1. ______ de esas muchachas es tu novia?
2.______ es una vendetta?
3. ______ años cumple tu mamá este año?
Answer:
1. cual 2. quien. 3. cuantos
what does " juan come manzanas" mean in English
Help me correct these if you can please
Answer:
1. Itinerario
2. Puerta
3. Las
PLEASE HELP, DUE TMRW
Answer:
1
1 estuvimos
2 tuvo
3 puse
4 pude
5 supe
2
1. estuvimos
2. pudieron
3. tuve
4. sabíamos
5. puso
3
1. Hace tres meses que Carla y yo fuimos a Puerto Rico.
2. Hace una semana que tú estuviste enfermo.
Explanation:
LEER - ESCRIBIR Expresa de otra manera. 1. Lleva un disfraz. 2. Todo el mundo marchaba hacia el cementerio. 3. Todo el mundo marchaba hacia el cementerio. 4. Todo el mundo andaba hacia atrás. 5. La señora incin bizcochos. 6. Los muertos están enterrados en el cementerio. 7. Hacía bizcochos en forma de una calavera,
Answer:
READ - WRITE Express in another way. 1. Wear a costume. 2. Everyone was marching towards the cemetery. 3. Everyone was marching towards the cemetery. 4. Everyone was walking backwards. 5. Mrs. incin cupcakes. 6. The dead are buried in the cemetery. 7. She made cupcakes in the shape of a skull,
Explanation:
i hope it helps because I translated it
i am so sorry if it doesn't help
1. La Copa Mundial de Fútbol ____ este fin de semana. empieza cierra pierde 2. ¿Ustedes ____ correr conmigo? duermen quieren entienden 3. Manuel ____ leer el periódico que ver la película. muestra comienza prefiere 4. Y tú, ¿por qué no ____ jugar con tus amigos? quieres pierdes muestras 5. Lo siento, pero no ____. Quiero escribir una carta para mi abuelo. muestro puedo cierro 6. La cafetería de la universidad ____ a las siete todos los días. cierra duerme vuelve 7. Yo ____ ir a visitar a mis tíos en Venezuela. entiendo juego pienso 8. Tú ____ tomar el sol en la mañana. vuelves prefieres pierdes
Answer:
1. La Copa Mundial de Fútbol empieza/cierra este fin de semana.
2. ¿Ustedes quieren correr conmigo?
3. Manuel prefiere leer el periódico que ver la película.
4. Y tú, ¿por qué no quieres jugar con tus amigos?
5. Lo siento, pero no puedo. Quiero escribir una carta para mi abuelo.
6. La cafetería de la universidad cierra a las siete todos los días.
7. Yo pienso ir a visitar a mis tíos en Venezuela.
8. Tú prefieres tomar el sol en la mañana.
Explanation:
1 - Is empieza( Nov 20 ) or cierra (Dic 18) depending on when they left you the homework or when you have to turn it in
2. Do you (want to) run with me?
3. Manuel (prefers to) read the newspaper than to see the movie.
4. And you, why don't you (want) to play with your friends?
5. I'm sorry, but I (can't). I want to write a letter to my grandfather.
6. The university cafeteria (closes) at seven every day.
7. I (plan to) go visit my uncles in Venezuela.
8. You (prefer to) sunbathe in the morning.
i need help on this question pls
Answer:
1. Benjamín va a su clase de contabilidad todos los jueves.
2. Mis parientes van a comprar un restaurante en el centro.
3. Miriam y yo vamos de excursión a las montañas.
4. ¿Cuándo vas a pasear en tu bicicleta nueva?
¿Cuál es el verbo? Choose the stem-changing verb that matches each sentence.
1. Yo voy con mis abuelos todos los domingos.
Explanation:
I hope I helped you! :)
Answer:
Benjamín va a sus clase de contabilidad todos los jueves. Mis parientes van a comprar un restaurante en el centro. Míriam y yo vamos de excursión a las montañas.¿Cuándo vas a pasear en tu nueva bicicleta.In the other section you can use any verb, I'm going to use the verb "ir" (to go).
Yo voy con mis abuelos todos los domingos.All verbs are in the present form.
MissSpanishJuan sold his(su) ticket.
La raíz de protocolaría
De acuerdo con la información, podemos inferir que la raíz de "protocolaría" es "protocolo".
¿Cuál es la raíz de protocolaría?La raíz de "protocolaría" es la palabra "protocolo". Para identificar la raíz de una palabra debemos fijarnos en la composición de las palabras. Esta palabra tiene un significado que se refiere a un conjunto de reglas, normas y convenciones que se siguen en situaciones formales o ceremoniales.
Adicionalmente, podemos inferir que el sufijo "ario" indica que se trata de algo relacionado con o propio de un protocolo. Por lo tanto, "protocolaría" se refiere a algo que está relacionado con el protocolo o que sigue las reglas y normas del mismo, especialmente en situaciones oficiales o ceremoniales.
Aprenda más sobre raíz de palabras en: https://brainly.com/question/30414691
#SPJ1
-Yo no fui, no lo hice, lo juro.
-Todos los ladrones dicen lo mismo.
-¿Pero qué pruebas tiene que lo hice?
-Pudiera ser que tuviera usted razón, pero mi obligación como policía es cumplir con la ley.
-¿Pero qué pasaría si yo fuera inocente?
-Eso lo tiene que decidir el juez, pero en todo caso, buena suerte.
(dentro de la celda)-Pssst, usted, sí, usted ¿por qué lo detuvieron?
-Por robo, pero yo no soy culpable.
-Yo tampoco. No he cometido ningún crimen, pero no me creen.
-A todos nos pasa lo mismo. Sería mejor si tuviéramos un buen abogado que nos pudiera ayudar a salir de aquí.
-Si, yo quisiera tener uno, pero no es justo que me condenen por algo que yo no hice.
-Por supuesto, la cárcel no es un buen lugar para nadie.
Preguntas de comprensión: (Please number your answers in the space provided below. Your answers must be full sentences in Spanish)
¿Dónde está esta persona?
¿Cuál es la obligación del policía?
¿Por qué detuvieron al otro hombre?
¿Qué es lo mejor según la historia?
¿Qué se dice acerca de la cárcel al final de la historia?
Answer:
1. La persona está en la cárcel.
2. La obligación de la policía es detener y arrestar sospechosos de crímenes.
3. Detuvieron al otro hombre por robo.
4. Lo mejor según esta historia sería tener un buen abogado.
5. Se dice que la cárcel no es un buen lugar.
Explanation:
Enlace el saludo en espanol con la respuesta mas apropiada
Answer:
1. ¿Cómo estás tú? c. Yo estoy bien, ¿y tú?
2. ¡Buenos días! ¿Puedo entrar? e. Buenos días, pase adelante.
3. ¿Cómo has estado? d. He estado más o menos.
4. ¡Es un placer conocerte! f. Igualmente.
5. ¡Qué gusto verte! g. Es un gusto verte también.
6. ¡Mucho gusto en conocerte! h. Mucho gusto.
7. ¡Nos vemos la próxima semana! b. Nos vemos.
8. ¡Hasta luego, Pedro! a. ¡Adiós! Buen viaje.
--
Have a nice day!
Answer all questions
Can someone please translate this
Answer:
I hope this helps, have a great day.
Explanation:
Strategy: Identify the point of view to know the narrator's perspective
The narrator is a character whose mission is to tell the story.
Some types of narrator are: the narrator who knows what the characters think and do at all times, the narrator who observes what happens and the narrator who observes and is also the protagonist. It is important to identify and analyze the narrator's point of view, because it affects not only the amount of information he can give us, but also the credibility of what he tells us.
. Put it into practice! Read the following passage from the story and answer the questions below.
My parents came from Mexico to California following their own dream of El Dorado. But the only gold we found were the oranges hanging (hanging) between fans (fans) of leaves (leaves) quivering in hectares and hectares (large expanses) of green and scented trees. We barely earned enough to adjust (make due, manage), and when I was born the money was even scarcer, but they managed to continue eating and I was able to go to school. He was barefoot, wearing a patched shirt and pants cut from an old one of my dad's. The sun had accentuated the color of my skin and the other boys laughed at me. I wanted to stop attending, but my mom told me "Study, son, so you can get a good job and you don't have to work as hard as your parents." For this reason, she went every day to fight against sleep and boredom while the teacher continued her monotonous buzzing.
1. Who tells the story? What general characteristics does he give us of his life?
2. What kind of narrator is in this story? How do you know?
What grammatical clues are there? Is there any other clue?
municate the narrator (and the author)?
Please give me brainliest this took so long lol :)
Answer: Strategy: Identify the point of view to know the narrator's perspective
The narrator is a character whose mission is to tell the story.
Some types of narrator are: the narrator who knows what the characters think and do at all times, the narrator who observes what happens and the narrator who observes and is also the protagonist. It is important to identify and analyze the narrator's point of view, because it affects not only the amount of information he can give us, but also the credibility of what he tells us.
. Put it into practice! Read the following passage from the story and answer the questions below.
My parents came from Mexico to California following their own dream of El Dorado. But the only gold we found were the oranges hanging (hanging) between fans (fans) of leaves (leaves) quivering in hectares and hectares (large expanses) of green and scented trees. We barely earned enough to adjust (make due, manage), and when I was born the money was even scarcer, but they managed to continue eating and I was able to go to school. He was barefoot, wearing a patched shirt and pants cut from an old one of my dad's. The sun had accentuated the color of my skin and the other boys laughed at me. I wanted to stop attending, but my mom told me "Study, son, so you can get a good job and you don't have to work as hard as your parents." For this reason, she went every day to fight against sleep and boredom while the teacher continued her monotonous buzzing.
1. Who tells the story? What general characteristics does he give us of his life?
2. What kind of narrator is in this story? How do you know?
What grammatical clues are there? Is there any other clue?
municate the narrator (and the author)
Have a great rest of your day : D
Mi prima es la _______________ de mi tía.
hija/daughter that is the answer
Can someone who is fluent in Spanish translate this using proper conjugations? Thank you!! :)
Answer:
Look at the explanation.
Explanation:
El narrador: The Narrator
Princessa: Princess
Juan the murder: Juan the murder
By the way on number 5 it has a typo on Juan the murder it says jaun the murder lol
SPANISH HELP
In your own words, in English, describe when to use the imperfect and preterit. What is the difference between the two? Provide at least 2 reasons for using the imperfect and 2 reasons for using the preterit. Then, give an example sentence for each reason you mention. Write your example sentences in Spanish. The explanation can be in English.
Imperfect Rule 1:
Example Imperfect Rule 1
Imperfect Rule 2:
Example Rule 2
Preterite Rule 1:
Example Preterite Rule 1
Preterit Rule 2:
Example Preterite Rule 2
Answer:
Imperfect Rule 1: you use the Spanish imperfect tense when you describe past actions that don't have a specific or definite end.
Example Imperfect Rule 1: Juan estaba cocinando.
Imperfect Rule 2: you can also use the Spanish imperfect tense to describe past habitual actions.
Example Rule 2: Juan entrenaba todos los días.
Preterite Rule 1: you use the Spanish preterite tense when you want to talk about actions completed at some point in the past.
Example Preterite Rule 1: Juan comió una hamburguesa.
Preterit Rule 2: you can also use the Spanish preterite tense to describe actions that happened a certain amount of time (not past habitual actions).
Example Preterite Rule 2: Juan entrenó tres veces.
Explanation:
To complete this exercise, you have to write rules that apply to the Spanish preterite tense ("pretérito perfecto simple" in Spanish) and to the Spanish imperfect tense ("pretérito imperfecto" in Spanish) and then write some examples. To come up with some examples it is important to read and understand the definitions.
Another example for the preterite tense could be "María salió de su casa a las cuatro" and for the imperfect tense could be "La panadería estaba cerrada los lunes por la tarde".
Monografía de alto índice de desercion de alúmnos por la pandemia plis
Answer:
El nuevo estilo de tomar clase mediante las clase a distancia ha causado un gran estress a los estudiantes y por tanto un índice de deserción por el choque abrupto de dos sistemas, el tradicional y este obligado por las actuales condiciones sanitarias.
Explanation:
que tanto sabes de las competencias ciudadanas?
que son para ti las competencias ciudadanas?
- De por lo menos 2 ejemplos de estas competecias ciudadanas
ayuda por favor :((((
Para comprender más acerca de las competencias ciudadanas, puede realizar una investigación analítica a través de fuentes confiables.
¿Qué son las competencias ciudadanas?Corresponde al conjunto de acciones y valores de los ciudadanos que conforman una sociedad democrática. Algunos ejemplos de estas habilidades ciudadanas son aquellas de carácter comunicativo, donde los individuos son capaces de integrarse y convivir pacíficamente a través de la empatía, la expresión personal y el intercambio de ideas.
Otro ejemplo es la competencia emocional, donde el individuo asume la responsabilidad y gestiona sus emociones en aras de la buena convivencia en sociedad.
Por tanto, el conjunto de competencias ciudadanas ayuda en la integración de los individuos en la sociedad de manera relevante para la convivencia basada en la ética, el respeto y el orden social.
Encuentre más sobre competencias ciudadanas en:
https://brainly.com/question/21529580
#SPJ1
please help me Write your three favorite infinitive verbs, and conjugate with corresponding subject pronouns.
fill in the blanks with the correct form of the verb in present tense ella (ver) una pelicula
Answer:
Ella ve una película.
Explanation:
In the sentence "Ella ve una película," the verb "ver" is used in the present tense to match the subject "ella" (which means "she" in English).
In Spanish, the present tense form of the verb "ver" (meaning "to see" or "to watch") conjugates as follows:
Yo veo (I see/watch)
Tú ves (You see/watch)
Él/Ella/Usted ve (He/She/You formal see/watch)
Nosotros/Nosotras vemos (We see/watch)
Vosotros/Vosotras veis (You all see/watch)
Ellos/Ellas/Ustedes ven (They/You all see/watch)
Since the subject "ella" corresponds to the third person singular (he/she/you formal), we use "ve" as the present tense form of "ver" in this sentence.
So, "Ella ve una película" translates to "She watches a movie" or "She sees a movie" in English.
Please help me if you help you’ll get 30
Se escribe con por o para. Estudio _ ser inteligente
Answer:
Estudio para ser inteligente.
Explanation:
Using 'para' would be translated as I study to become smart.
You will write five entence in Spanih, uing the imperfect tene, to create a hort fairy tale for your little couin. Remember to keep your entence hort and imple and ue only vocabulary, culture, and grammar you have learned in the coure
A possible short fairy tale is "Un niño vivía muy cerca del bosque. Un día mientras el niño recogía bayas vió un pequeño conejo...".
What is the imperfect tense?The basic structure for this tense is:
subject + verb conjugated in the imperfect tense.
Here are some examples:
Ella comía heladoNosotros hablabamosBased on this, a possible fairy tale is:
"Un niño vivía muy cerca del bosque. Un día mientras el niño recogía bayas vió un pequeño conejo que lo invitó a su casa. El conejo vivía dentro de un árbol, en el cuál habían todo tipo de objetos mágicos. Después de la visita el niño y el conejo solían recorrer el bosque juntos"
Learn more about fairy tales in https://brainly.com/question/24227135
#SPJ1
what country's flag has seven stars for seven original provinces?
Answer:
It should be Venezuela
Venezuelan declaration of independence, being the provinces of Caracas, Cumaná, Barcelona, Barinas, Margarita, Mérida, and Trujillo.
Que medios de comunicación surgieron despues del periódico?
Answer:
la Prensa Rotatoria fue la sucesora natural de la Imprenta. Funcionaba mediante el uso de cilindros alrededor de los cuales se curvaban las imágenes a imprimir.
Answer:
⇒ La radio y la televisión.
Explanation:
La radio y la televisión surgieron como medios de comunicación después del periódico.
...
Que expresa la música?
Answer:
Describir situaciones, expresar sensaciones, emociones, sentimientos o ideas puramente musicales.
Quiero un departamento o casa azul, roja, verde y amarilla. Me gustan los balcones y las ventanas en la casa. Prefiero tener dos o tres pisos en la casa o el departamento. (1 point) a venezuela b argentina c equatorial guinea d spain.
Answer: Argentina
Explanation: I got this question correct by guessing it.
Yo estudio mucho.
correct
incorrect
Answer: correct!!!!!
De que talla es esta camisa? Is this grammatically correct?
Answer: Yes, because it is telling us what size is the shirt.
Explanation: Well, that actual translation is, "what size is this shirt?" It would be grammatically incorrect if it was," Que talla es la camisa?." or "¿what size is shirt?"
Record yourself reading the sentences you created for this unit's writing practice 1. 16.
In Spanish write one complete and detailed sentence for each of the following verbs. Be sure to conjugate them correctly.
1 - Yo (hacer).
2 - Yo (poner).
3 - Yo (salir).
4 - Yo (conocer).
5 - Yo (tener).
You will be graded on (a) appropriate use of grammar and vocabulary, (b) completeness and detail of the response, and (c) pronunciation