Two possible commands based on the picture are No añada la sal / añada la sal/ no añadan la sal/ añada la sal.
How to write commands in Spanish?To write affirmative and negative commands in Spanish, you can follow these general rules:
For tú commands, use the third-person singular form of the present tense verb without the subject pronoun. For example: "habla" (speak), "come" (eat), "escribe" (write).
For usted/ustedes commands, use the same form as the present subjunctive. For example: "hable" (speak), "coma" (eat), "escriba" (write).
Note: This question is incomplete; below is the missing image:
Learn more about commands in https://brainly.com/question/14319952
#SPJ1
Ejercicio 1. Completa las preguntas y las respuestas con el verbo conjugado.
1. ¿Dónde.....trabajas..(trabajar, tú)? - SI, yo trabajo....(trabajar) en una empresa.
2. (tener, tú) hermanos? SI, yo...(tener) un hermano mayor.
3. &..(trabajar) tus hermanos o tus padres? SI, mi hermano mayor
.................. (trabajar) en una empresa, pero mi padre
..(estar) en paro.
4. ¿Dónde..
madre
5.
**************
universidad, pero
6.
Yo *************
(vivir) tus padres ? - Mi padre
en Haapsalu, en una casa de campo. Ella
....(vivir)
(estudiar, tú) en la universidad? -No, yo no
....
....(aprender, tú) francés una vez a la semana o dos veces a la semana? -
..(aprender) francés dos veces a la semana.
*********** HAVE
..(leer) textos y libros,
11. ¿Dónde ....
en el trabajo.
7. ¿Qué actividades....... (hacer) tú y tus compañeros en tus clases de francés? -
Nosotros
..(escuchar) audiciones,
....(aprender) la
gramática,
..(escribir) redacciones y trabajos.
.....
9. ¿Qué idiomas
estonio y sueco. Yo.....
12. ¿Qué ........
agua, pero a veces..
.....(estudiar) francés en una escuela de idiomas.
8. ¿Qué es más difícil cuando....... ...(aprender, tú) un idioma: la gramática, la
pronunciación, la expresión oral o escrita, la lectura? Yo
(creer) que
....(depender) del idioma. El chino es difícil, por ejemplo.
*******
10. Para ir a la escuela o al trabajo, ¿
autobús? - Yo......
(estar) muerto, pero mi
..(vivir) sola.
..(estudiar) en la
**********
********
****
15. ¿Qué deportes.........
.(hablar, tú)? - Yo(hablar) español, inglés, ruso, finés,
...(comprender) portugués, pero no lo....(hablar).
-
13. ¿Con qué frecuencia..............
tres veces a la semana mi casa.
14. ¿Qué
....(caminar, tú) o
..........(viajar) en tranvía, pero a veces
...(comer, tú) al mediodía (=keskpäeval)? - Yo...(comer)
.....(viajar, tú) en
.....(beber, tú) cuando ........ ..(comer, tú)? -Yo...(beber)
...(beber) zumo, agua o cerveza.
....(limpiar, tú) tu casa? - Yo.........
(caminar).
...(limpiar)
..............(gustar, a ti) hacer en verano? - En verano yo y mi familia
.....(descansar) en nuestra casa de verano.
.(practicar, tú): fútbol, aeróbic, fitness, tenis?- Yo
Answer:
This is it in english if that helps more. Also I don't know why the numbering is weird like that.
Explanation:
Exercise 1. Complete the questions and answers with the conjugated verb.
1. Where.....do you work..(work, you)? - YES, I work....(work) in a company.
2. (do you have) brothers? YES, I...(have) an older brother.
3. &..(work) your siblings or your parents? yes my older brother................. (work) in a company, but my father...(be unemployed.
4. Where...mother
5.**************university, but
6.Me ************* (live) your parents? - My father in Haapsalu, in a country house. She....(to live) (study, you) at the university? -No I do not.... ....(learn, you) French once a week or twice a week? - ..(learn) French twice a week. *********** HAVE ..(read) texts and books,
11. Where....at work.
7. What activities....... (do) you and your classmates in your French classes? -Us..(listen) auditions,....(learn it grammar, ..(write) essays and papers......
9. What languages Estonian and Swedish. Me.....
12. What ........water, but sometimes .....(study) French at a language school.
8. What is more difficult when... ...(you learn) a language: grammar,
pronunciation, oral or written expression, reading? Me (believe ....(depend) on the language. Chinese is difficult, for example. *******
10. To go to school or work, bus? - Me......(be) dead, but my ..(live) alone...(study in the**********************
15. What sports...........(speak, you)? - I(speak) Spanish, English, Russian, Finnish,...(understand) Portuguese, but not...(speak).-
13. How often..............three times a week my house.
14. What....(walk, you) or..........(travel) by tram, but sometimes...(eat, you) at noon (=keskpäeval)? - I eat).....(travel, you) in.....(drink, you) when ........ (eat, you)? -I drink)...(drink) juice, water or beer.....(clean, you) your house?- Me.........(to walk)....(clean up)..............(like, you) do in summer? - In summer me and my family.....(rest) in our summer house..(practice, you): football, aerobics, fitness, tennis?- Me
Depression de un terreno por donde corre el curso de un rio
Answer:
Depression of a land through which the course of a river runs
Explanation:
Quienes son los personajes cuales son sus caracteristicas del cuento dracula
Answer:
Drácula, en la novela, es descripto como un hombre educado y cordial, apasionado al conversar sobre temas militares y de la nobleza. Pero guarda un terrible temperamento y fácilmente se enfurece cuando sus planes salen mal.
1. llamar -- to call:
María a las niñas a las siete.
Can anyone help me with the 9th one? Second letter is "s" I think. I can't figure it out.
\(\huge\mathsf\green{Answer}:—\)
STUDYING
hope it would be helpfulwriting a letter on a table
Escribe la forma correcta de los verbos.
1. Yo ___________________ la televisión. (ver) 2. A las seis de la tarde, nosotros _______________________ la cena (comer) 3. Ellas ___________________ unas revistas. (leer) 4. Tú ______________________ una carta a mí. (escribir) 5. ¿_____________________ María la lección? (comprender) 6. ¿Qué ____________________ tú? (vender) 7. Vosotros ___________________ a la escuela Rostraver. (asistir) 8. Yo ____________________ la leche. (beber) 9. ¿Dónde ____________________ ustedes? (vivir) 10. Nosotros ______________________ el periódico todos los días. (recibir) 11. Marta _______________________ al quinto piso en el ascensor. (subir) 12. ¿En qué calle __________________________ tú? (vivir) 13. María y José________________________mucho en la escuela. (aprender) 14. Tomás y tú______________________ las noticias en la televisión. (ver) 15. Miguel y yo ___________________ en la cafetería de la escuela. (comer)
Answer:
1. vi
2.comeremos
3.leyeron
4. escribiste
5.comprendio
6.vendes
7.asistis
8.bebo
9.viven
10.recibimos
11.subio
12.vives
13.aprenden
14.ven
15.comemos
Explanation:
los tigres del norte’s corrido "el tamal" starts out solo; which of the following is closest to the napster timer’s timing for when a second, high voice first joins in singing harmony?
According to the information, we can infer that the closest timing for when a second, high voice first joins in singing harmony is 0:24.
Which is the closest to the napster timer's timing for when a second high voice first joins in singing harmony?To identify what is the closest time to the napster timer for when a second loud voice first joins in singing harmony we must listen to the Tigres del Norte song, "El tamale". Once we listen to the song, we must pay close attention to the fragment of each option to identify if there is an entry of a complementary voice to the harmony.
According to this information we can infer that on given options, the closest timing for when a second, high voice first joins in singing harmony in "El Tamal" by Los Tigres del Norte is 0:24.
Note: This question is incomplete. Here is the complete information:
los tigres del norte’s corrido "el tamal" starts out solo; which of the following is closest to the napster timer’s timing for when a second, high voice first joins in singing harmony?
0:24
0:38
0:01
1:34
Learn more about music in: https://brainly.com/question/31521618
#SPJ1
fill in the blanks in the following sentences with the correct forms of estar, ser, or hacer
Answers in bold and underlined.
Answer 1: -¿Donde están las llaves?
- Ayer las dejé encima de la mesa.
Translation 1: -Where are the keys?
- Yesterday I left them on the table.
Answer 2: ¿Qué harás esta noche?
Translation 2: What will you do tonight?
Answer 3: Esta tarde juego al tenis. Tengo solo 3 meses que juego.
Translation 3: This afternoon I play tennis. I've only been playing for 3 months.
Answer 4: Pablo es de Barcelona. El es barcelonés.
Translation 4: Pablo is from Barcelona. He is from Barcelona.
Answer 5: En general yo soy una persona alegre, pero hoy estoy deprimida.
Translation 5: In general I am a happy person, but today I am depressed.
Answer 6: -¿Cómo son los estudiantes en colombia?
- Son muy inteligentes.
Translation 6: How are the students in Colombia?
- They are very smart.
Answer 7: -¿Cuánto tiempo hace que hablas español?
- Hace tres años que hablo español.
Translation 7: -How long have you spoken Spanish?
- I have been speaking Spanish for three years.
Answer 8: Nosotros somos de Canadá, pero ahora estamos en Venezuela.
Translation 8: We are from Canada, but now we are in Venezuela.
Answer 9: Es muy importante pasear el perro todos los días.
Translation 9: It is very important to walk the dog every day.
Answer 10: - ¿Que hora es?
- Son las cinco de la tarde.
Translation 10:- What time is it?
- It's five in the afternoon.
Answer 11: Yo hago la cena todas las noches, y Pedro hace la comida.
Translation 11: I make dinner every night, and Pedro makes lunch.
Answer 12 - ¿De qué color es tu coche nuevo?
- Es de color negro.
Translation 12: - What color is your new car?
- It's black.
Look at this similar task: https://brainly.com/question/11738437
Lee y escoge la palabra correcta para el espacio en blanco que corresponde a la imagen. Read and choose the correct word for the blank that matches the image.
Answer:
Jugo
Explanation:
Djdjssjjdjdjd jsjwjwjws
WILL GIVE BRAINLIEST
Write the correct yo form of each verb
Complete each sentence with the correct form of the verb in parentheses
Answer yes to the following questions. Follow the model.
Answer:
1)
1- yo tengo
2- yo veo
3- yo sé
4- yo traigo
5- yo pongo
6- yo hago
7- yo digo
8- yo conozco
9- yo vengo
10- yo doy
11- yo salgo
2)
1- Yo no tengo clases esta semana
2- Yo siempre me pongo zapatos cómodos
3- Tu también conoces todas las bibliotecas
4- Yo digo que es una buena idea
5- Yo traigo las sandalias a la playa
6- Yo te doy un regalo
7- ¿Hiciste tu la tarea?
8- Yo salgo con mis amigos
9- Yo veo ese programa de televisión
10- Yo vengo al café
3)
1- Sí, vengo a este café
2- Sí, salgo con mis amigos
3- Sí, pongo la mesa para la cena
4- Sí, hago compras por Internet
Hope it helps you ✨
pls help i dont know spanish!
Tú ______ salido a caminar con unas amigas.
Question 9 options:
he
has
ha
hemos
god bless you x!
Answer:
has
Explanation:
Cucnto actual.
Jorge Luis
Borges, Julio
Cortázar, Julio
Garmendia.
Answer:
Borges, Julio
Explanation:
trust just put it
Verdadero o falso la noticia es un relato de acontecimiento de actualidad
Answer:
verdadero; La noticia es un relato de acontecimiento de actualidad, que despierta el interés público
2
N
Luisa, Diego y Mateo están de compras y dicen qué ropa quieren según su ubicación en la
tienda. Escribe qué quieren con adjetivos demostrativos. (Write what clothes Luisa, Diego,
and Mateo want according to where they are in the store.)
Pasillo 1 - Luisa
Pasillo 2 - Diego
Pasillo 3 - Mateo
pantalones
chaqueta
camisas
sombrero
zapatos
blusa
1. Luisa: blusa
2. Diego: pantalones
3. Mateo: camisas
4. Luisa: chaqueta
5. Diego: zapatos
6. Mateo: sombrero
Please help me!!!!!
Answer:
1 Blouse
2 Pants
3 Shirts
4 Jackets
5 Shoes
6 Hats
2.3.9 Practice: Written Assignment: Working with Gustar
Answer: word document attached.
Explanation: answers are either underlined or in green.
Where does Bolsa get many of his stories? from aunt Rosa from Sancho from his uncle Roger
Answer:
The correct answer is Aunt
Explanation:
The person who told many of Bolsa's stories was:
from aunt RosaSancho and BolsaIn the adventures of these two detectives, Bolsa is regularly telling many stories about different topics, when Sancho ask him about where did he get so many stories, he tells him his aunt Rosa has many stories about everything, and regularly she told him every one again and again.
If you want to learn more about Sancho and Bolsa, you can visit the following link: https://brainly.com/question/16647309
Como encontrar los electrones de valencia con la regla del octeto
Answer:
Al determinar la valencia de un átomo o molécula (una para la cual no se puede usar la tabla periódica para determinar la valencia), los químicos usan la regla del octeto. De acuerdo con esta regla, los átomos y los productos químicos se combinan de tal manera que producen ocho electrones en la capa externa de cualquier compuesto que formen.
Is it common to make friends and walk with other people on the Camino?
Yes!
No!
¿Cómo es la expresión del cuerpo cuando
una persona está triste?
¿Y cuando está enojada?
Answer:
Las microexpresiones faciales son importantes para el lenguaje corporal de la depresión. Una persona deprimida muestra su estado de ánimo a través de los párpados, los ojos, la boca y los músculos de la frente. El lenguaje corporal de la depresión incluye microexpresiones, posturas y gestos. ... Lo que no dice la boca, a menudo lo grita el cuerpo.
La ira desencadena la respuesta de "lucha o huida" del cuerpo. Otras emociones que desencadenan esta respuesta son el miedo, la excitación y la ansiedad. Las glándulas suprarrenales inundan el cuerpo de hormonas del estrés, como la adrenalina y el cortisol.
Explanation:
Hope this helps
I NEED HELP PLEASE !!!
Answer:
A= Tiene
Explanation:
The answer is supposed to be singular. Tiene is here in spanish and is singular
Ahora Ud. es Sonia. Digale a su nuevo amigo o amiga qué puede hacer en su casa, qué le gusta a Ud. y cómo son sus amigas de Costa Rica. Escriba y después grabe 5 oraciones. (20 puntos)
¡Hola amiga! Hoy te explicaré que podrás hacer en mi casa. En mi casa puedes ver la tele, hacer los deberes, también podremos hacer fiestas de chicas con mis amigas de Costa Rica. Si no te he dicho nada aún, van a venir también unas amigas mías de Costa Rica, sí quieres te las presento cuando lleguen. ¡Estoy emocionada de que vayas a vivir conmigo!
I translate the monologue in English for you to understand:
Hi friend! Today I will explain what you can do at my house. In my house you can watch TV, do your homework, we can also have girls' parties with my friends from Costa Rica. If I haven't told you anything yet, some friends of mine from Costa Rica are also coming, if you want I'll introduce them to you when they arrive. I'm excited for you to move in with me!
\( \boxed{ \bold{Explanation}}\)
Remember that to express desire or uncertainty we must use the subjunctive mood. In this case I have used the subjunctive because, I suppose, her friend is not living in the house yet, but she is explaining what she will do when she moves in with her.
MissSpanish
. ¿Qué lleva una persona cuando va a la playa? ¿Qué lleva una persona que esquía? ¿Dónde puede nadar una persona? ¿Dónde puede esquiar una persona? ¿Dónde puede patinar una persona?
1. Traje de baño
2. Esquís
3. En la playa/ En el océano
4. En una montaña nevada
5. En el hielo
La biblioteca tiene ciento cincuenta sillas. El laboratorio de lenguas tiene treinta sillas. 1 of 1.
Answer:
what is the question?
Explanation:
need help ASAP
Fill in the blanks with the conjugated verb in the PRESENT tense.
1. Mi esposa _____________ (Querer) comprar estos pantalones azules.
2. Yo ____________ (Preferir) el traje negro mejor.
3. Mis hermanas ___________ (Pensar) que es buena idea comprar la camisa roja.
4. Y tú ¿_____________ (Preferir) los botas negras o las botas de color café?
Answer:
can it be translated into English please?
Explanation:
Cause I don't understand the language you are using. Thank you.
Answers:
Answer 1: Mi esposa quiere comprar estos pantalones azules.
Translation 1: My wife wants to buy these blue trousers.
Answer 2: Yo prefiero el traje negro mejor.
Translation 1: I prefer the black suit better.
Answer 3: Mis hermanas piensan que es buena idea comprar la camisa roja.
Translation 1: My sisters think it's a good idea to buy the red shirt.
Answer 4: Y tú ¿prefieres los botas negras o las botas de color café?
Translation 1: And you, do you prefer black boots or brown boots?
Spymore
The negative of siempre is _______.
Answer: The negative of siempre is nunca.
Explanation: Siempre, meaning always. Nunca, meaning never.
Spanish conjugation question? I need help with what the answer is. I do not know much about this stuff
Answer:
A ahorres
Explanation:
Te probarse ese vestidi antes de comprarlo? No, yo me (_____) el vestido en casa.
please help!!
THIS IS SPANISH
Answer:
spanish
Explanation:
If you had to choose a capital to travel to, what would it be? Why? Write at least 2-3 sentences explaining your answer, including where the city is located within the country.
Answer: Si yo prodría viajar a un capital del mundo, yo escogiera Washington D.C en Washington. Yo quiero ir a Washington D.C porque quiero observar todos los hitos nacionales, como los memoriales de Washington, Abraham Lincoln, Martin Luther King Jr. y muchos más. También quiero ver la casa blanca.
Translation: If I could travel to a capital of the world, I would choose Washington D.C in Washington. I want to go to Washington D.C because I want to see all the national landmarks, like the memorials of Washington, Abraham Lincoln, Martin Luther King Jr. and many more. I also want to see the white house.
¿Qué tipo de textos periodísticos pueden incorporarse a un periódico escolar?.
Answer:
Entrevista
Conversación entre dos o más personas basada en una serie de preguntas o afirmaciones que plantea el entrevistador y sobre las que el entrevistado da información u opinión.
PLEASE HELP ! FULL AMOUNT OF POINTS ! ASAP
Answer:
1. Tía Luisa estaba TRAYÉNDOME un sándwich.
2. Cristina y Julia estaban PIDIÉNDONOS ayuda.
3. Tú estabas DUCHÁNDOTE.
4. Nosotros estábamos LEVANTÁNDONOS.
Explanation:
Answer:
Explanation:
Tía Luisa estaba trayéndome un sándwich.Cristina y Julia estaban pidiéndonos ayuda.Tú estabas duchándote.Nosotros estábamos levantándonos.