Answer:
??
Explanation:
Answer:
Spanish traslatión:
Hispano parlantes.
Help me with this quick Spanish please!!!!
De acuerdo con la información, podemos inferir que las oraciones correctas son: ustedes hablaron, you spoke, nosotros buceamos, we dived, Osviel tomó fotos, Osviel, Osviel took photos, ella tomó el sol, she sunbathed, etc...
¿Cómo completar las oraciones?Para completar las oraciones debemos conjugar el verbo en pasado y tener en cuenta el sujeto de cada oración. De acuerdo con lo anterior podemos inferir que las oraciones quedarían así:
Ustedes hablaron, you spokeNosotros buceamos, we divedOsviel tomó fotos, Osviel took photosElla tomó el sol, she sunbathedEllas trabajaron, they workedOmar y yo esquiamos, we skiÉl pagó la cuenta, he paid the billAprenda más sobre verbos en: https://brainly.com/question/11637663
#SPJ1
La chica se llama Marta y el ______________se llama Juan. Marta y Juan son ___________. Lucas y Rocío son los _____________de los señores Roldán. Julio Roldán es el ___________ y Eva es la _________________. Lucas y Rocío son __________________.
The words that can complete the blanks, taking into account the pictures, are:
La chica se llama Marta y el chico se llama Juan. Marta y Juan son amigos. Lucas y Rocío son los hijos de los señores Roldán. Julio Roldán es el padre y Eva es la madre. Lucas y Rocío son hermanos.
Translation.
The girl's name is Marta and the boy's name is Juan. Marta and Juan are friends. Lucas and Rocío are the children of Messrs. Roldán. Julio Roldán is the father and Eva is the mother. Lucas and Rocío are siblings.
Pictures.
According to the pictures, you can see in one to two teens, the boy's name is Juan, and the girl's name is Marta, that's the reason why the words selected were "chico" to Juan, and "amigos," about their relationship.
In the next picture, we can see a family, where the father, the mother and two children are, by this reason, the words select to fill the blanks were: "hijos," "padre," "madre," and "hermanos."
If you want to see another exercise with picture to improve your Spanish, you can visit the next link: https://brainly.com/question/22421385?referrer=searchResults
Make sure this conversation is in Spanish, and make sure the words are not advanced, make it simple, and make it something a beginner in Spanish 1 should know.
An example conversation would be: Hola, ¿Cómo estas?, ¿Vas para la escuela?, ¿En qué te vas a ir, tienes auto o esperas el bus?.
How to create a conversation with the available vocabulary?To create a conversation with the available vocabulary we must read all the vocabulary words and identify what topics we could include in it. Once we have carried out this procedure we can begin to write our conversation as shown below:
Personaje 1: Hola, ¿Cómo estas?
Personaje 2: Bien y ¿tú?
Personaje 1: Estoy bien, ¿Vas para la escuela?
Personaje 2: Claro que sí, estoy esperando a mi padre, iré en coche y ¿tú?
Personaje 1: Yo también voy para la escuela pero iré en bus.
Personaje 2: Entonces creo que podrías ir conmigo en el auto de mi padre, él vive cerca de la estación de tren y ya viene en camino.
Personaje 1: Perfecto, gracias por llevarme. Yo también solía vivir cerca a la estación de tren y me iba en tren a la escuela.
Personaje 2: Cuando no me voy con él, debo ir en bicicleta a la escuela. Yo vivo allí en la casa de color azul celeste.
Personaje 1: Gracias por llevarme con ustedes, me encanta.
Learn more about conversations in: https://brainly.com/question/29750438
#SPJ1
please help i think you have to translate them and it is in spanish to english.
Fix the mistakes.
1. unos joven lápices
2. el silla grandes
3. la bonitas chica
4. un simpáticos professors
5. los viejos libro
6. una profesora seria
Answer:
The instructions are very unclear. I don't know if you need singular or plural, so I'll give you both.
Plural:
1. makes no sense, are you sure you wrote it right?
2. las sillas grandes.
3. las chicas bonitas.
4. unos profesores simpáticos.
5. los libros viejos
6. unas profesoras serias.
Singular:
1. ?
2. la silla grande.
3. la chica bonita.
4. un profesor simpatico.
5. el libro viejo.
6. una profesora seria.
Explanation:
Spanish is my first language.
habla conmigo estoy triste
Answer:
coma estas?
Explanation:
Answer:
it's been a while since i've done this lol
Explanation:
te amo princesa y te extraño <33
spanish 2 quarter 3 exam answers ???
I. Fill in the blanks below with the appropriate vocabulary in Spanish. Think about what you have learned so far.
1. Es necesario estudiar mucho. = que estudiar mucho.
2. Lo . No puedo ir al cine contigo.
3. No voy a tomar un taxi. Voy a tomar (the bus).
4. Voy a tomar el en la playa.
5. Los domingos, mi familia y yo vamos a la .
6. Necesito dinero. Voy al .
7. ¡Me encanta la música! Me ir al concierto contigo.
8. El metro =
9. Me gusta novelas.
10. A mi hermano le gusta cartas.
II. Answer the following questions with complete sentences in Spanish. When there are clues provided, use them in your answer.
1. ¿Adónde vas para comprar libros?
2. ¿Adónde van Uds. para ver una película?
3. ¿Qué tienes que hacer hoy? (read a novel)
4. ¿Qué vas a hacer esta noche? (go to the museum)
5. Tell someone who invites you somewhere that you are sorry but you have another engagement.
6. ¿Tienes que estudiar mucho?
7. ¿Van Uds. al correo para mandar una carta?
8. Tell a friend that you would love to go to a club to dance.
9. ¿A qué hora vas a ir a la biblioteca para estudiar? (6:30)
10. ¿Por qué vas a la panadería? (I have to buy bread.)
thank you!
Answer:por que vas a la panderia
Explanation: why are you going to the bread store.
Which sentence correctly conveys the same meaning as this sentence?
Yo investigué unos sitios por internet.
A.
Yo les investigué por internet.
B.
Yo los investigué por internet.
C.
Yo las investigué por internet.
D.
Yo lo investigué por internet.
Answer:
es b
Explanation:
concuerdan en numero y generoNecesito un texto argumentativo inventado URGENTE, con Introducción de una cuartilla o mas, Desarrollo con dos cuartillas o más y Conclusión con una cuartilla o más, AYUDAAAAA!
The argumentative text, with an Introduction will be on the importance of education. Education is very important in making people and communities better. It helps people improve themselves, connect with others, and do well financially.
What is the educationMost people believe that it's very important for people to have this right and it helps them to feel more powerful. In this writing, we will talk about how education is really important.
It can change people's minds and make them think carefully. It can help everyone be treated fairly. It can also encourage new and creative ideas.
Learn more about education from
https://brainly.com/question/919597
#SPJ1
Usted tiene ________ reglas rojas para la clase de geometría.
Answer:
Many
Explanation:
Well the following sentence states,
You have ____ red rulers for geometry class.
The blank is many.
You have many red rulers for geometry class.
Answer:
Muchos
Explanation:
you have a lot of red rules for geometry class!
:) Hope it helps you
D. Durante los veranos: Complete the paragraph with the preterite or the imperfect of the verb in
parentheses. Then give the reason you chose the preterite v imperfect.
Cuando yo 1.
(ser) niña, mi familia y yo 2
(ir) a nuestra casa del lago todos los veranos. Durante los veranos siempre
3
hacían (hacer) calor y sol. A mi hermana le 4._ Qustaba
(gustar) nadar en el lago, pero yo siempre 5. tomaba
(tomar) el sol. Mis
padres 6. Gabon
(estar) debajo de las sombrillas para relajarse. Todos 7.
(divertirse) en los veranos. Un verano, mi familia no 8.
(ir) al lago porque mi hermana 9.
(enfermarse). Por los tres meses, nosotros 10.
(quedarse) en
nuestra casa de la ciudad. Yo 11. quería (querer) estar en la casa del lago, pero no 12.
(poder). Por eso, yo 13.
(tener) que encontrar actividades en la
ciudad. Un día, yo 14.
(ir) al museo de arte para ver las obras de Picasso. El museo
15.
(ser) fantástico! Y también, mis amigos y yo 16. Veron
(ver) películas juntas
muchas veces. i17
(ser) un verano divertido después de todo!
Answer:
1. era
2. íbamos
3. hacía
4. gustaba
5. tomaba
6. estaban
7. nos divertiamos
8. fue
9. se enfermó
10. nos quedamos
11. quería
12. podia
13. tenía
14. fui
15. era
16. Vimos
17. fue
spanish 2 flvs please help!
Answer
its the third one because i now spanish!!!!
Bolsa feels bad for Sancho's loss. True or False. THE ANSWER IS FALSE
Answer: false
edg
Explanation: just took test :)
Translate I eat more food than is bought by my mother.
Answer (Translation/Translated):
Como más comida de la que compra mi madre
True or false; adding "isimo" or "isima" to the end of an adjective emphasizes it.
True or False
Answer:
true
Explanation:
¿Por qué Marissa no imaginaba que vería a sus amigos en el restaurante?
Rewrite the sentences using the new subjects provided. Use the same adjective but make sure it agrees with the new subject and use the appropriate form of the verb ser.
Answer:
1.son difíciles
6. son fáciles
7.es joven
8.es trabajadora
3.son largos
4.es interesante
5. es aburrida
Explanation:
i know spanish
i need help please asap
Answer:
those questions are for urself
Explanation:
describe lo que estas personas hicieron. questions an old man and woman lean in and share a kiss. question 1 with 1 blank ellos 1 of 1 . two women hug each other and smile. question 2 with 1 blank las amigas 1 of 1 . a man and woman sit at a table together. they face away from each other, cross their arms, and frown. question 3 with 1 blank gilberto y mercedes 1 of 1 . two young men smile and shake hands.
De acuerdo con la información, podemos inferir que las personas realizaron las siguientes actividades: Se besaron, Se abrazaron, Estaban enojados o disgustados, Se saludaron.
¿Cómo describir las oraciones?Para describir las acciones que realizó cada persona debemos tener en cuenta la descripción y buscar un verbo para describir esa situación. De acuerdo con lo anterior podemos inferir que las oraciones quedarían así:
Ellos se besaron. La descripción indica que un anciano y una anciana se acercaron y compartieron un beso.Las amigas se abrazaron. Se menciona que dos mujeres se abrazaron y sonrieron, lo cual indica un gesto de cariño y alegría.Gilberto y Mercedes estaban enojados o disgustados. La descripción indica que estaban sentados en una mesa, de espaldas el uno al otro, con los brazos cruzados y una expresión de descontento, lo cual sugiere una actitud negativa.Los dos jóvenes sonrieron y se dieron la mano. Esta acción indica un saludo amistoso y cordial entre ambos.Aprenda más sobre descripción en: https://brainly.com/question/28586284
#SPJ1
Place a check next to the correct statement.
A. The months in Spanish begin with a capital letter.
B. The months in Spanish begin with a small letter.
Answer:
Explanation:
A. The months in Spanish begin with a capital letter
¿Cuál de estas preguntas debe hacer durante la encuesta para ayudarlo a comprender mejor lo que está a punto de leer?
Espero eso ayude✨
\( \: \)
How is Honduras and Mexico language similar?
How is Mexico language different from Honduras?
Answer: Similar in that both languages are Spanish
Different is that Mexico is Spanish from Spain while Honduras Spanish is from Portugal they have different pronouns and the way of speech.
Explanation:
We all know that Mexico's Spanish is from Spain when Spain invaded this country and spread their language. While Honduras was invaded by Portugal in the past so its language is Spanish from Portugal. So similar is both are Spanish but it is different in speech way.
PLEASE HELP AND ONLY USE ER AND IR VERBS IN THE PRETERITE TENSE. What are a few things you did last month? In Spanish write at least 5 sentences (using 5 different ER and IR verbs) about what you did last month. In one sentence tell something that you did not do. Be sure to use the correct forms of the preterite tense.
USE ONLY THESE VERBS. This is the list from the unit. aprender to learn beber to drink, sip comer to eat cometer to commit comprender to comprehend, understand correr to run deber to owe, to ought to depender to depend esconder to hide prometer to promise romper to break sorprender to surprise vender to sell abrir to open asistir to attend (classes) cumplir to complete, finish decidir to decide describir to describe descubrir to discover dividir to divide escribir to write existir to exist ocurrir to occur omitir to omit permitir to permit, allow, let persuadir to persuade prohibir to prohibit recibir to receive subir to rise, climb, go up, board vivir to live
Answer:
"En la fiesta de mi amigo Miguel, que fue el mes pasado, bebí y comí exageradamente hasta yo mismo me sorprendí de lo tanto que pude ingerir sin que tuviese algún problema de salud"
"En el condado donde vivo hicieron una prueba atlética el mes pasado y competí en la prueba de 5 kilómetros y tuve la fortuna de recibir el premio por el tercer lugar"
"El mes pasado decidí ir a comer a un lugar nuevo, en ese lugar me atendieron de maravilla, el servicio fue excelente, no solo la actitud del personal sino que la comida tenia un gran sabor y las porciones que sirvieron eran adecuadas y suficientes"
"El mes pasado me correspondió hacer el examen de matemáticas así que el día previo me puse a ver los temas que había entendido, dividir fue lo que mas comprendí. Al final percibí que el examen no fue tan difícil"
"El mes pasado cuando antes de hacer la parada al autobús vi que venían los niños del vecino corriendo para poder subirse también así que, una vez que se abrió la puerta les cedí el paso y ellos me sorprendieron con una cálida sonrisa y me dijeron ¡gracias!"
Okay, here's the new and improved version. tell me what ya think:
Vanesa: ¡Hola a todos! ¡Es tu niña Vanesa! Como todos sabéis, todo el mundo está en cuarentena. ¿Cómo estoy lidiando con esto? Bueno, déjame decirte que ...
Mamá: [entrando] Hola Vanesa, me preguntaba ...
Vanesa: [se vuelve hacia mamá, gritando] ¡Mamá, sal de mi habitación! ¡Estoy grabando un video para mi blog ahora mismo!
Mamá: [rodando los ojos] Solo vine a preguntarte si quieres nachos para el almuerzo. Acabo de hacer algunos.
Vanesa: [mirando a mamá] No, no quiero nachos para el almuerzo, ¡quiero pizza!
Mamá: [levanta las manos exasperada] Ay! Niña imposible! [sale de]
Vanesa: [se vuelve a la cámara] ¿Donde estaba? Oh, cierto, todo este asunto de la cuarentena me está volviendo loco. No he visto a mis amigas desde hace mucho tiempo y tengo que estar con mi mamá las 24 horas del día, los 7 días de la semana. Alguien por favor mátame.
Papa: [entrando] Hola Vanesa. Tu madre quería que lo contactara. ¿Todo bien aquí?
Vanesa: [se vuelve hacia papá con una sonrisa] ¡Papá! ¡Todo está bien! Solo estoy haciendo un video para mi vlog. ¿Quieres decirles algo a todos mis adorados fans? [a ella misma] y aspirantes.
Papa: [sacude su cabeza] No, Vanesa. Tu madre se quejó conmigo de que le gritaste por entrar mientras estás filmando. Ya te dije que no jugaras favoritas.
Vanesa: [cruza sus brazos] No soy. Mamá no es lo suficientemente guay para estar en mi vlog, pero tú lo eres. Algo así como. ¿Podrías quizás cambiarte de ropa y luego volver? Esa camisa es horrible, quiero decir que te queda genial, pero no fuera de ti.
Papá: [se ríe mientras niega con la cabeza de nuevo] No se que hacer contigo. [sale de]
Vanesa: [a la camara] De todos modos, ¡eso es todo por este video! Gracias por mirar y ver a todos los aspirantes, me refiero a seres humanos maravillosos, ¡la próxima vez!
Answer:
looks better just try to keep it simple and not make it to long
Ricardo tiene muchos amigos en la escuela. Habla con todas las personas en la clase. Él es muy ___________. Responde a todas las preguntas que hace la profesora y estudia mucho. Saca buenas notas en el examen. Es muy ___________. Viene de Guatemala. Él es ___________. También le gusta jugar deportes y es parte del equipo de fútbol de la escuela. Es ___________. Su profesora de historia es la señora Carmen. Ella sabe mucho sobre la historia de los mayas. Ella está siempre bien ________. Es muy ___________ con sus estudiantes.
Answer:
Ricardo has many friends at school. Talk to everyone in the class. He is very ___________. He answers all the questions the teacher asks and studies hard. Get good grades on the exam. Is very ___________. It comes from Guatemala. He's ___________. He also likes to play sports and is part of the school soccer team. It is ___________. His history teacher is Mrs. Carmen. She knows a lot about the history of the Mayans. She is always well ________. He is very ___________ with his students.
Explanation:
um this is it in english if this helps even more. there is no words to pick from so... you do you boo. Hope this helps.:)))
Escribe preguntas con ser y contéstalas usando el pronombre posesivo que corresponde a la(s) persona(s) indicada(s). S
modelo.
1. ustedes/cartas/nosotros
2. ella/bicicleta / ella
3. yo/café / tú
0 INFO
A16-A17
K Vocabulary List Grammar Explanat
Answer:
ustedes/cartas/nosotros
Explanation:
porque si ves tiene referencias a personas y si me equivoqué sorry
Today, you will have a lot to tell Jordan! He is still relying on your expertise to prepare for his trip. Would Jordan love to visit Guatemala where he could meet Mayan people and see volcanoes? Write him a letter (minimum of 10 sentences in English) about what you have learned so far! Compare Guatemalan culture and American culture, especially in terms of punctuality, dressing, food, gestures, and leisure. How is your culture similar to Guatemalan culture? How is it different? Use a lot of details to help Jordan prepare for the trip, and have fun!
In a letter to Jordan we must include as many details as possible that can help him on his trip to Guatemala so that he does not make mistakes and enjoys himself to the fullest.
How to write a letter?To write a letter we have different possibilities depending on who the recipient is. In this case, since Jordan is a friend, we can use informal language to be able to tell him in detail what he is going to find on his trip to Guatemala.
Sample Letter to JordanHello dear friend.
I am writing this letter to tell you a little about my experience in Guatemala and the aspects that I liked the most about this country. First of all, you should keep in mind that it is a very different culture from the American one.
People there usually wear much more colorful clothing due to their cultural traditions from the Mayans, unlike the Americans who have much simpler clothing.
On the other hand, Guatemalans have a very varied cuisine, in several areas it is very similar to Mexican cuisine and in other places it uses seafood.
Unlike the United States, people there are very spontaneous and outgoing, they will want to talk to you all the time about their customs and they will collaborate with you without asking for anything in return.
Another outstanding aspect of Guatemala is that they like soccer to spend their free time playing on the neighborhood courts or playing beach games. There you will not find video games or American football like in the United States.
Learn more about Guatemala in: https://brainly.com/question/486110
#SPJ1
2.3 present tense of estar
estamos en la escuela
The present tense of the verb "estar" in Spanish is as follows:
• Yo estoy (I am)
• Tú estás (You are)
• Él/Ella/Usted está (He/She/You formal are)
• Nosotros/Nosotras estamos (We are)
• Vosotros/Vosotras estáis (You all are)
• Ellos/Ellas/Ustedes están (They/You all are)
In the given sentence "estamos en la escuela," the correct form of "estar" is "estamos," which corresponds to "we are" in English.
How can I learn my numbers 0-199 fast?
Answer:
By practicing...
Explanation:
There is no instant way of learning how to count 0 through 199 quicky. All it takes is practice, & you'll be on your way!