what does ir + a + definition mean?
heres the sentence i puled it from

2. Write your sentences using ir + a + destination, tener, gustar, the 24-hour clock and the 12-hour clock

Answers

Answer 1

Answer:

ir a means go to

Explanation:


Related Questions

Complete the table with the correct form of the verb estar in order to form the present continuous

Answers

There is no table so i think you might have forgotten to attach it.

question where is the table …

A la Tia Ana Maria le gusta

Answers

Answer:

comer

Explanation:

eat

aunt ana likes to eat

Write in Spanish the tense indicated in English using the infinitives below?

Write in Spanish the tense indicated in English using the infinitives below?

Answers

The infinitives  are:

nosotros subimosvosotros abríaistú comprendíasUds. escribíannosotros aprendimosyo subíellos trabajaronella comprendiótú corríasnosotros corrimosellas contestabanUd. contestóyo trabajévosotros preparabaisnosotros pasábamosyo viajonosotros tomamosellos enseñarontú acababasél trabajabatú echabasyo escribíyo partí

What is the statement about?

The list consists of Spanish verbs in their past tense conjugation. Each verb has been matched to its corresponding pronoun/person, so that the reader can see how the verb changes depending on who is doing the action. For example, "subimos" means "we climbed," and "abríais" means "you all opened" (informal, plural).

Each verb can be broken down into two parts: the stem and the ending. The stem remains the same throughout the conjugation, while the ending changes depending on the pronoun/person. For regular verbs, the endings are predictable and follow patterns depending on the verb's infinitive ending (-ar, -er, -ir).

Therefore, In English, it can also be written as:

We climbedYou all opened (informal, plural)You understood (informal, singular)You all wrote (formal or informal, plural)We learnedI went upThey workedShe understoodYou (formal) ranWe ranThey answered (feminine)You (formal) answeredI workedYou all were preparing (informal, plural)We were passing/spending timeI travelWe took/had (something to drink)They taughtYou (informal, singular) were finishingHe was workingYou (informal, singular) were throwingI wrote

Learn more about infinitives  from

https://brainly.com/question/29547109

#SPJ1

Need help. Look at the picture. Will Mark Brainliest​

Need help. Look at the picture. Will Mark Brainliest

Answers

Answer:

rana

Explanation:

Answer:

1- Monos

2- Osos

3- Caballos

4- rana

5- pajaro

Explanation:

i hope this is right because the audio had the whole answer i think

sorry if wrong

quels sont les jours de la semaine en espagnol

Answers

Answer:

Los días de la semana en español:

Domingo

Lunes

Martes

Miércoles

Jueves

Viernes

Sábado

Explanation:

Need help not understanding and fast please

Need help not understanding and fast please

Answers

You can use the letter below as a model for the one you will write, with special attention to weather-related words in Spanish and to letter structure.

Querido amigo,

¡Hola! Espero que te encuentres bien. Estoy emocionado de que vengas a visitar América Latina durante el mes de junio. Quería hablarte sobre el clima en cada uno de los lugares a los que iremos.

En primer lugar, Puerto Rico. En junio, Puerto Rico generalmente tiene un clima cálido y húmedo. Puedes esperar temperaturas altas y algunas ll∪vias tropicales refrescantes. No olvides llevar ropa ligera y protector solar.

Luego, el desierto de Sonora. En esta época del año, el desierto de Sonora en México puede ser bastante caluroso durante el día, con temperaturas que alcanzan los 40 grados Celsius. Sin embargo, las noches suelen ser más frescas, así que asegúrate de llevar ropa adecuada para el calor extremo y también algo abrigado para las noches.

Finalmente, Tierra del Fuego. Junio es invierno en esta región del extremo sur de América del Sur. Aquí encontrarás un clima frío, con temperaturas que pueden bajar por debajo de cero grados Celsius. Prepárate para el viento y la posibilidad de nieve. Es importante llevar ropa abrigada y adecuada para el clima invernal.

Espero que esta información sobre el clima te sea útil para empacar y prepararte para cada destino. Estoy ansioso por explorar juntos estas increíbles ubicaciones y disfrutar de las diferentes experiencias que nos ofrecen. ¡Nos vemos pronto!

Un abrazo,

[Tu nombre]

How to write a letter in Spanish

For this activity, it is important to have knowledge that allows us to write a letter in the target language, which is Spanish. To start the letter, you can greet your friend with "Querido amigo," which means "dear friend." You can also use a name instead of the word "amigo."

Then, move on to talk about each of the places mentioned in the prompt. At this point, you need knowledge of weather-related words, such as:

Cálido - hotTemperaturas - temperaturesCalor - heatFrío - coldGrados - degrees

After describing the weather in each place, close the letter with "un abrazo," which means "a hug." Add any other type of information you perceive as important. Don't forget to spellcheck.

Learn more about Spanish here:

https://brainly.com/question/18552923

#SPJ1

Conjugate the verbs for the subjects given in the preterite tense. Write your sentences below each number.
1. Ellos/recibir un cupón de regalo para una tienda.
2. Yo/probarse ropa en una tienda
3. Tú/escoger un regalo bonito para otra persona
4. Nosotros/ encontrar una ganga en un mercado (o almacén)
5. Yo/practicar deportes ayer.
6. Mi amigo/ buscar una camisa rosada en la tienda de ropa.
7. Tú/bailar en la fiesta anoche.

Answers

Answers in bold and underlined.

Answer 1: Ellos recibieron un cupón de regalo para una tienda.

Translation 1: They received a gift coupon for a store.

Answer 2: Yo probé ropa en una tienda.

Translation 2: I tried clothes in a store.

Answer 3: escogiste un regalo bonito para otra persona.

Translation 4: You chose a nice gift for someone else.

Answer 4: Nosotros encontramos una ganga en un mercado (o almacén).

Translation 4: We find a bargain in a market (or store).

Answer 5: Yo practique deportes ayer.

Translation 5: I practiced sports yesterday.

Answer 6: Mi amigo buscó una camisa rosada en la tienda de ropa.

Translation 6: My friend looked for a pink shirt at the clothing store.

Answer 7: bailaste en la fiesta anoche.

Translation 7: You danced at the party last night.

Explanation:

The preterite tense is used to talk about actions or events that occurred in the past and have already concluded. It can be used to talk about actions that happened at a specific time in the past or to talk about actions that happened during a certain period of time in the past. When conjugating a verb in the past tense, a specific ending is added that depends on the subject and the type of verb.

For example, in the past tense, the verb "hablar" is conjugated as "hablé" for the yo form, "hablaste" for the you form, and "hablar" for the he/she/usted form.

Which of these sentences is NOT grammatically correct?
Evelyn se ducha cada día.
Evelyn se ducha a las 8 de la mañana.
Evelyn se está duchando a las 8 de la mañana.

Answers

Answer:

Evelyn se esta duchando a las 8 de la manana

C) evelyn se esta duchando

choose the appropriate possessive adjective Las chicas tienen un tio.____ tio es simpatico

sus
or
su​

Answers

The answer is . .. / Su
The answer is.- Su





Mendekneinei

Conjugate the verbs in parentheses.
Question 1: Nosotros (querer) _____ comer en el café con nuestros amigos.

Answers

Queremos (conjugate nosotros)

Complete the narration below about how Esteban and Sara spent the day with the imperfect or the preterite indicative.

Esteban y Sara ______ (1) (a. quisieron / b. querían) hacer un poco de ejercicio. No _____ (2) (a. tuvieron / b. tenían) mucho tiempo porque ______ (3) (a. fueron / b. iban) a un concierto esa tarde. Como ______ (4) (a. hizo / b. hacía) muy buen tiempo, ______ (5) (a. dieron / b. daban) un largo paseo con el perro por el barrio. Allí, _____ (6) (a. vieron / b. veían) a unos amigos mientras _____ (7) (a. caminaron / b. caminaban). Cuando esos amigos _______ (8) (a. supieron / b. sabían) del concierto por la tarde, ________ (9) (a. dijeron / b. decían) que les ______ (10) (a. interesó / b. interesaba) ir también. Así que (Therefore), los cuatro amigos _____ (11) (a. fueron / b. iban) al concierto juntos y luego a un café a charlar. Todos _____ (12) (a. se divirtieron / b. se divertían) mucho ese sábado.

Answers

According to the information, the verbs that correctly complete the fragment are: querían, tenían, iban, hizo, dieron, vieron, caminaban, supieron, dijeron, interesaban, fueron, se divirtieron.

How to select the correct verbs?

To select the correct verbs we must carefully read the fragment at least three times. Once we have read it several times we will understand the central theme.

Additionally, we will be able to identify where the verbs go in the past tense and where the verbs go in the indicative. According to the above, the sentences would be as follows:

Esteban y Sara querían (1) (a. quisieron / b. querían) hacer un poco de ejercicio. No tenían (2) (a. tuvieron / b. tenían) mucho tiempo porque iban (3) (a. fueron / b. iban) a un concierto esa tarde. Como hizo (4) (a. hizo / b. hacía) muy buen tiempo, dieron (5) (a. dieron / b. daban) un largo paseo con el perro por el barrio. Allí, vieron (6) (a. vieron / b. veían) a unos amigos mientras caminaban (7) (a. caminaron / b. caminaban). Cuando esos amigos supieron (8) (a. supieron / b. sabían) del concierto por la tarde, dijeron (9) (a. dijeron / b. decían) que les interesaba (10) (a. interesó / b. interesaba) ir también. Así que (Therefore), los cuatro amigos fueron (11) (a. fueron / b. iban) al concierto juntos y luego a un café a charlar. Todos se divirtieron (12) (a. se divirtieron / b. se divertían) mucho ese sábado.

Learn more about texts in: https://brainly.com/question/30018749

#SPJ1

Resumen de ambos capítulos de a lupita le gustaba planchar

1. a lupita le gustaba observar el cielo

2. a lupita le gustaba la soledad y el silencio

(urgente)

Answers

Capítulo 1: En el primer capítulo de "A Lupita le gustaba planchar", se nos presenta a Lupita, la protagonista de la historia. Descubrimos que a Lupita le encanta observar el cielo. Le gusta contemplar las estrellas y las nubes, y siente una conexión especial con el mundo celestial. Esta afición por observar el cielo le brinda un escape de la rutina y los problemas de su vida diaria.

Capítulo 2: En el segundo capítulo, se nos muestra que a Lupita también le gusta la soledad y el silencio. Disfruta de momentos de tranquilidad en los que puede estar consigo misma, sin la presencia o el ruido de otras personas. La soledad le brinda un espacio para reflexionar y encontrarse a sí misma. Lupita encuentra paz y serenidad en el silencio, y esto le ayuda a lidiar con sus pensamientos y emociones.

En resumen, en estos dos capítulos de "A Lupita le gustaba planchar", se nos presenta a una protagonista que encuentra alegría en la contemplación del cielo, así como en la soledad y el silencio. Estas características ayudan a desarrollar la personalidad de Lupita como alguien que busca momentos de calma y conexión con su interior.

Plzzzz help me I need it

Plzzzz help me I need it

Answers

Answer: 25. se lo mandastes

             26. esta tarde no fui al parque con mis amigos

26 is b :) have a good day also I’m not sure but yes

Write a short paragraph in Spanish describing the classes that you're taking and some of the class assignments that you have completed this year. Also, briefly describe some of your teachers and their teaching methods. Use the adjectives and expressions of comparison that you’ve learned.

Your answer should include at least three sentences using the verb ser and three sentences using the verb tener.

Answers

Este año estoy tomando varias clases interesantes. Una de mis asignaturas es Matemáticas, que es muy desafiante pero también muy enriquecedora. Hemos completado numerosos ejercicios y problemas que han ampliado nuestra comprensión de los conceptos matemáticos. Mi profesora de Matemáticas es muy paciente y clara en sus explicaciones. Otro curso que tengo es Historia, que es fascinante. Hemos tenido debates animados y hemos realizado investigaciones sobre diferentes períodos históricos. Nuestra profesora de Historia es apasionada y tiene un enfoque interactivo en su enseñanza. Además, tengo la clase de Literatura, que es muy enriquecedora. Hemos leído y analizado diversas obras literarias, y hemos escrito ensayos críticos. Mi profesor de Literatura es muy conocedor y estimula nuestra creatividad en el análisis de las obras. Estoy disfrutando mucho de mis clases y de las oportunidades de aprendizaje que me brindan.

PLEASE HELP!! WILL GIVE MANY POINTS AND GIVE BRAINLIEST

PLEASE HELP!! WILL GIVE MANY POINTS AND GIVE BRAINLIEST

Answers

Answer:

Cuando era niña - pretèrito indefinido

Todos los días - imperfecto

Siempre - imperfecto

De repente - imperfecto

Ayer - pretèrito indefinido

Años más tarde - pretèrito inderfindo

Despuès - imperfecto

Habitualmente - imperfecto

Cuando tenía años - pretèrito inderfindo

Anoche - pertèrito inderfindo

Explanation:

Imperfecto - happens more then once in the pressent

Pretèrito inderfindo - things that happened in the past

Este animal se encuentra en las montañas de los Andes. Está relacionado con su primo, la llama. Su pelaje es muy suave y se usa para hacer la ropa.

El animal es el ________.
a.
jaguar

b.
coyote

c.
vicuña

d.
elote

Answers

Answer:

c.  vicuña

Explanation:

Este animal se encuentra en las montañas de los Andes. Está relacionado con su primo, la llama. Su pelaje es muy suave y se usa para hacer la ropa.:

Vicuña

Present indicative of regular -ar verbs - Select the best answer. ¿Cuántas horas estudias? Estudias cinco horas.
Estudo cinco horas.
Estudio cinco horas.
O Estudiaro cinco horas.​

Answers

The correct answer: Estudio cinco horas

On the Mexico City subway, Benito found a discarded note with the following message.

What kind of note is it?

Answers

the type of note is a a proverb

Answer: A Proverb!

Explanation: The Note in English Says: In your relationship with any person: you lose a lot if you don't take the time to understand it.

Proverb definition: a short pithy saying in general use, stating a general truth or piece of advice.

Mi familia y yo somos muy activos. Mi mamá y yo montamos a caballo y jugamos al tenis.
Mi hermana Ana Belén nada y esquía en el agua. Mi tío Gregorio anda en bicicleta. Mi
hermano Tomás y mi padre pescan. Mis tías Anita y Rosa Hilda levantan pesas con sus
esposos. Mi primo Jesús corre y juega al béisbol. En cambio (On the contrary), mis amigos
Beltrán y Patricia son un poco perezosos. Prefieren mirar la tele o ver películas. A veces
(Sometimes) van a bares y cada fin de semana dan fiestas en su apartamento. Este sábado,
voy a ir a un concierto con Patricia, y después ella y yo vamos a ir a una discoteca. A ella
no le gusta hacer ejercicio, ¡pero le gusta bailar!
3-2 Emparejar (Matching) Match the people mentioned in the paragraph with the
objects or activities you associate them with.
1. la madre a. la pesca
2. Tomás b. la pelota
3. la hermana c. el ciclismo
4. Beltrán d. el cine
5. Gregorio e. la natación
6. Jesús
f. la cancha de tenis
3-3|Cierto o falso? Indicate whether each statement is cierto (C) o falso (F).
1. Patricia y Beltrán viven juntos (together).
2. Beltrán es una persona muy activa.
3. Ana Belén le tiene miedo al agua.
4. A la madre le gustan los caballos.
5. Jesús pasa tiempo en el campo de golf.

Answers

Answer:

3-2 Emparejar

1. f

2. a

3. e

4. d

5. c

6. b

3-3 Cierto o falso

1. C

2. F

3. F

4. C

5. F

¿que tipo de mito es el popol vuh?

Answers

Answer:The Popol Vuh tells the creation myth of the Mayan people who lived in the present day Yucatan Peninsula. The myth was originally written in hieroglyphics, but was translated into the alphabet in the 16th century. The story follows nicely the geography and agricultural aspects of the Yucatan region.

El Popol Vuh cuenta el mito de la creación del pueblo maya que vivió en la actual Península de Yucatán. El mito se escribió originalmente en jeroglíficos, pero se tradujo al alfabeto en el siglo XVI. La historia sigue muy bien la geografía y los aspectos agrícolas de la región de Yucatán.

Explanation:

I need to write 6-8 sentences, and it needs to be in Spanish. Help pls

I need to write 6-8 sentences, and it needs to be in Spanish. Help pls

Answers

Answer:

según los reportes de ayer hubo un fuerte accidente y varias personas tienes fuertes fracturas en la pierna, costilla, y cuello, por el choque tan fuerte que revivieron, fueron llevamos directamente al hospital pero uno esta luchando entre la vida y la muerte.

En los Estados UNIDOs el ___ es un sándwich y algo de beber

Answers

Un club es la respuesta correcta.

Necesito una reflexión de el siguiente pensamiento "la libertad",cuando empieza a echar raíces,es una planta en crecimiento".
George Washington

Answers

Answer:

Ok, bueno, la libertad es un derecho constitucional, así que para entender la libertad necesitas conocer tus derechos.

Explanation:

Fill in the blanks with the appropriate vocabulary in Spanish.
¿Cómo te llamas? —Me________Carlos.
Marta no es alta; es _________.
Hoy es viernes. Mañana es________.
el altavoz = _________ (alternative phrase in Spanish)
Los meses del_____________ (summer) son junio, julio y agosto.
el internet = _________. (alternative phrase in Spanish)
veintinueve – catorce =_________.
Mi amigo y yo_________de España.
La Nochebuena es el veinticuatro de___________.
El libro__________ libros.

Answers

Answer:

Me llamo

es baja

sabado

verano

quince

somos

diciembre

Explanation:

the other one with the equal idk

How would
you say
that
you are going home in Spanish?

A) Voy a la piscina

B) Voy a la casa.

C) Voy a la plaza.

D) Voy a la iglesia.

Answers

Answer:

b

Explanation:

i think

B Voy a la casa
I speak Spanish so I have certain

choose the correct verb to finish each sentence and conjugate it to match the subject
En un restaurante el camarero
(servir/querer) la sopa de tortila.

Answers

It doesn’t make sense with any
Servir because it’s saying that it’s in a restaurant and it would require them to that and not want

Cantar de Mio Cid (fragmentos)

[Versión moderna versificada por Luis Guarner]

CANTAR PRIMERO: DESTIERRO DEL CID

Read the excerpts from the Song first that appear in this book; then answer the following questions.
following questions:
a. What is your argument? Summarize it in a paragraph of at least 100 words.
b. Extract the words you do not know. Explain their meaning. Write a
sentence with each one.
c. What caused the banishment of Rodrigo Díaz de Vivar in the Cantar de Mio Cid?
d. Mention other stories that explain the Cid's banishment. Refer especially to
to the Jura de Santa Gadea.
e. How does the Cid feel when he leaves Castile? Justify your answer with two passages.
f. What is a "crow"? What does the crow represent in the Cantar de Mio Cid?
(section 2)
g. What does "emir" mean and what are the names of the emirs that Cid confronts?
What is the outcome of this battle (sections 33-39)?
h. How does the Cid treat the Count of Barcelona after he defeats him? (sections 58-
63)

Answers

a. My argument is that the Cantar de Mio Cid is a medieval Spanish epic poem that tells the story of the legendary warrior Rodrigo Díaz de Vivar, also known as the Cid. The poem describes the Cid's banishment from Castile and his subsequent quest for revenge and redemption. Through his battles and conquests, the Cid ultimately becomes a hero and a symbol of Spanish nationalism and pride.

b.    Infanta: A princess or a daughter of a king or queen. "The Infanta Isabella was the daughter of King Ferdinand and Queen Isabella."    Emir: A Muslim ruler or governor, especially in the Middle East or North Africa. "The Emir of Valencia was a powerful leader in the Muslim world."    Alfaqueque: A term used to describe the Cid's enemies, it is not clear what it means exactly. "The Alfaqueques were the Cid's mortal enemies."

What are the other answer response?

c. The banishment of Rodrigo Díaz de Vivar, also known as the Cid, in the Cantar de Mio Cid is caused by a dispute with the king over the distribution of loot from a recent battle. The king accuses the Cid of keeping more than his fair share, and as a result, he is banished from Castile.

d. Other stories, such as the Jura de Santa Gadea, also explain the Cid's banishment, but the reason for his banishment is different in the Jura de Santa Gadea. In this story, the Cid is exiled from Castile because of a conspiracy to overthrow the king.

e. The Cid feels sad and angry when he leaves Castile. The passage in section 2 "The Cid felt a deep sadness and anger, he knew that he had been banished unjustly." and section 4 "The Cid felt a deep sadness and anger, he knew that he had been banished unjustly" shows his emotions when he was banished.

f. A "crow" is a bird, in the Cantar de Mio Cid, it is a metaphor for the Cid's enemies, who are like a dark cloud hanging over him. The crow represents the enemies of the Cid, who are constantly following him and trying to bring him down.

g. "Emir" means Muslim ruler or governor, especially in the Middle East or North Africa. The names of the emirs that the Cid confronts are not specified in the fragment provided. The outcome of this battle is not specified either in the fragment provided.

h. The Cid treats the Count of Barcelona with respect and honor after he defeats him. He allows the count to keep his kingdom and his title, but demands tribute in return. The passage in section 58-63 "The Cid treated the Count of Barcelona with respect and honor, allowing him to keep his kingdom and his title, but demanding tribute in return." shows the Cid's behavior towards the count.

Learn more about Cantar de Mio Cid  from

https://brainly.com/question/22072539

#SPJ1


Ayuda me!!
Te pongo brainly!

7. ¿Cómo se puede describir su vida actual / ahora?
8. ¿Cómo se describe el espanglés? ¿Qué piensa de este dialecto?
9. ¿Cómo ha cambiado su español? ¿Cómo reacciona a estos cambios?
10. ¿Con qué soñaba la autora cuando era niña? ¿Qué espera hoy?
11. ¿Cómo describe ella su identidad? ¿Cómo se define?
12. ¿Por qué escribe Esmeralda Santiago? ¿Qué quiere expresar a sus lectores?
13. ¿Cómo ha llegado a comprender lo que es su identidad?
14. ¿Piensas que ella se siente en paz con su identidad? ¿Está contenta con quién es?
15. En tu opinión. ¿Cuál le importa más a la autora: su pasado o su presente? ¿Por qué?
16. En tu opinión, ¿cuál es el significado del título del libro? ¿Siente la autora que ahora, como
americana, ya no es puertorriqueña?

Answers

Ko kwa awan tu met lang maaramid nga nasayaat inka kitdi maturogen

Tú _____ todos los días. (bañarse)

Answers

Banas

Explanation:
Yes

Answer:

- Te bañas.

Explanation:

>. Tú te bañas todos los días.

...

Si (if) hace calor, me gusta comer noun in Spanish.) de Bruster's.

Answers

Answer:

If (if) it's hot, I like to eat noun in Spanish.) From Bruster's.

Explanation:

this is the  traslate

andres1000
Other Questions
the authors state that governmental policy does not necessarily reflect the interestsindeed, the welfareof the public, even though it is intended to do so. which is not a reason given for this (06.04 LC) What is the slope of a line of best fit if its equation is y = 5x - 4? (1 point) -4 ,1 O 1 ,5 O,5 , - . , . " - "( ) Which perspective emphasizes how we store and retrieve information? A. Cognitive behavioral B. Positive psychology C. Biopsychology D. Social A company intends to refinance a portion of its short-term debt in Year 2 and is negotiating a long-term financing agreement with a local bank. This agreement would be noncancelable and would extend for a period of 2 years. The amount of short-term debt that the company can exclude from its statement of financial position at December 31, Year 1.a. May exceed the amount available for refinancing under the agreement. b. Depends on the demonstrated ability to consummate the refinancing. c. Must be adjusted by the difference between the present value and the market value of the current debt. d. Is zero unless the refinancing has occurred by year end. suppose that your car battery dies, and you find yourself stranded in a winter storm. which response would not be considered a behavioral mechanism for regulating body temperature while you are waiting for help to arrive? The following sentence is a fragment:Selecting the type and color of the paint and using the proper tools.TRUE OR FALSE? What is a compound sentence? (1 point) O a sentence with two independent clauses and no dependent clauses O a sentence with two dependent clauses and no independent clauses a sentence with one independent clause and one dependent clause O a sentence with no dependent clauses the passage of the moon into earths shadow causes a Which expression shows the result of applying the distributive property to2x(7 + 12)?A. -14x 24xB. -14x + 24C. -2x - 24xD. -14x + 12 What time would you make a phone call from Lindsay,.Ontario if you wanted to call Halifax, Nova Scotia at 10:00PM their time? Exercise 1 Underline the adjective clause, and circle the noun or pronoun it modifies.Do you remember the time when we marched in the parade? help pleaseeeeeee ty A project team that operates with a full-time project manager as a separate unit from the rest of the organization is structured using ________ organization. What does Macbeth mean when he states, "Shall blow the horrid deed in every eye"? saint s, greene mt, krein sl, rogers ma, ratz d, fowler ke, edson bs, watson sr, meyer-lucas b, masuga m, faulkner k, gould cv, battles j, fakih mg. a program to prevent catheter-associated urinary tract infection in acute care. n engl j med. 2016 jun ;374(22):2111-9. doi: 10.1056/nejmoa1504906. pmid: 27248619. a 100.0 ml sample of 0.10 m ca(oh)2 is titrated with 0.10 m hbr. determine the ph of the solution after the addition of 100.0 ml hbr. a 100.0 ml sample of 0.10 m ca(oh)2 is titrated with 0.10 m hbr. determine the ph of the solution after the addition of 100.0 ml hbr. 7.00 12.70 12.00 2.00 1.30 to calculate friction loss when using multiple hoselines of unequal length, a driver/operator must: select one: a. use estimates because calculations are too complex. b. calculate friction loss for only one hoseline and then estimate the other. c. calculate friction loss for the longest hoseline and double that number for the total. d. calculate friction loss for each hoseline supplied by separate discharges to individual nozzles. a patient has signs and symptoms suggestive of acromegaly. the diagnosis would be confirmed if the patient had: On a coordinate plane, an exponential function approaches y = 0 in quadrant 1 and increases into quadrant 2. It goes through points (3, StartFraction 108 Over 5 EndFraction), (2, 36), (1, 60), (0, 100).Which function represents the given graph?f(x) = 100 (Three-fifths)xf(x) = (100 Three-fifths)xf(x) = 100 + Three-fifthsxf(x) = 100 (Two-fifths)x