Answer:
Si, tengo obligaciones, en casa y en la escuela.
En la casa tengo que arreglar mi cuarto y lavar mi ropa; en la escuela tengo que hacer la tarea de matemáticas y la de ciencias
Explanation:
How do you form the present tense of regular verbs in spanish in er ar and ir verbs?
Answer:
To conjugate regular verbs in the present tense, remove the infinitive ending ( -ar, -er, -ir) and add the ending that matches the subject from the tables below.
Explanation:
SUBJECT -AR -ER -IR
yo -o -o -o
tù -as -es -es
usted -a -e -e
él, ella -a -e -e
nosotros -amos -emos -imos
vosotros -áis -éis -ís
ustedes -an -en -en
ellos, ellas -an -en -en
Please help! Questions in pictures.
Answer: in the explanation box
Explanation:
1. Doscientos grapadoras.
2. Ochenta y uno libros
3. Mil ochocientos veintiuno cajas.
4. Dos mil quinientos cuarenta y nueve bolígrafos
5. Seiscientos sesenta mil novecientos veintiuno
6. Mil trescientos setenta y uno edificios
7. Cuatrocientos cincuenta y uno entrevistas
8. Ochocientos cuarenta y siete teléfonos celulares
9. Tres mil doscientos noventa y uno botellas
10 un million de papeles
Select the correct answer. Queremos ir de fiesta, pero nosotros ________ ____ estudiar. A. tenemos que B. tienen que C. tienes que D. tiene que
Answer:
D tiene que
Explanation:
Complete with the correct preterite form of the indicated verb(s). WILL BRAINLIST FIRST CORRET ANSWER, if you scam I will report! word bank included.
1. Roberto ______ anoche y no ______ a casa hasta la medianoche. (salir, volver)
2. Él y sus amigos _______ al cine donde ________ una película. (ir, ver)
3. Ellos la ______ en inglés, en versión original. (ver)
4. Ellos la ________ sin problema. (comprender)
5. Vicente, ¿ ______ tú la película? (comprender)
6. Claro que yo la _______ . ________ mucho inglés en la escuela. (comprender, aprender)
7. Cuando nosotros _________ del café, ________ el autobús. (salir, perder)
8. ¿Cómo ________ ustedes a casa? (volver)
9. Nosotros _________ en taxi. (volver)
Word bank:
salio, salimos, saliste, volvieron, vi, volvio, volvimos,fueron, ir,comprendieron,comprendiste,comprendi,aprendi,comi,perdimos,perdieron
Answer:
Salio, volvio
fueron, vieron
vieron
compredieron
comprendiste
comprendi, aprendi
salimos, perdimos
volvieron
volvimos
Explanation:
Number 2 and 3 were kind of confusing
please help
When should a verb end in “a” or “e”?
A. When you are talking about someone
B. When you are talking to someone
C. When you are talking to a boy
D. When you are talking about yourself
Answer:
b when you are talking to someone
Look at the money that Maria, Pablo, and Ruth have and choose the correct sentences to express it.
-Maria tiene 25 USD.
-Pablo tiene 27 USD.
-Ruth tiene 27 USD.
María es la que menos dinero tiene.
Maria tiene menos dinero que Ruth.
Pablo tiene tanto dinero como Ruth.
Ruth tiene más dinero que María.
Ruth tiene más dinero que Pablo.
Maria tiene más dinero que Pablo.
Maria tiene menos dinero que Pablo.
De acuerdo con la información podemos inferir que la relación entre dinero y personajes sería: María es la que menos dinero tiene, Ruth tiene más dinero que María, y Pablo tiene tanto dinero como Ruth.
¿Cómo explicar la relación entre dinero y los personajes?Para explicar la relación que tienen los personajes y el dinero que tienen debemos considerar la información disponible. De acuerdo con lo anterior podemos concluir que:
"María es la que menos dinero tiene" es correcta porque indica que María tiene la menor cantidad de dinero en comparación con Pablo y Ruth."Ruth tiene más dinero que María" es correcta porque establece que Ruth tiene una cantidad superior de dinero en comparación con María."Pablo tiene tanto dinero como Ruth" es correcta porque indica que tanto Pablo como Ruth tienen la misma cantidad de dinero.Aprenda más sobre dinero en: https://brainly.com/question/13024618
#SPJ1
Which is an infinitive verb?
*
A. bonito
B. hablar
C. zapato
Answer:
B. hablar
Explanation:
Infinitives have endings, -ar, -er, and -ir.
Answer:
B. hablar
Explanation:
:)
when a substance does not dissolve we say it is
Que hicieron Delsa y Negi en el batey?
Se pelearon, jalandose el pelo, peteandose, mordiendose, y aranadose, hasta que los padres tuvieron que seperarlas.
Para recibir una tarifa reducida, los estudiantes tienen que mostrar (show) su ________________________.
a.
maleta
c.
billete
b.
quiosco
d.
identificación
Please select the best answer from the choices provided
A
B
C
D
Answer: d
Tienen que mostrar su identificación.
Explanation:
Use the future tense to describe what you think your soulmate (alma gemela) will be like. This person could be your romantic soulmate or a lifelong best friend. What physical and personality characteristics will they have? Where do you think you’ll meet them? What interests will you share?
Your response must contain 5 complete and detailed sentences in Spanish. Use 5 different verbs in your response.
Your response needs to be at least 30 seconds in length.
You will be graded on (a) appropriate use of Spanish grammar and vocabulary, (b) completeness and detail of the response, and (c) pronunciation.
En el futuro, mi alma gemela será alguien que tenga una sonrisa hermosa, ojos amables y cabello oscuro. También será una persona muy simpática, comprensiva, y emocionalmente inteligente. Espero conocerla en algún lugar tranquilo y romántico, quizás en una cafetería o en un parque. Compartiremos intereses en la música, los deportes, y la lectura. Creo que será alguien muy cariñoso y que siempre me apoyará en todo lo que hago.
Answer: I'm going to write it in English also because it might get reported for using a different language
I believe that my soul mate will be a kind and understanding person. It will be someone who has a warm smile and expressive eyes. You will love exploring new places and you will share my love of music. We will meet at a live music concert, where we will share our excitement for a band we love. You will have a passion for helping others and together we can make a difference in our communities. =
Creo que mi alma gemela será una persona amable y comprensiva. Será alguien que tenga una sonrisa cálida y ojos expresivos. Le encantará explorar nuevos lugares y compartirá mi amor por la música. Nos conoceremos en un concierto de música en vivo, donde compartiremos nuestra emoción por una banda que nos encanta. Tendrá una pasión por ayudar a los demás y juntos podremos hacer una diferencia en nuestras comunidades.
Explanation:
is absolute threshold the point at which a stimulus can just be picked up by the sense organ?
Use the question words in the vocabulary bank to create questions for the responses and answer prompts provided. Vocabulary Bank: quién qué dónde cuándo por qué cómo cuál Part A Jaime llamó a Ricardo por teléfono. Answer Prompts: Ricardo/teléfono
We can create Spanish questions for answers with the interrogative words in the vocabulary bank as follows:
¿Quién llamó a Ricardo?Jaime llamó a Ricardo.¿Qué hizo Jaime?Jaime llamó a Ricardo.¿Dónde llamó Jaime a Ricardo?No especificado¿Cuándo llamó Jaime a Ricardo?No especificado¿Por qué llamó Jaime a Ricardo?No especificado.¿Cómo llamó Jaime a Ricardo?Jaime llamó a Ricardo por teléfono.¿Cuál fue el medio utilizado por Jaime para contactar a Ricardo?El medio utilizado por Jaime para contactar a Ricardo fue el teléfono.What are Interrogative Words?They correspond to words used to obtain information in a text, that is, they are used to ask questions in a dialogue, text, etc. For example in Spanish:
¿Por qué?¿Dónde?¿Como?¿Cuánto cuesta?Therefore, this question is positive for the assimilation of vocabulary and grammar in Spanish, through the learning of interrogative words and answers that mix different concepts of the language.
Find out more about spanish vocabulary at:
https://brainly.com/question/4339926
#SPJ1
Los Organizadores para introducir otras voces intratextuales en el discurso de agradecimiento
Algunos organizadores o elemento para introducir otras voces son la cita directa, los testimonios, las anécdotas y el reconocimiento directo.
¿Cómo introducir otras voces en un discurso de agradecimiento?Cita directa: Se nombran tal cual las palabras originales de la persona ala cual se quiere hacer referencia.Testimonios: A través de otras personas se comparten experiencias relacionadas con la persona a la que se agradece.Anécdotas: Se narran experiencias pasadas relacionadas con la persona a la que se agradece.Reconocimiento directo: Se nombra y agradece directamente a la persona en cuestión.Aprenda más sobre agradecimiento en https://brainly.com/question/30597469
#SPJ1
Listen to the audio and then answer the following question. Feel free to listen to the audio as many times as necessary
before answering the question.
Which house is the biggest?
▶ 0:00/0:11
la casa roja
la casa blanca
la casa verde
la casa azul.
De acuerdo con la información, podemos inferir que la casa más grande del vecindario es la casa blanca.
¿Cómo seleccionar la opción adecuada?Para seleccionar la opción adecuada debemos escuchar el audio o leer la transcripción de audio. En este caso la información que nos dan es sobre el tamaño y color de las casa de un vecindario. De acuerdo con esa información podemos establecer que las casas tiene los siguientes colores y tamaños:
Rojo - PequeñaVerde - MedianaAzul - PequeñaBlanca - GrandeDe acuerdo con esta información, la casa más grande del vecindario sería la blanca (opción B).
Nota: Esta pregunta está incompleta. Aquí está la información completa:
En mi vecindario hay muchas casa, una casa roja pequeña, una casa verde mediana, mi casa azul que es pequeña y la casa más grande es esa casa blanca.
Aprenda más sobre audios en: https://brainly.com/question/30855301
#SPJ1
maria y yo en esa calle
Choose the correct future form of hablar.
Nosotros
con la maestra.
O hablaré
O hablaremos
hablarán
• hablarás
Rene is looking for a home. She reads a newspaper ad that says: Se renta casa
-Tres dormitories
-Dos cuartos de baño
-Dos salad
-Un comedor
-Una cocina
-Tres garajes
How many bedrooms does the house have?
A. three
B. two
C. one
D. four
*Will Give Brainliest*
Look at the image of Eva and Marco and write a story about them, in Spanish, describing who this couple is, what they do, etc, using the imperfect and preterite past tenses.
Compose 4 sentences about what you would do if you had a million dollars (Conditional tense) (In Spanish)
Compare the values for heat gain and heat loss in calculations 2 and 3. were they the same value? what might have caused the difference in values?
Answer:
Heat gain and heat loss are two important factors in calculating the energy efficiency of a building. In calculations 2 and 3, the values for heat gain and heat loss were not always the same. This difference could be caused by a number of factors.
One possible reason for the discrepancy is that different methods were used to calculate heat gain and heat loss in each calculation. For example, calculation 2 may have used a different formula or set of assumptions than calculation 3, leading to different results.
Another possible cause is that there were variations in the building's construction or operation between the two calculations. For instance, changes in insulation levels or HVAC system settings could affect how much heat is gained or lost through walls, windows, and other surfaces.
Overall, it's important to carefully consider all factors that could impact heat gain and loss when performing energy efficiency calculations. By doing so, we can ensure that our buildings are as efficient as possible and minimize their impact on the environment.
Explanation:
SPANISH ASAP HELP PLEASE
Question 1: Voy a hacer mi maleta.
Answer 1: Voy a hacerla.Question 2: Necesitamos llevar los pasaportes.
Answer 2: Necesitamos llevarlos.Question 3: Marcos está pidiendo el folleto turístico.
Answer 3: Marcos está pidiéndolo.Question 4: Javier debe llamar a sus padres.
Answer 4: Javier debe llamarlos.Question 5: Ellos esperan visitar el Viejo San Juan.
Answer 5: Ellos esperan visitarlo.Question 6: Puedo llamar a Javier por la mañana.
Answer 6: Puedo llamarlo.Question 7: Prefiero llevar mi cámara.
Answer 7: Prefiero llevarla.Question 8: No queremos perder nuestras reservaciones de hotel.
Answer 8: No queremos perderlas.TranslationQuestion 1: I'm going to make my suitcase.
Answer 1: I'm going to do it.Question 2: We need to take passports.
Answer 2: We need to take them.Question 3: Marcos is asking for the tourist brochure.
Answer 3: Marcos is asking for it.Question 4: Javier must call his parents.
Answer 4: Javier must call them.Question 5: They expect to visit the old San Juan.
Answer 5: They hope to visit it.Question 6: I can call Javier in the morning.
Answer 6: I can call it.Question 7: I prefer to take my camera.
Answer 7: I prefer to take it.Question 8: We don't want to lose our hotel reservations.
Answer 8: We don't want to lose them.SPANISH HELP!!
1. Choose the correct conjugation of the negative informal command (tocar).
Group of answer choices
a. no toces
b. no toques
c. no tocas
d.no toca
2. Choose the correct conjugation of the negative informal command (girar).
Group of answer choices
a. no gira
b. no gires
c. no giras
d. no gire
3. Choose the correct conjugation of the affirmative informal command (ir).
Group of answer choices
a. vaya
b. ve
c. vayas
d. ves
4. Choose the correct conjugation of the affirmative informal command (compartir).
Group of answer choices
a. compartes
b. comparte
c. comparta
d. compartas
5. Choose the correct conjugation of the affirmative informal command (hacer).
Group of answer choices
a. hagas
b. hace
c. haz
d. haces
6. Write the verb as an Ud. command (doblar).
7. Write the verb as an Ud. command (ser).
8. Write the verb as an Uds. command (dar).
9. Write the verb as an Uds. command (seguir).
10. Write the verb as an Uds. command (ir).
Answer:
1.b
2.c
3.d
4.b
5.d
6 doblation
7sertion
8dartion
9seguirdation
10 irration
Answer:
Explanation:
b.- No toquesb.- No giresb.- Veb.- Compartec.- HazDobleSeaDenSiganVayanit say using present subjunctive, what are your suggestions and ideas as to how to help people overcome poverty? use 5 sentences. In Spanish
It's important that we work together to overcome poverty. I suggest that we donate to charitable organizations that support those in need. I suggest that we donate to charitable organizations that support those in need. It's necessary that we educate people on how they can improve their financial situation.
Here are five sentences using the present subjunctive that provide suggestions and ideas for how to help people overcome poverty:
1. Es importante que trabajemos juntos para superar la pobreza. (It's important that we work together to overcome poverty.)
2. Sugiero que donemos a organizaciones benéficas que apoyan a los necesitados. (I suggest that we donate to charitable organizations that support those in need.)
3. Ojalá que los gobiernos creen más programas de asistencia para las personas que luchan contra la pobreza. (I hope that governments create more assistance programs for people who are struggling with poverty.)
4. Es necesario que eduquemos a las personas sobre cómo pueden mejorar su situación financiera. (It's necessary that we educate people on how they can improve their financial situation.)
5. Insisto en que apoyemos a las pequeñas empresas y a los agricultores locales para estimular el crecimiento económico en las comunidades pobres. (I insist that we support small businesses and local farmers to stimulate economic growth in poor communities.)
In Spanish:
1. Es importante que trabajemos juntos para superar la pobreza.
2. Sugiero que donemos a organizaciones benéficas que apoyan a los necesitados.
3. Ojalá que los gobiernos creen más programas de asistencia para las personas que luchan contra la pobreza.
4. Es necesario que eduquemos a las personas sobre cómo pueden mejorar su situación financiera.
5. Insisto en que apoyemos a las pequeñas empresas y a los agricultores locales para estimular el crecimiento económico en las comunidades pobres.
Learn more about poverty at https://brainly.com/question/30771214
#SPJ11
Tu prima es
ao de tus tíos.
Answer:
english please\wwwww
Choose the answer that best completes the following sentence. ----------postres son deliciosos
Los postres son deliciosos.
¿Cuál era el propósito de La Bomba?
Answer:
Explanation:
El propósito de los versillos llamados "la bomba" de origen en la zona de Yucatán, México, es darle un sentido cómico a temas generales de la sociedad
de que manera se relaciona la radiación solar con las demas
Answer:
by heat impact.
Explanation:
your thinking about your future using 6-10 complete sentences write an email to a friend about the professions you are considering and why
1 - Más vocabulario Fill in the blanks Activity Instructions Fill in the blanks with words from the list to practice the vocabulary used in the video. Make any necessary changes
Me gusta _____ con mis amigos.
conversar
Soy ______ del Club Rotario
miembro
No soy muy Bueno para las ________ sociales.
relaciones
Todas estas imagenes estan_______
relacionadas
Answer:
Me gusta conversar con mis amigos.
Soy miembro del Club Rotario.
No soy muy Bueno para las relaciones sociales.
Todas estas imágenes están relacionadas.
Explanation:
I like to talk with my friends.
I am a member of the Rotary Club.
I'm not very good at social relationships.
All these images are related.