I take a bath.
O Yo me bano.
Yo baño.
Tu bahas.
Yo me baño
Oh Hi *does triple backflip*
But the answer is Yo Me Bano
Marissa habla (speaks) muy bien el ________
Maru necesita ir (needs to go) a la biblioteca y Miguel necesita ir a la ________
Answer:
Marissa habla muy bien el español
Maru necesita ir (needs to go) a la biblioteca y Miguel necesita ir a la cafetería
Explanation:
Hope its correct!
PLEASE ANSWER WILL MARK BRAINLIEST!!!!!!
Preguntas de comprensión: (Please number your answers in the space provided below. Your answers must be full
sentences in Spanish)
1. ¿Quién pone el cartel?
2. ¿Qué recibirá el "voluntario"?
3. ¿Quién es la mayor?
4. ¿Porqué quiere ganar Luis?
5. ¿Cuál es la decisión final de la mamá?
Brainlist for a right answers
Answer:
Te gusta esta pulsera?
Esos aretes son feos
Le doy esa gorra de béisbol a él
Esta bolsa es nueva
Prefieres esa billetera?
Prefiero esos pantalones cortos
Me gustan estas zapatillas
Explanation:
The ____ of any amount of a solid liquid or gas relative to its volume
Answer:
mass
Explanation:
The mass of any amount of a solid, liquid or gas relative to its volume
Explica que es un género literario y da un ejemplo de cada uno
Answer:
Explain what a literary genre is and give an example of each.
Explanation: historical fiction, satire, zombie romantic comedies (zom-rom-com)
Poverty is a social problem that affects every nation in the world. What are your suggestions and ideas as to how to help people overcome poverty? Use the present subjunctive to write 5 complete and detailed sentences in Spanish. Use 5 different verbs in your response.
Answer:Question
Select the correct answer. Sami was blowing soap bubbles in his room where the temperature was 23 °C and the pressure was constant. He blew a soup bubble of volume 45 mL. The bubble suddenly escaped from the window where the temperature outside was 12 °C. Explain what will happen to the soap bubble? The volume of the soap bubble will increase to 46.73 mL. The volume of the soap bubble will increase to 86.25 mL. The volume of the soap bubble will decrease to 23.47 mL. The volume of the soap bubble will decrease to 43.33 mL.
Explanation:
Question
Select the correct answer. Sami was blowing soap bubbles in his room where the temperature was 23 °C and the pressure was constant. He blew a soup bubble of volume 45 mL. The bubble suddenly escaped from the window where the temperature outside was 12 °C. Explain what will happen to the soap bubble? The volume of the soap bubble will increase to 46.73 mL. The volume of the soap bubble will increase to 86.25 mL. The volume of the soap bubble will decrease to 23.47 mL. The volume of the soap bubble will decrease to 43.33 mL.
write 4-5 sentences about why it’s important to understand what tolerance and diversity is when learning a new language like spanish
Answer:
Explanation: Avoiding the unknown is made easier by learning a new language (such as Spanish). Learning a new language helps people become more tolerant of uncertainty and ambiguity, and this is true even for those who speak more than two languages. Avoiding ties with individuals from other nations or cultures is an excellent illustration of this circumstance.
La mesa esta abundantemente servida atrajo a la muche d u m b r e
Sus partes nucleo del sujeto, verbo, Modificadores, Aposiciones los que encuentren en la oracion
Las partes que se pueden encontrar en la oración, se encuentran como sustantivos, verbos en diferentes tiempos verbales, adverbios entre otros.
¿Cómo identificar las Partes de una Oración?Una oración, con el fin de que se encuentre suficientemente complementada, suele contener numerosas partes, las cuales se mencionan a continuación:
La = ArtículoMesa = SustantivoEstá = Verbo conjugado en presenteAbundantemente = AdverbioServida = Verbo en participio pasadoAtrajo = Verbo conjugado en pasadoA = PreposiciónLa = ArtículoMuche d u m b r e = SustantivoComo se puede evidenciar, el texto contiene numerosos sustantivos y verbos conjugados en diferentes tiempos, dependiendo del objetivo del texto y darle continuidad al mismo.
Por otra parte, una forma adecuada de identificar partes básicas de una oración, es reconocer que los sustantivos pueden ser personas, animales o cosas; los verbos se refieren a acciones, los adverbios pueden tener la terminación -mente, y los verbos en participio pasado suelen tener terminación -ado, -ido.
Si quieres obtener más información sobre Español, puedes visitar el siguiente enlace: https://brainly.com/question/28261865
#SPJ1
i need help on this question!
Answer:
La
Explanation:
La casa.
Change the ending of these colors to match the nouns they modify. Look at the article of clothing. Decide if it's masculine/feminine/singular/plural. In the box, type the proper spelling of the adjective with any ending it may or may not need. (2 points each sentence) NOTE---you only type ONE word in the box--the adjective with an ending if it needs one
Use these to write the correct accents; á é í ó ú
Follow this model: la falda - rojo...........your answer: La falda roja.
Read and choose the option with the correct verb conjugations to complete the sentences.
Mis hermanos y yo ________ a nuestro padre en la casa.
Nuestra madre ________ inmuebles en Miami.
How long does it take to be fluent in Spanish ? I’ve been taking Spanish for 3 years so far.
WILL GIVE BRIANLIEST PLEASE HELP
question 1 with 1 blank 1 of
1. _ y el queso son del grupo cuatro.
2. _ son del grupo ocho.
3. _ y el pollo son del grupo tres.
4. _ es del gruopo cinco.
5. _ es del grupo dos.
6. Las manzanas y _ son del grupo siete.
7. _ es del grupo seis.
8. _ son del grupo diez.
9. _ y los tomates son del grupo nueve.
10. El Pan y _ son del grupo diez.
According to the information in the image, the missing words are: milk, beans, fish, oil, sugar, bananas, coffee, cereals, asparagus, rice.
What is seen in the image?In the image we can see a nutritional pyramid in which foods are classified according to their common characteristics. In general, these pyramids are created by nutritionists to teach people to eat properly and avoid excess of some foods to avoid diseases due to poor nutrition. According to the information in the graph, the sentences would look like this:
La leche y el queso son del grupo cuatro.Los fríjoles son del grupo ocho.El pescado y el pollo son del grupo tres.El aceite es del grupo cinco.El azúcar es del grupo dos.Las manzanas y las bananas son del grupo siete.El café es del grupo seis.Los cereales son del grupo diez.Los espárragos y los tomates son del grupo nueve.El pan y el arroz son del grupo diez.Note: The question is incomplete. Here is the complete information:
Learn more about nutritional pyramid in: https://brainly.com/question/13635806
#SPJ1
what is the number 154 798 105 in expanded notation
Answer:
100,000,000 + 54,000,000 + 798,000 + 100 + 5 = 154,798,105
Explanation:
Como es el ambiente del cuento Espuma y nada mas
cuántas estrellas tiene la bandera de estados unidos?
100 POINTS!!! AND BRAILYIST!! HURRY!! FAST!!! SPANISH!!
me and my family are going to the beach in june, we are all excited. we will drive to california at night and get there in the morning. Me and my sister are allowed to bring one friend. My brother are excited to go to california for the first time. It is going to be fun.
I need this translated to Spanish, please use your own mind, and not a translator online, if you do I will report! Thank you!!
Answer:
mi familia y yo vamos a la playa in junio, todos estamos emocionados. nosotros conduciremos en la noche y llegaremos en la mañana. Yo y mi hermana estamos permitidos a traer un amigo. Mi hermano está emocionado para ir a California por su primera vez. esto va ser muy divertido!
Explanation:
if this isn't what you were looking for sorry, but I'm positive this is how you say this paragraph in spanish
I need some help with this Spanish work.
Answer:
Explanation:
escribisteabordóvendíamos.ibap usimosbebióprestamoscorristeanduvieronveían.What are some common Spanish last names ?
Answer:
GARCIA.
RODRIGUEZ.
MARTINEZ.
HERNANDEZ.
LOPEZ.
Explanation:
Can someone help with Spanish ASAP!?
Answer:
Explanation:
1- does pedro like to run
2 is pedro calm
3 pedro wears glasses
4 pedro is tall
5 pedro is studios and likes to read
Answer:
Okay
1. falso
2.ceirto
3.falso
4.ceirto
5.ceirto
Explanation:
a
i
b
g
h
C
d
e
f
Actividad 2: Completa la tabla siguiendo los ejemplos (17 puntos)
Verbo
Adjetivo
peleador
pelear
bailar
ansiar
limpiar
aplicar
investigar
promover
mover
descuidar
atacar
bailador, bailable
Sustantivo
pelea
baile
Se puede completar la tabla teniendo en cuenta que los sustantivos son palabras que nombran a las cosas, los verbos son acciones y los adjetivos son cualidades.
Verbo:
PelearBailarAnsiarLimpiarAplicarInvestigarPromoverMoverDescuidarAtacarAdjetivo:
Bailable / BailanteAnsiosoLimpioAplicableInvestigablePromociónMovedizoDescuidadoAtacableSustantivo:
Peleador / PeleaBaile / BailadorAnsiedadLimpiezaAplicaciónInvestigaciónPromovedorMoveduraDescuidoAtacador¿Qué son los verbos, los sustantivos y los adjetivos?Los verbos son palabras que indican acción o estado, los sustantivos son palabras que nombran cosas y personas, y los adjetivos son palabras que expresan cualidades.
Podemos formar sustantivos y adjetivos a partir de verbos. Por ejemplo, los sufijos -dor y -ción se pueden agregar a los verbos para formar sustantivos. El sufijo - able se puede agregar para formar adjetivos.
Ejemplo:
Verbo - PintarSustantivo - PintadorAdjetivo - PintablePodemos concluir que las respuestas anteriores son correctas.
Aprende más sobre los adjetivos aquí:
https://brainly.com/question/13709818
#SPJ1
A Completa con la palabra correcta.
la maletera el despegue el control de seguridad
la ropa el aterrizaje la cola abrochado
1. Antes de salir para el aeropuerto, Juanita hace
2. Estoy nervioso porque el avión está despegando. No me gusta
3. Hay que pasar por
4. Tengo mucho equipaje. El taxista lo pone en
5. Abordo del avión, los pasajeros tienen que tener el cinturón
6. Tenemos que hacer
la maleta
para facturar el equipaje.
Answer:
Explanation:
1. Antes de salir para el aeropuerto, Juanita hace
2. Estoy nervioso porque el avión está despegando. No me gusta el despegue.
3. Hay que pasar por el control de seguridad.
4. Tengo mucho equipaje. El taxista lo pone en la maletera
5. Abordo el avión, los pasajeros tienen que tener el cinturón abrochado
for question 6 there is no answer that would go with it, and is para facturar el equipaje if it is a different question? If 6 was " Tenemos que hacer la cola para facturar el equipaje" it would make sense pero la maleta doesn't
And for question 1 there is no correct answer , but, if la maleta were an option it would go with question 1. :) hope I helped if you need more help leave a comment and I'll answer
Will mark as brainliest!!!
1. Conjuga el verbo entre parentesis al participio pasado.
Nunca he (correr) tantos kilometros.
A: corrido
B: corrida
C: corrado
D: corrada
2. Conjuga el verbo entre parentesis al participio pasado.
Nadie me ha (besar).
A: besado
B: beso
C: besido
D: besa
3. Escoge la mejor traduccion para la siguiente oracion.
The pictures are taken by a photographer.
A: Las fotos es saco de un fotografo
B: Las fotos eran saces por un fotografo
C: Las fotos son sacados por un fotografo
D: Las fotos son sacadas por un fotografo
4. Decide si la siguiente oracion es CORRECTA o INCORRECTA.
Los animales son protegen por leyes.
A: Correcto
B: Incorrecto
5. Escoge el equivalente de la oracion dada en voz pasiva.
Soledad cerro las ventanas.
A: Las ventanas son cerrar de Soledad
B: Las ventanas fueron cerrados por Soledad
C: Las ventanas cerradas de Soledad
D: Las ventanas fueron cerradas por Soledad
5. Escoge el equivalente de la oracion dada en voz pasiva.
Einstein descubrio la teoria de la relatividad.
A: La teoria de la relatividad sera descubierta por Einstein
B: La teoria de la relatividad fue descubierta por Einstein
C: La teoria de la relatividad fue descubrida por Einstein
D: La teoria de la relatividad es descubierta por Einstein
6. Escoge la mejor traduccion para la siguiente oracion
I am as good as you playing the drums.
A: Soy tan bueno que tu tocando la bateria
B: Soy tan bueno como tu tocando la bateria
C: Soy tantos buenos como tu tocando la bateria
D: Soy mas bueno que tu tocando la bateria
7. Decide si la siguiente oracion es CORRECTA o INCORRECTA
Una guitarra tiene tantas cuerdas de un guitarron
A: Incorrecto
B: Correcto
8. Llena el espacio en blanco con la palabra que mejor completa la oracion
Leo tantos libros _____ ella cada semana
A: tantos
B: menos
C: como
D: mas
9. Llena el espacio en blanco con la palabra que mejor completa la oracion
Escuchar musica es ____ divertido como cantar
A: que
B: menos
C: como
D: tan
10. Escoge la mejor traduccio para la siguiente oracion
Do you know where their new software is?
A: Sabes donde esta el nuevo software?
B: Sabes donde esta suyo nuevo software?
C: Sabes donde esta sus nuevo software?
D: Sabes donde esta su nuevo software?
Answer:
1.A 2.A 3.D 4.B 5.B 6.D 7.A 8.C 9.D 10.A
Explanation:
I am Mexican
Write an e-mail to your teacher. Look at the three different bedrooms. Decide which bedroom you like the most and which bedroom you like the least. Be prepared to explain your reasons to your teacher:
–Which room do you like more and why? Use an ordinal number in your response.
–Identify the furniture and things in the room that you like more.
–What room do you like the least and why? Use an ordinal number in your response.
–Identify the furniture and things in the room that you like the least.
Student answered all 4 statements.
Student included at least 5 conjugated ser and estar verbs and highlighted the conjugated verb blue in the script.
Student included at least 4 ordinal numbers and highlighted green in the script.
Student included at least 10 vocabulary words and highlighted yellow in the script.
(please tell me what to highlight)
The e-mail to my teacher is given below
What is the e-mail?Subject: Bedroom Preference and Reasons
Dear [Teacher's Name],
I hope this email finds you well. I wanted to share my thoughts on the three different bedrooms we discussed in class and express my preferences, along with the reasons behind them.
I like the second bedroom the most. It is my favorite room because it has a cozy and welcoming atmosphere. The furniture in the room includes a comfortable bed with a soft mattress and fluffy pillows, a sturdy wooden desk with a comfortable chair for studying, and a spacious bookshelf filled with my favorite books. The walls are painted in a calming blue color, and there are fairy lights hung on the wall, giving the room a warm and relaxing ambiance.
I also appreciate the fact that the second bedroom has a large window that lets in natural sunlight, creating a bright and cheerful environment during the day. The curtains are made of soft fabric and are a light color, allowing for privacy while still letting in enough light. The room is well-organized, with everything in its place, making it easy to find what I need and keeping the room clutter-free.
On the other hand, I like the first bedroom the least. It is my least favorite room because it appears to be quite messy and disorganized. The bed is unmade, with rumpled sheets and pillows scattered around. The walls are bare, and there is no proper lighting, making the room feel dull and gloomy. The furniture looks old and worn-out, with chipped paint and shaky legs. There are clothes and books strewn across the floor, creating a cluttered and chaotic environment.
Additionally, the third bedroom, although functional, does not appeal to me as much as the second bedroom. It lacks personality and feels impersonal. The furniture is basic and lacks character, with no unique features or decorations. The walls are painted in a plain white color, which makes the room look sterile and uninviting. There is no artwork or personal touch, making it feel like a generic hotel room rather than a cozy and personalized space.
In conclusion, I prefer the second bedroom the most due to its cozy ambiance, comfortable furniture, and well-organized layout. On the other hand, I like the first bedroom the least due to its messy and disorganized appearance. The third bedroom, while functional, lacks personality and feels impersonal, making it less appealing to me.
Thank you for considering my preferences and the reasons behind them. If you have any further questions or would like additional information, please let me know.
Sincerely,
[Your Name]
Read more about e-mail here:
https://brainly.com/question/24688558
#SPJ1
A journalist interviews a politician who denies everything. Complete the answers using the present perfect and the object pronoun when needed. Note: Ni siquiera means not even.
Modelo:
¿Por qué se reunió con el dictador de una nación enemiga?
No me reuní con el dictador. Ni siquiera le he hablado. (hablarle)
1. ¿Por qué ignoró la opinión pública?
No la ignoré. Ni siquiera (escucharla).
2. ¿Por qué aprobó la nueva ley?
No aprobé la ley. Ni siquiera (verla).
3. ¿Por qué firmó la petición?
No firmé la petición. Ni siquiera (leerla).
4. ¿Por qué aumentó los impuestos?
No aumenté los impuestos. Ni siquiera (revisarlos).
5. ¿Por qué mintió sobre el movimiento ecologista?
No mentí. Ni siquiera (saber) nada del movimiento.
6. ¿Por qué se opuso a la manifestación de los trabajadores?
No me opuse. Ni siquiera (involucrarme) en este conflicto.
Write sentences using the present perfect and the pronoun if necessary
The formation of sentences in the present perfect is somewhat complex due to the double temporality provided by the auxiliary verb and the main verb.
The following conditions must be met:
The auxiliary verb is conjugated in the present The main verb is conjugated in the past participle.The subject remains in the present tense while the action is in the past and finished.Present Perfect Sentences1. ¿Por qué ignoró la opinión pública?No la ignoré. Ni siquiera la he escuchado (escucharla).
2. ¿Por qué aprobó la nueva ley?No aprobé la ley. Ni siquiera la he visto (verla).
3. ¿Por qué firmó la petición?No firmé la petición. Ni siquiera la he leído (leerla).
4. ¿Por qué aumentó los impuestos?No aumenté los impuestos. Ni siquiera los he revisado (revisarlos).
5. ¿Por qué mintió sobre el movimiento ecologista?No mentí. Ni siquiera he sabido (saber) nada del movimiento.
6. ¿Por qué se opuso a la manifestación de los trabajadores?No me opuse. Ni siquiera me he involucrado (involucrarme) en este conflicto.
Learn more about sentences in present perfect inhttps://brainly.com/question/12107544
#SPJ4
Complete the following sentence using present progressive.
Mis padres
---(estar) -------_(planear) un viaje a Europa
cuándo esta pandemia termine.
Type your answer...
Answer:
planear
Explanation:
planear=plan is estar means is so his/her father is planning an trip to Europe❤
I need help with filling in the blanks it’s Spanish homework
According to the information we can infer that the correct direct object pronouns are: lo, la, las, los, lo. Additionally, the correc indirect and direct object pronouns of the part IV are: me la, nos la, me la, te lo, se la.
How to complete each sentence?To complete each sentence with the correct direct and indirect object pronouns we have to read the avaliable information and analyze each sentence. In this case, we have to select the correct object depending on the subject and the number of objects. We have to consider the gender of the subject and the number.
On the other hand, with indirect object pronouns we have to consider the subject that recieves the action to select the correct pronoun. In this case these are the correct ones:
Part III. Direct object pronouns:
lo, la, las, los, lo.Part IV. Indirect object and direct object pronouns:
me la, nos la, me la, te lo, se la.Learn more about direct and indirect object pronouns in: https://brainly.com/question/32892707
#SPJ1
Which day or days of the week you associate with the following things or activities? Write the day or days you associate with each, then explain why.
MODELO
lavar el carto
los domingos: En mi casa, siempre lavamos el carro los domingos.
1. los deportes
2. ir a un restaurante
3. los bailes
4. mirar la televisión
5. Lavar la ropa
6. Organizar mi cuarto
7. Ir al centro comercial
8. Descansar
9. Trabajar
Answer:
1. Mi familia y yo siempre realizamos los deportes el fin de semana.
2. Me gusta salir a comer los Jueves después de jugar fútbol con los amigos.
3. Annita le gusta ir a los bailes conmigo los Sábados en la tarde.
4. Siempre miro la televisión los viernes en la noche.
5. Mi mamá lava mi ropa cada martes.
6. Organizo mi cuarto cada miércoles.
7. Lidia y yo vamos al centro comercial los sábados con mi hermana.
8. Yo descanso todos los días.
9. A mí papá le toca trabajar de Lunes a Viernes.
Explanation:
I know Spanish.