ return to the garden.
The doorbell (ring) ____________ again and Margarita (go) ____________ to open the door.
The lady who (be) ____________ at the door (call) ____________ Gladys and (have) ____________ come because (want) ____________ talk with Margarita.
Finally (confess) ____________ that (listen) ____________ that Margarita (know) ____________ cook very well and that (want) ____________ learn from her.
The imperfect tense-Nuestra vida antes
Answer:pablo says:
I be much more animated
you watch more television
we go to the movies more
rebeca says:
I go shopping more
you are much skinnier
we see more l friends
others say:
you go visit us more
you will be much more fun
you look less busy
SOMEONE PLS HELP ME WITH THESE 3 QUESTIONS IM BEGGING PLEASE URGENT !!!!
Answer:
Serve = servir = e - i
sleep = dormir = o = ue
understand = entender = e - ie
Explanation:
They all are irregulars and have spelling change in them
poema de cualquier tema con 3 estrofas 4 versos y usando 3 figuras literarias por favor
Answer:
Here is a poem on the theme of love that uses three literary devices: anaphora, metaphor, and rhyme.
Love, oh sublime love
that conquers all in its path
Love, oh sublime love
that brightens up the heart
Love, oh sublime love
that gives life its meaning
You are the perfumed rose
that intoxicates the senses
You are the gentle breeze in summer
that refreshes the soul
You are the sun that shines
and warms the heart
I love you more today
than I did yesterday
and less than I will tomorrow
My thoughts are all of you
and my heart belongs to you
You are the reason for my being
and the music of my soul
Love is a feeling
that cannot be explained
It is only felt in the heart
and makes us dream
That life is beautiful and eternal
if love is by our side.
50 PTS PLS HELP IDC IF YOU JUST DO THE 1ST EXCIRSIE
Answers in bold and underlined.
PART - 1. Answer the following questions.Question 1: ¿Donde estan Cristina y Bruno?Answer 1: Cristina y Bruno están en el cine.
Translation 1:
Question 1: Where are Cristina and Bruno?Answer 1: Cristina and Bruno are at the cinema.Question 2: ¿Dónde están la profesora y el alumno?Answer 2: La profesora y el alumno están en el aula de clases.
Translation 2:
Question 2: Where are the teacher and the student?Answer 2: The teacher and the student are in the classroom.Question 3: ¿Donde está la puerta?Answer 3: La puerta está al lado de la ventana.
Translation 3:
Question 3: Where is the door?Answer 3: The door is next to the window.Question 4: ¿Donde esta la mochila?Answer 4: La mochila está al lado del pizarrón.
Translation 4:
Question 4: Where is the backpack?Answer 4: The backpack is next to the blackboard.Question 5: ¿Donde esta el pasajero?Answer 5: El pasajero está sentado en la tercera silla del bus.
Translation 5:
Question 5: Where is the passenger?Answer 5: The passenger is sitting in the third seat of the bus.Question 6: ¿Dónde está José Miguel?Answer 6: José Miguel está en el laboratorio.
Translation 6:
Question 6: Where is José Miguel?Answer 6: José Miguel is in the laboratory.PART - 2 ¿Donde estan? Use these cues and the correct form of "estar" to write complete sentences. Add any missing word.Question 1: libro / cerca / escritorioAnswer 1: El libro está cerca del escritorio.
Translation 1: The book is near the desk.
Question 2: ustedes / al lado / puertaAnswer 2: Ustedes están al lado de la puerta.
Translation 2: You are by the door.
Question 3: calculadora / entre / computadorasAnswer 3: La calculadora está entre la computadora.
Translation 3: The calculator is between the computer.
Question 4: lápices / sobre / cuadernoAnswer 4: Los lápices están sobre el cuaderno.
Translation 4: The pencils are above the notebook.
Question 5: estadios / lejos / libreríaAnswer 5: Los estadios están lejos de la librería.
Translation 5: The stadiums are far from the bookstore.
Question 6: mochila / debajo / mesaAnswer 6: Las mochilas están debajo de la mesa.
Translation 6: The backpacks are under the table.
Question 7: tu / en / clases de historiasAnswer 7: Tu estas en las clases de historias.
Translation 7: You are in history classes.
Question 8: reloj / a la derecha / ventanaAnswer 8: El reloj esta a la derecha de la ventana.
Translation 8: The clock is to the right of the window.
Question 9: Rita / a la izquierda / JulioAnswer 9: Rita está a la izquierda de Julio.
Translation 9: Rita is to Julio's left.
what was celebrated in the main square of the Casco Viejo?
A) The founding of panama City
B) Panama’s independence from Colombia and Spain
C) the completion of the construction of the Catedral Meteopolitana
D) the rebuilding of the capital in a new location
The Panama’s independence from Colombia and Spain was celebrated in the main square of the Casco Viejo.
What was celebrated in the main square of the Casco Viejo?The main square of the Casco Viejo was filled with jubilation and festivities as the people celebrated Panama's independence from both Colombia and Spain. This momentous occasion marked a significant milestone in the country's history and symbolizing its sovereignty and the struggle for self-determination.
The square echoed with cheers, music and colorful decorations as locals and visitors alike came together to commemorate this important event. The celebration served as reminder of Panama's rich heritage and the resilience of its people in their pursuit of freedom and independence.
Read more about Casco Viejo
brainly.com/question/1638169
#SPJ1
Listen to the audio, read the question, and choose the correct answer.
Based on the dialogue, what can Pablo ask señora Susana?
¿Va a la ducha a comer?
¿Va al jardín a comer?
¿Vas al dormitorio a comer?
¿Voy a la cocina a comer?
Answer:
¿Va al jardín a comer?
Explanation:
On my test this was the correct answer but we may have different audios. Hope this helps.
please can to solve my homework
Answer:
ok so here are the questions in English:
1.) derived from milk, conditions food
2.( unit of measurement
3.) sharp strong tooth between the incisors and molars
4.) meeting of several people to discuss a topic
5. limit or border
6. tool used to nail
7.paper used to draw
8.small population
9. article to protect yourself from the sun
10.safty net
11. Tu y tu hermano aún no sabéis que esto es para mi.
12. ¿Recogiste tu libro de su casa?
13. Lleva un obsequio para el.
14. Tu y el iréis a Sevilla.
15. Díselo a el.
16. Dame el lápiz y tu te llevas el compás.
17. Entre el y ella se prepararon el desayuno.
11. Tu y tu hermano aún no sabéis que esto es para mi.
- Tu hermano y tu aún no sabéis que esto es para mi.
12. ¿Recogiste tu libro de su casa?
- ¿ Ya fuiste a su casa, y recogiste tu libro?
13. Lleva un obsequio para el. (Ok)
14. Tu y el iréis a Sevilla.
- El y tu iréis a Sevilla.
15. Díselo a el. (ok)
16. Dame el lápiz y tu te llevas el compás. (ok)
17. Entre el y ella se prepararon el desayuno.(Ok)
emma studied spanish for three years in high school. now emma is taking a course on conversational italian. italian is related to spanish and is moderatelt similar in sound
Answer:
This is because Italian and Spanish are both a part of the romnce langue family branch. Languages in the Latin-based branch are languages like French, German, English, Spanish, Italian, Latin, Portuguese, Romanian, etc.
For example, most languages like French and Spanish use the word 'en', meaning 'in' in English which is a prefix in Latin. Some languages are even similar in syntax (SOV/SVO).
Can anyone please help me i will give brainlest if you answer all of them and 30 points thanks.
Answer:
First page:
5.- Hola amigo, mi camisa es de color rosa, de rosa "mexicano" por eso es tan llamativa
6.- Mi papá me da dinero para mis gastos.
7.- Para practicar mis clases de español hablo, en español, con mis amigos.
8.- En está lista están todas sus actividades ¿es mucha tarea?
9.- En invierno prefiero un suéter de algodón porque es de textura más suave que el de lana.
10.- El sol siempre se ve de color amarillo.
novelaperlaslentodoyfloreríaverdelunaresLetenegra.El anillo es doradoEstoy comprando regalos para mi hermana.A mi madre. para su cumpleaños, le voy a regalar un vestido de seda.Voy al almacén de ropa a comprar una camiseta nueva.plss help me with this i cant understand it
Choose all of the acceptable answers to this question.
piensan que las leyes pueden cambiar?
porqué?
Answer:
Si
Explanation:
Las leyes pueden cambiarse o enmendarse solo cuando el Congreso promulga y el Presidente firma una ley posterior.
Por qué son importantes los signos de puntuación?
Answer:
bc without them the senence would not be complete
Explanation:
what are the trends in development studies and ethic?
at the time of the spanish conquest, the _____ had the largest population in the world.
Answer: I'm pretty sure it was the Aztec's but I don't know if that's 100% accurate
Explanation:
Alfredo es de Puerto Rico. Él es (Puerto Rican).
forma oraciones completas con los elementos dados. usa el presente y haz todos los cambios necesarios.
1. tú/ dar/ una fiesta/ y/ invitar a/ todo/ tus amigos
2. ¿caber/ todo/ tus libros/ en esa mochila?
3. yo/ saber/ que/ Fernando y Alejandra/ decir/ mentiras
4. si usted/ no obedecer/ la ley,/ mis padres y yo/ ir/ a la policía
Answer:
1. Tu vas a dar una fiesta y a invitar a todos tus amigos.
2. ¿Todos tus libros caben en esa mochila?
3. Yo sé que Fernando y Alejandra dicen mentiras.
4. Si usted no obedece la ley, mis padres y yo vamos a ir a la policia.
I hope this helps.
Las soluciones asociadas a cada caso son la siguientes:
1) Tú das una fiesta e invitas a todos tus amigos.
2) ¿Cabe todos tus libros en esa mochila?
3) Yo sé que Fernando y Alejandra dicen mentiras.
4) Si usted no obedece la ley, mis padres y yo vamos a la policía.
Dadas las condiciones de la pregunta, la formas más simple que las satisfacen tiene las siguientes estructuras:
Oración simple
Sujeto + Verbo conjugado + Complemento
Oración compuesta
Oración simple + Conector + Oración simple
Oración subordinada simple
Sujeto + Verbo conjugado + Pronombre relativo + Oración Simple
Pregunta simple
¿ + Verbo conjugado + Sujeto + Complemento + ?
Oración subordinada condicional
Condicional + Sujeto + Verbo conjugado + , + Oración simple.
A continuación, presentamos las soluciones asociadas a cada caso:
1) Tú das una fiesta e invitas a todos tus amigos.
2) ¿Cabe todos tus libros en esa mochila?
3) Yo sé que Fernando y Alejandra dicen mentiras.
4) Si usted no obedece la ley, mis padres y yo vamos a la policía.
Invitamos a consultar esta pregunta sobre oraciones en español: https://brainly.com/question/7222948
need help with number 5 (spanish)
Answer:
28-29 A ti te gustan los deportes?
-Si, a mi me gustan mucho.
30-31 A ti te gusta la ensalada y comes mucha. Pero a mi no me gusta
32. me gusta comer frijoles.
33. El arte me interesa mucho.
34. No me interesa las matematicas.
35-36 A ti te aburren tus clases? -No, a mi me interesan todas.
Explanation:
Hope this helped! :)
(see minute 8:22) ¿Cuáles son los mandatos formales
que son muy irregulares?
O escuche, hable, lea, cante,
O tenga, diga, haga, sea, esté
5/11
Los mandatos formales que son muy irregulares son tenga, diga, haga, sea, esté.
¿Qué es un mandato irregular?Para empezar un mandato es una palabra o frase corta que se utiliza a modo de orden o de instrucción. Un mandato puede ser clasificado como formal si se utiliza usted y no tú como sujeto.
Además, un mandato puede ser clasificado como irregular en caso de que se derive de un verbo irregular, es decir que al realizar el mandato la raíz de la palabra cambia. Por ejemplo:
Tener = TengaDecir = DigaAprenda más sobre mandatos en https://brainly.com/question/9835604
#SPJ1