Answer:
C. tenéis
Explanation:
Answer:
C tenéis
Explanation:
please fill in the blanks with the correct form of the verb.
Gracias.
Ejemplo:
María (parque) = María VA AL parque. => Maria (park) = Maria GOES TO THE park.
I got all the answers correct except 10 and 12 please answer asap thank you
Will Mark as brainliest if correct
The expressions that correctly complete these sentences are vamos al cine, van a, vas a las.
What prepositions should be used after the verb "ir"?The prepositions to be used after this verb mainly depend on the object of the sentence, the general rules are:
A + la: If there is a feminine and singular noun.A + las: If the noun is feminine but plural.Al : If the noun is masculine and singular.A + los: If the noun is masculine and plural.A: If followed by a different type of word such as a verb rather than a noun.Learn more about the verb ir in https://brainly.com/question/13280823
#SPJ1
Form sentences using the words provided and the appropriate forms of the preterite. Make all the necessary changes. aquel / mujer / comprar / una chaqueta el cliente / pagar / muy caro / ese / abrigos tú / salir/ de compras / ese / centro comercial yo / buscar / aquel / sombreros / por mucho tiempo los empleados / vender / este / corbatas / en rebaja
Answer:
Explanation:
Aquella mujer compró una chaqueta.
El cliente pagó muy caro esos abrigos.
Tú saliste de compras a ese centro comercial.
Yo busqué aquellos sombreros por mucho tiempo.
Los empleados vendieron estas corbatas en rebaja.
Jugar el futbol me llamo es divertido
Spanish vowelsPronunciation explore Activity
VIEWED ON NOVEMBER 14TH
DUE November 14th 11:59 PM
InstructionsRead the explanations and click on the words to hear their pronunciation.
Questions
PLAY ALL
Spanish vowels are never silent; they are always pronounced in a short, crisp way without the glide sounds used in English.
a
e
i
o
u
The letter a is pronounced like the in a, but shorter.
Álex
clase
nada
encantada
The letter e is pronounced like the in e, but shorter.
el
ene
mesa
elefante
The letter i sounds like the in i, but shorter.
Inés
chica
tiza
señorita
The letter o is pronounced like the in o, but shorter.
hola
con
libro
don Francisco
The letter u sounds like the in u, but shorter.
uno
regular
saludos
Answer:
Explanation:
whats the question i dont get it
Choose the best response: ¿Cómo estás? *
1. Nada
2. Mucho Gusto
2. Mas o menos
3. Hola
Use these questions words to fill in the blanks.
¿Cómo?
¿con quién?
¿ Cuántos?
¿Cuándo
¿quién?
¿Adónde?
¿por qué?
¿ Dedonde?
¿Qué?
¿ cuál?
Answer:
1.)¿ Qué haces depués de clases?
2.)¿Dedonde es tu amiga? ¿De california?
3.)¿Como está usted hoy?
4.)¿cuántos año tiene Sergio?
5.)¿Como ves una película? ¿Sandra?
6.)¿Cuándo vas al campo? ¿Mañana?
7.)¿Por que van ellos los lunes? ¿La café?
8.) ? Por que haces ejercico?
9.)¿ Cuál fruta te gusta? ¿La manzana?
10.)¿Adonde estan tus amigos? ¿En el parque?
please tell me if i got any wrong.
Aplicar las reglas para el uso de las mayúsculas a las siguientes oraciones. Apply the rules for the use of capital letters to the following sentences. 1. mis hermanos y yo hemos planeado ir al cine este fin de semana. 2. En la casa de julián tienen un perro. 3. El abuelo de mi amiga trabajó para la cia en su juventud. 4. Antonio acaba de conseguir empleo de escritor en la revista time. 5. Mi vecino, quien es budista y proviene de la India, me ha explicado detalladamente la historia de buda. 6. En américa latina hay ciudades hermosas. 7. La vía láctea es la galaxia al cual pertenece nuestro sistema solar. 8. Yolanda y yo iremos al cine para ver la película “caza fantasma”. 9. La casa de mario queda sobre la calle “laguna azul”. 10. La nación, el país, new york times, y el mundo, son nombres de importantes periódicos del mundo.
Answer:
1. Mis hermanos y yo hemos planeado ir al cine este fin de semana.
2. En la casa de Julián tienen un perro.
3. El abuelo de mi amiga trabajó para la CIA en su juventud.
4. Antonio acaba de conseguir empleo de escritor en la revista Time.
5. Mi vecino, quien es budista y proviene de la India, me ha explicado detalladamente la historia de Buda.
6. En América Latina hay ciudades hermosas.
7. La Vía Láctea es la galaxia al cual pertenece nuestro sistema solar.
8. Yolanda y yo iremos al cine para ver la película “Caza Fantasma”.
9. La casa de Mario queda sobre la calle “Laguna Azul”.
10. La Nación, El País, New York Times, y El Mundo, son nombres de importantes periódicos del mundo.
Alguien tiene el resumen de un saco de canicas por capitulos?
Answer:
az clic aquí para obtener una respuesta a tu pregunta ✍️ resumen por capitulos del libro un saco de canicas por favor
1 answer
·
8 votes:
Respuesta:Los protagonnistas son dos niños de diez y doce años del barrio judío de París. Son hermanos e hijos menores del barbero de la zona, un ...
Missing: Alguien | Must include: Alguien
What pronoun would you use when talking to two female friends IN SPAIN?
Son las do de la tarde. Estoy muy cansada. Voy a tomar una ____
Escoge la respuesta correcta.
¿Cómo está el árbol?
Está lleno de mangos.
Está listo.
Answer:
esta lleno de mangos 1 option
need someone to create a 4 page essay/story of own original made up myth in spanish
Answer:
Aquí está una posible historia que puedes usar como inspiración para crear tu propia mitología:
En un tiempo remoto, cuando el mundo estaba cubierto de densas selvas y vastos desiertos, había una diosa llamada Amanecer. Era la diosa de la luz y la esperanza, y su presencia iluminaba el mundo cada mañana. Amanecer era una diosa amable y compasiva, y siempre estaba dispuesta a ayudar a los mortales.
Un día, un mortal llamado Juan se acercó a Amanecer. Estaba triste y desesperado, y le pidió a la diosa que lo ayudara a encontrar un camino en la vida. Amanecer se compadeció de Juan, y decidió darle un regalo. Le dio una semilla especial, que le dijo que plantara en el suelo y cuidara con amor y paciencia.
Juan tomó la semilla y la plantó en el suelo, siguiendo las instrucciones de la diosa. Durante muchos meses, trabajó duro para cuidar la planta, regándola y protegiéndola de los animales salvajes. Finalmente, la planta creció hasta convertirse en un árbol grande y fuerte, con ramas que se extendían hacia el cielo.
Un día, mientras Juan descansaba a la sombra del árbol, escuchó una voz suave que le hablaba en su mente. Era Amanecer, que le hablaba desde el árbol. Le dijo que el árbol era un regalo especial, que contenía toda la sabiduría y el conocimiento del mundo. Si Juan escuchaba atentamente, el árbol le enseñaría todo lo que necesitaba saber para vivir una vida plena y feliz.
Juan pasó muchos años sentado bajo el árbol, aprendiendo de sus enseñanzas. Aprendió sobre el amor, la bondad y la compasión, y se convirtió en un líder
Y así, la leyenda del árbol de Juan se extendió por todo el mundo, y se convirtió en una historia que se contaba de generación en generación. La gente aprendió a plantar árboles especiales, y a cuidarlos con amor y paciencia, sabiendo que algún día, si eran lo suficientemente sabios y pacientes, el árbol les enseñaría todo lo que necesitaban saber para vivir una vida plena y feliz.
Espero que esta historia te haya inspirado para crear tu propia mitología. ¡Buena suerte!
SPANISH HELP!!
1. Choose the correct conjugation of the negative informal command (tocar).
Group of answer choices
a. no toces
b. no toques
c. no tocas
d.no toca
2. Choose the correct conjugation of the negative informal command (girar).
Group of answer choices
a. no gira
b. no gires
c. no giras
d. no gire
3. Choose the correct conjugation of the affirmative informal command (ir).
Group of answer choices
a. vaya
b. ve
c. vayas
d. ves
4. Choose the correct conjugation of the affirmative informal command (compartir).
Group of answer choices
a. compartes
b. comparte
c. comparta
d. compartas
5. Choose the correct conjugation of the affirmative informal command (hacer).
Group of answer choices
a. hagas
b. hace
c. haz
d. haces
6. Write the verb as an Ud. command (doblar).
7. Write the verb as an Ud. command (ser).
8. Write the verb as an Uds. command (dar).
9. Write the verb as an Uds. command (seguir).
10. Write the verb as an Uds. command (ir).
Answer:
1.b
2.c
3.d
4.b
5.d
6 doblation
7sertion
8dartion
9seguirdation
10 irration
Answer:
Explanation:
b.- No toquesb.- No giresb.- Veb.- Compartec.- HazDobleSeaDenSiganVayanUse the future tense to describe what you think your soulmate (alma gemela) will be like. This person could be your romantic soulmate or a lifelong best friend. What physical and personality characteristics will they have? Where do you think you’ll meet them? What interests will you share?
Your response must contain 5 complete and detailed sentences in Spanish. Use 5 different verbs in your response.
Your response needs to be at least 30 seconds in length.
You will be graded on (a) appropriate use of Spanish grammar and vocabulary, (b) completeness and detail of the response, and (c) pronunciation.
En el futuro, mi alma gemela será alguien que tenga una sonrisa hermosa, ojos amables y cabello oscuro. También será una persona muy simpática, comprensiva, y emocionalmente inteligente. Espero conocerla en algún lugar tranquilo y romántico, quizás en una cafetería o en un parque. Compartiremos intereses en la música, los deportes, y la lectura. Creo que será alguien muy cariñoso y que siempre me apoyará en todo lo que hago.
Answer: I'm going to write it in English also because it might get reported for using a different language
I believe that my soul mate will be a kind and understanding person. It will be someone who has a warm smile and expressive eyes. You will love exploring new places and you will share my love of music. We will meet at a live music concert, where we will share our excitement for a band we love. You will have a passion for helping others and together we can make a difference in our communities. =
Creo que mi alma gemela será una persona amable y comprensiva. Será alguien que tenga una sonrisa cálida y ojos expresivos. Le encantará explorar nuevos lugares y compartirá mi amor por la música. Nos conoceremos en un concierto de música en vivo, donde compartiremos nuestra emoción por una banda que nos encanta. Tendrá una pasión por ayudar a los demás y juntos podremos hacer una diferencia en nuestras comunidades.
Explanation:
Listen to the audio and then answer the following question. Feel free to listen to the audio as many times as necessary before answering the question. What will the doctor most likely use next? un termómetro una medicina una receta una cita
Answer: A. un termómetro
Explanation: On Edge!
Answer:
answer is a
Explanation:
the growth of that plants depends upon the degree of how cold or hot the atmosphere is at certain period of time.
a.air
b.temperature
c.plant
d.soil
Add two sentences that include:
• one regular or irregular verb in the future tense to demonstrate a way to protect people from the natural disaster
• a concluding sentence that uses one impersonal expression that supports your claim
• Use complete sentences in SPANISH
-please help it’d be very appreciated i need answer asap! :)
In order to protect people from natural disasters, you are advised to follow the pieces of advice below.
Yiu hará lo siguiente:
Estos consejos de reducción del riesgo de desastres definitivamente serán de ayudaPracticará la prevención de incendios en su hogarNo guarde fuentes de combustible en su propiedad.Para concluir, uno que se ajuste a los anteriores consejos estaría definitivamente protegido de los desastres naturales.
Regular and irregular Verbs in SpanishRegular verbs are those verbs that are always conjugated according to the same rules. For example, all the "yo" forms are changed in the same way, and the same happens with the rest of the pronouns. In contrast, irregular verbs in Spanish are those that do not follow those rules, and change for different reasons.
learn more about Regular and irregular Verbs in Spanish: https://brainly.com/question/13948386
is a type of bread that is popular during the celebrations.
O Pan de Calavera
O Pan de Pollito
O Pan de Muerto
O Pan de Bruja
Answer:
pan de muerto
Explanation:
is popular during el dia de los muertos
Choose the correct option
Prompt
You have been working through a lot of material that includes sorting grammatically correct and incorrect sentences.
Directions: Take a look at the sentences below that require spelling changes in the preterite tense for (-CAR, -GAR, -ZAR
verbs). Observe the situations when a spelling change is needed and what the change is. Make your best guess and create a
general grammar rule for these 3 types of verbs, in your own words, that you think could explain the grammatical structure.
Then, test your rule to see if it applies to the example sentences. We are not looking for a textbook grammar rule, but rather
a creation of your own.
Hint: Note the subject pronoun.
Pay attention to the type of verb. (-ar, -er, -ir)
Determine the conjugations for regular preterite tense verbs.
See if any patterns occur.
Example readings:
Me la gusta tocar el violín. Yo toco el violín en la escuela para practicar y yo lo toqué al concierto anoche. ¿Tocaste tú?
A mi amiga toca el violín también. Ayer ella lo tocó conmigo. Tocamos muy bien. ¡Los estudiantes de la escuela visitante
no
tocaron como nosotros! A veces tocamos tanto que se hinchan nuestros dedos y tenemos que descansar.
¿ Jugaste tú deportes o algo más después de escuela? Yo jugué unos videojuegos y después mi familia y yo
jugamos afuera. Mi hermano jugó al béisbol con mis padres. Ellos jugaron lanzadora y jardinero (pitcher and outfielder). Mi
hermano tiene el asma y necesitó medicamentos para respirar.
Hola amigo, ¿tienes tiempo entre las clases para almorzar? Javier y Julia ya almorzaron a la 1. Yo no almorcé con
ellos. Almorzamos en el patio ayer y hacía sol. ¿Almorzaste algo? Es importante comer para que estés sano y en buena
Answer:
The answer is ser and estar, it is better to use "ser" when you are expressing something that will be permanent, or most likely will be permanent, and it is better to use "estar" to express something that is likely to end in a short or medium term. Sometimes the verbs are interchangeable, in such cases is not needed to explain the length of the state expressed by the sentence.
5. a scientist collected a sample of sedimentary rock from a high elevation in the
himalaya mountains. using what he knows about the rock cycle and how major
landforms are created on earth, what could the scientist infer about how the
sedimentary rock became part of this mountain range?
a pressure from when the mountain formed created the sedimentary rock.
(b
a seabed was lifted up and the sedimentary rock became part of the
mountain range.
water or wind carried the sedimentary rock from another location and
deposited it in the mountain range.
d several lava flows from the top of the mountain cooled and enclosed the
sedimentary rock in the mountain range.
El científico podría inferir que un lecho marino fue elevado y el sedimento se convirtió en parte de la cordillera montañosa.
Nosotros ___________________ juntos. (cantar)
Ellos no ___________________ el cheque. (cobrar)
what are the correct conjugations
Answer:
xfgxgcgcgcgcgcgxcfgxfgx
Explanation:
choose the correct conjugated present tense sentance from marta/hablar
Answer:
Marta habla. = Marta speaks.
Please Help with spanish!! I just need three examples on each one.
Thank you!!!
Answer:
Three sentences with que (what)
Part A
-Que estás haciendo?
-Que estas cocinando?
-Que estas escribiendo?
three sentences with ir(to go)
Part B
A donde vas a ir?
Vas a ir a la fiesta conmigo?
No voy a ir q tu casa hoy.
Explanation:
Complete the following sentences
SPANISH CLASS
Objetos
Use ser plus de (or del) to indicate that the object belongs to the person or people listed.
You read: mochila / el hombre
You write in the blank: Es la mochila del hombre.
1- mapas / los profesores
2- libro / Francisco
Examen: capitulo 3B
Fill in the blanks with the correct comparative expression based off of the pictures below.
1. Le gusta comer in sámdwhich_ _ un taco.
2. La abuela es _ _ Laura
3. Carmen es _ seria _ josé
4. Las muchachas son _ Altas _ Los chicos.
5. Miguel es __ __ su abuelo.
6. El gato es _ gordo_ el perro.
____________
Blank word choices -
Menos… Qué
Mayor Qué
Tan…Cómo
Más…Qué
Menor Qué
Answer:
1. El gato es menos gordo que el perro
2. Las muchachas son mas altas que los chicos
3. Carmen es mas seria que jose
4. Le gusta comer un sandwich mas que un taco.
De que forma se manifiesta se manifiesta la antítesis en el poema de Pedro mir
Answer:
sorry can't understand this language
O Ninguna de los anteriores.
2
9.I am going to the supermarket at 3:35 p.m. *
(10 Points)
Yo van al supermercado a las tres y treinta y cinco de la tarde.
Yo voy al supermercado a las cuatro menos veinte y cinco de la tarde.
Yo voy al supermercado a las cinco menos treinta y cinco de la tarde.
Ninguna de los anteriores
you
Answer:
la 1: Yo van al supermercado a las tres y treinta y cinco de la tarde.
ya que se menciona 3:35 con el p.m
Explanation:
saludos mi estimado amiga :D
Höe macy mi of the fy boins a needed 75 mise?
Answer:
translate
Explanation:
It’s the same in English
Höe macy mi of the fy books a needed 75 mise?