"Yes, I knew you were going to get hungry, come on, hurry up."
In the given statement, "Ya sabia que ibas a tener hambre andale subete cabrona," the speaker is expressing their awareness of the other person's hunger and urging them to hurry up. The phrase "Ya sabia que ibas a tener hambre" translates to "I already knew you were going to get hungry," indicating that the speaker had anticipated the hunger. The phrase "andale subete cabrona" can be translated as "come on, hurry up," where "andale" is an informal command to go or move faster, "subete" means "get on" or "hurry up," and "cabrona" is a slang term that can be interpreted as an endearing or playful way to address someone, although it can also carry negative connotations depending on the context.
This statement suggests that the speaker had foreseen the other person's hunger and is now encouraging them to act quickly, possibly to get food or address their hunger in some way. The use of informal language and slang indicates a casual and familiar relationship between the speaker and the addressed person. The phrase overall conveys a mix of familiarity, anticipation, and a sense of urgency.
Learn more about get hungry
brainly.com/question/23828891
#SPJ11
Help please! (see imagine)
Answer:
1. The books are on top of the desk
2. The pen is under the notebook
3. There are 2 books beside the pieces of paper
4. To the left of the apple, there is glue
5. The whiteboard is behind the teacher
6. Están
7. estamos
8. Estás
Explanation:
Write five sentences using any regular -ar verbs to tell what you and the following
people did yesterday.
1. yo
2. mi mejor amigo(a)
3. mis padres
4. mis amigos y yo.
translate. these apples are hers into spanish
Answer:
The answer is Estas manzanas son de ella.
Explanation:
I hope this helped! Have a good day/night!!
Answer:
Estas manzanas son suyas.
Explanation:
These apples are hers -->. Estás manzanas son suyas. ...
In a competitive market, an electronics company releases a smartphone that is much faster than older models. This is
an example of
following a federal regulation
lowering prices for customers.
reducing the risk for consumers.
creating an innovative product.
1.) D
2.) T
3.) C
4.) A
5.) B
6.) B
7.) Shipping
8.) D
9.) C
10.) 1,4
11.) 1,3,4,6
12.) C
13.) 3,4,5
14.) 1,3,5
15.) B
GOT YOU FREN !
Answer:
creando un producto innovador.
Explanation:
Is "de nada" an appropriate response to
both "gracias" and "muchas gracias?"
Answer:
Yes
Explanation:
De nada means "you're welcome" in English, which is an appropriate response to both "thank you" (gracias) and "thanks a lot" (muchas gracias)
Son términos o expositores que unen palabras,fraces,ideas,oraciones y párrafos entre sí
De acuerdo con la información, podemos inferir que los términos o expositores que unen palabras, frases, ideas, oraciones y párrafos entre sí se llaman conectores.
¿Qué son los conectores?Los conectores son palabras o expresiones que se utilizan para establecer relaciones lógicas o temporales entre diferentes partes de un texto. Estos términos ayudan a mantener la coherencia y cohesión en la escritura, permitiendo que las ideas se conecten de manera fluida y clara.
Algunos ejemplos comunes de conectores son: "además", "en primer lugar", "por otro lado", "en conclusión", entre otros. Los conectores pueden ser utilizados tanto en la escritura como en el habla para organizar y estructurar la información de manera efectiva.
Aprenda más sobte conectores en: https://brainly.com/question/26216298
#SPJ1
7. Contesta las siguientes preguntas para reflexionar sobre las características del texto. • ¿Quién es el autor del texto? • ¿A quién está dirigido? • ¿Se incluyen opiniones del autor? ¿Por qué? • ¿Consideras que la información que presenta el texto es confiable? ¿Por qué? ● • ¿Qué tipo de lenguaje se usa en el texto: informal, como el que empleas con tu amigos o familiares cercanos, o formal, como el que se emplea en una enciclopedia Explica por qué.Lo ocupo en 10 minutos es de secundaria
Answer:
cuál es tu texto,para que yo lo analicé y responder tus preguntas.
Explanation:
si lo subes estaría mejor.......
Decide if the verb is conjugated correctly.
Se aprenden muchas cosas en la escuela. (Many things are learned at school.
The verb is conjugated correctly.
The verb is not conjugated correctly.
The given sentence in Spanish, taking into account the conjugation of the verb and the grammar, you can say "The verb is conjugated correctly.."
How to identify the Correct Option?To select the correct option in each case, the context of the sentence and the meaning of the sentence to be used must be followed, in such a way that once the word is incorporated into said sentence, its general context does not change but on the contrary, it looks better described or complemented.
If you want to learn more about Spanish, you can visit the following link: https://brainly.com/question/27890076
#SPJ2
NEED SOON!!! Read and choose the option that best answers the question.
Soy Roberto. Antes de vestirme para la escuela, primero me lavo la cara con jabón. Segundo, me pongo la crema de afeitar en la cara. Tercero, me afeito y cuarto, me seco la cara con la toalla.
What does Roberto do after washing and before drying?
He dresses.
He showers.
He applies foam.
He combs his hair.
Answer: The answer to the question "What does Roberto do after washing and before drying?" and the general order of the steps he takes is shown below.
Explanation:
After washing, Roberto applies foam.
Before drying, he combs his hair.
The general order of the steps provided go as follows:
1) He showers
2) He applies foam
3) He combs his hair
4) He dresses
However, I think that some of these could be a bit altered to be more correctly translated (if these answers were given to you by the teacher/textbook, ignore these corrections).
Based on the text, Roberto actually does the following:
1) He washes his face with soap
2) He puts on shaving cream
3) He shaves
4) He dries his face with a towel
5) It's assumed that he then proceeds to dress in order to go to school - either with his uniform or just whatever he picked to wear that day.
The new answers would be the following:
After washing, Roberto applies shaving cream.
Before drying, he shaves.
______________________________________________
I hope this helps, have a great day! (If you have further questions, feel free to ask, and I'll try to reply promptly!)
esos pantalones son de paco? -No, no son los pantalones ____ . Son los pantalones mios.
SPANISH CLASS
Objetos
Use ser plus de (or del) to indicate that the object belongs to the person or people listed.
You read: mochila / el hombre
You write in the blank: Es la mochila del hombre.
1- mapas / los profesores
2- libro / Francisco
Read and choose the option with the correct formal command to complete the sentence.
________ al doctor en la oficina.
Esperas
Espere
Esperes
Espero
could anybody help me on the Preterito worksheet?
Answer:
some incorrect
Explanation:
use a site
choose the sentence below that is written in the passive voice
What are the (5) endings of -ir present tense verbs?
what are some spanish transition words?
What is the meaning of the principle of "federalism?
a sharing of power between the national state governments
a separation of powers between the branches of the national government
The principle of federalism refers to a system of government in which power is divided and shared between a central or national government and regional or state governments.
What is federalism?It establishes a dual system of governance where both levels of government have their respective spheres of authority and autonomy.
In a federal system, the central government is responsible for handling national affairs such as defense, foreign policy, and monetary policy, while the state or regional governments have the authority to govern and make decisions on local matters such as education, healthcare, and transportation, within their jurisdictions. This distribution of power allows for a degree of self-governance at the regional level while maintaining a unified national government.
Learn more about federalism on
https://brainly.com/question/985210
#SPJ4
Sara: Quiero un trabajo que me (pagar) más de lo que recibo ahora.
Gregorio: Necesito un jefe que me (dar) menos responsabilidades.
Miguel: Es importante que mis compañeros de trabajo (ser) amables.
Sara: Busco una experiencia que me (ayudar) a desarrollar más
habilidades.
Gregorio: Es mejor trabajar para una compañía que (contratar)
empleados de tiempo completo.
Miguel: Busco a un jefe que organizar fiestas con frecuencia.
Sara: No hay jefes que me (dejar)trabajar desde la casa.
Gregorio: Busco un jefe a quien le importar las metas que tengo.
Miguel: Espero encontrar una compañía que me proveer una buena
experiencia
Sara: No quiero un trabajo que me hacer trabajar los fines de semana.
Gregorio: Es mejor trabajar para alguien que me entrenar durante las
primeras semanas.
Miguel: Todos buscamos trabajos que nos gustar
samuel y carlos son unos muchahos
Answer:Samuel and Carlos are boys.
Explanation:
you need to find each word and what does it means then you make the sentence and see if it makes senses.
¿Cuál es la actitud de Martí frente a los hispanoamericanos europeizantes, los «sietemesinos», como él los llama? Cita tu pasajes del texto en apoyo de tu respuesta, e interpreta su significado.
Answer: La respuesta es Martí piensa que son cobardes y quieren quitarle la valentía a los que sí tienen valor.
Explanation:
Las escuelas españolas VHL
Answer:
Spanish schools VHL
Explanation:
Choose the correct possessive word or phrase. esa camisa es _____. tuyo tuya
Answer:the correct answer is tuya
Explanation: tuyo is not grammatically correct in this sentence
How do you say "caring" in Spanish? What are some ways this word can be used?
Answer: Cariñosa/o.
Explanation:
Depends on if you mean this as an adjective:
She is the most caring person I know. (Ella es la persona más cariñosa que conozco.)
Or as a gerund:
She is caring for him. (Ella lo está cuidando.)
As an adjective, it may depend on the way you mean it, but probably bondadoso if you mean generous and helpful, or afectuoso/cariñoso if you mean like you would care for your child.
As a gerund, it’s the -ando form of the verb cuidar, so you end up with cuidando.
Pupil's Edition, p. 57
16 When you're in a Spanish-speaking country, you'll often hear telephone numbers spoken
in pairs. Match the telephone numbers on the left with the corresponding words on the right.
1. 31-42-65
2. 79-33-98
3. 6-44-46-82
4. 86-72-60
5. 54-91-50
6. 6-39-48-99
7. 70-92-47
8. 61-80-75
9. 5-42-14-02
10. 54-91-15
11. 5-42-40-13
12. 86-72-66
a. setenta y nueve, treinta y tres, noventa y ocho
b. ochenta y seis, sesenta y dos, setenta
c. setenta, noventa y dos, cuarenta y siete
d. cincuenta y cuatro, noventa y uno, cincuenta
e. treinta y uno, cuarenta y dos, sesenta y cinco
f. sesenta y uno, ochenta, setenta y cinco
g. seis, treinta y nueve, cuarenta y ocho, noventa y nueve
h. treinta y uno, cincuenta y seis, sesenta y cinco
i. cuarenta y seis, noventa y tres, ochenta y cuatro
j. ochenta y seis, setenta y dos, sesenta
k. seis, cuarenta y cuatro, cuarenta y seis, ochenta y dos
1. ochenta y seis, setenta y dos, sesenta y seis
m. cinco, cuarenta y dos, cuarenta, trece
n. cincuenta y cuatro, noventa y uno, quince
o. cinco, cuarenta y dos, catorce, cero dos
CAPITULO
The equivalent to these numbers are treinta y uno, cuarenta y dos, sesenta y cinco; setenta y nueve, treinta y tres, noventa y ocho.
How to match the numbers to the written equivalent?In this case, the phone numbers are divided into sections of one or two numbers and this should be applied to the written equivalent. Here is an example:
25 -6 - 58 -30 : The number would be venticinco (25), seis (6), cincuenta y ocho (58), treinta (30.Based on this, the way to match the numbers would be:
e. treinta y uno, cuarenta y dos, sesenta y cincoa. setenta y nueve, treinta y tres, noventa y ochog. seis, treinta y nueve, cuarenta y ocho, noventa y nueveb. ochenta y seis, sesenta y dos, setentad. cincuenta y cuatro, noventa y uno, cincuentak. seis, cuarenta y cuatro, cuarenta y seis, ochenta y dosc. setenta, noventa y dos, cuarenta y sietef. sesenta y uno, ochenta, setenta y cincoo. cinco, cuarenta y dos, catorce, cero dosn. cincuenta y cuatro, noventa y uno, quincem. cinco, cuarenta y dos, cuarenta, trecej. ochenta y seis, setenta y dos, sesentaLearn more about numbers in https://brainly.com/question/17429689
#SPJ1
PLEASE HELP!!!! IN A SERIOUS RUSH!!!!!!!
Identify the sentence where an accent mark is applied correctly.
(SELECT ONLY ONE ANSWER)
El és alto.
El es álto.
El es altó.
Él es alto.
In this discussion assignment, you will talk about clothing. What would you pack for a trip, what is the weather like, what do you like to wear, where do you like to shop, and so on.
A possible description of clothes would be "Para ir a la playa, es importante empacar ropa ligera..."
What type of clothes should you wear on the beach?Some of the clothes that can be worn at the beach are:
Traje de baño (swimming suit)Camiseta (t-shirt)Pantaloneta (shorts)Sombrero (hat)Based on this, a possible description of clothes would be:
Para ir a la playa, es importante empacar ropa ligera ya que el clima es muy cálido. Me gustaría usar mi traje de baño, vestido o camiseta y pantaloneta. Voy a comprar esta ropa en el centro comercial antes de mi viaje.
Learn more about clothes in https://brainly.com/question/13773610
#SPJ1
ARTICULO NOMBRE ADJETIVO El papel blanco pizarras (green) La (chalk) (white) El (book) gris camisa anaranjada
De acuerdo con la información podemos inferir que las oraciones quedarían organizadas así: El papel blanco, Las pizarras verdes (green), La tiza (chalk) blanca (white), El libro (book) gris, La camisa anaranjada.
¿Cómo organizar adecuadamente las oraciones?Para organizar las oraciones adecuadamente debemos tener en cuenta los sustantivos para seleccionar el adjetivo y artículo correcto. En este caso debemos tener en cuenta que si el sustantivo es plural o singular el artículo será diferente.
Adicionalmente, si el sustantivo es plural o singular el adjetivo debe tener esta misma naturaleza. También, debe tener en cuenta si el sustantivo es femenino o masculino debido a que el adjetivo debe tener esta misma característica. De acuerdo con lo anterior las oraciones completas quedarían así:
ARTICULO NOMBRE ADJETIVO
El papel blancoLas pizarras verdes (green)La tiza (chalk) blanca (white)El libro (book) gris La camisa anaranjadaAprenda más sobre oraciones en: https://brainly.com/question/28325101
#SPJ1
Read and select the option with the correct verbs for the blanks.
Soy Pepa. ________ 15 años hoy, y ________ la mesa para mi fiesta de la quinceañera.
A. Salgo; pongo
B. Tengo; pongo
C. Hago; traigo
D. Salgo; tengo
SPANISH!! HELP!!!
Fill the blanks below and press CHECK ANSWERS to see how you did.
Mamá *se maquilla* (maquillarse) a las ocho (8:00).
Nosotros --------- (levantarse) a las seis de la mañana.
Margarita se cepilla los dientes ---------- (9:30).
Los estudiantes -------- (despertarse) a las seis menos cuarto.
Tú te bañas -------- (7:00).
Yo ---------- (vestirse) a las siete y cuarto.
Papá se afeita -------- (10:20).
Los niños ----------- (acostarse) a las ocho de la noche.
Tú te lavas las manos --------- (5:30).
Answer:
Mamá *se maquilla* (maquillarse) a las ocho (8:00).
Nosotros nos levantamos a las seis de la mañana.
Margarita se cepilla los dientes a las nueve y media (9:30).
Los estudiantes se despiertan a las seis menos cuarto.
Tú te bañas a las siete (7:00).
Yo me visto a las siete y cuarto.
Papá se afeita a las diez y veinte (10:20).
Los niños se acuestan a las ocho de la noche.
Tú te lavas las manos a las cinco y media (5:30).
\( \: \)
Nosotros nos levantamos a las seis de la mañana.
Margarita se cepilla los dientes a las nueve y media (9:30).
Los estudiantes se despiertan a las seis menos cuarto.
Tú te bañas a las siete (7:00).
Yo me visto a las siete y cuarto.
Papá se afeita a las diez y veinte (10:20).
Los niños se acuestan a las ocho de la noche.
Tú te lavas las manos a las cinco y media (5:30).
Jose___muchos libros(Trabajar)
Answer:
tiene?
Explanation: