Answer:
El Sistema es un método innovador para la educación musical de los jóvenes con el objetivo de mejorar la interacción social e intelectual de los mismos.
Explanation:
15. (02.06 LC) Read and match each incomplete sentence with the correct word or phrase to complete it. (8 points)
1. ____ vende las frutas y los vegetales en el mercado.
2. ____ paga al ingeniero después de elaborar los planos.
3. ____ trabaja con libros.
4. ____ habla de las leyes de mi comunidad.
A. La politica
B. La binliotecaria
C. La jefa
D. La Agricultora
Answer:
1. d
2. c
3. b
4. a
answer . ...
Answer:
D
C
B
A
Explanation:
1D - farmer (key word: frutas y vegetables)
2C - boss (key word: paga)
3B - librarian (key word: libros)
4A - politician (key word: leyes)
hope this helped :D
Pls Help!
Make your own examples, in Spanish!!
Describe one room in your house in which you will host the party. Include two items in the room you selected. (e.g., The living room in my house has a lamp and a rug.)
Explain one chore you do in that room to get the house ready for the party. (e.g., I sweep the floor.)
Describe another room in your house in which you will do the preparations for the party. Include two items in the room you selected. (e.g., The kitchen in my house has a table and a stove.)
Explain one chore you do in that room to get the house ready for the party. (e.g., I wash the dishes.)
Answer:
Explanation:
Describe one room in your house in which you will host the party. Include two items in the room you selected. (e.g., The living room in my house has a lamp and a rug.)
"En la biblioteca de mi casa voy a hacer la fiesta ya que ahí hay un gran espacio para hacerla solo tengo que retirar la gran mesa y cubrir los libros".
Explain one chore you do in that room to get the house ready for the party. (e.g., I sweep the floor.)
"Para hacer la fiesta en la biblioteca debo recorrer la gran mesa, quitar las sillas y cubrir los libros"
Describe another room in your house in which you will do the preparations for the party. Include two items in the room you selected. (e.g., The kitchen in my house has a table and a stove.)
"En la sala, que está al lado de la biblioteca, voy a poner una mesa con la botana y la cava para las bebidas."
Explain one chore you do in that room to get the house ready for the party. (e.g., I wash the dishes.)
"Voy a lavar el piso y colocar unas mesas pequeñas"
Answer:
La sala de mi casa tiene un sofá y comida. Yo barro el piso. La cocina de mi casa tiene un refrigerador y una mesa. Lavo la mesa.
Explanation:
:))
Cuantos estafas y versos hay en este poema? Dame la mano y danzaremos; dame la mano y me amarás. Como una sola flor seremos, como una flor, y nada más... El mismo verso cantaremos, al mismo paso bailarás. Como una espiga ondularemos, como una espiga, y nada más. Te llamas Rosa y yo Esperanza; pero tu nombre olvidarás, porque seremos una danza en la colina y nada más
Answer:
El poema tiene tres estrofas y 12 versos.
Explanation:
Un poema se compone de estrofas y versos. Los versos son cada línea que presenta el poema y las estrofas son los grupos formados por esas líneas.
La pregunta que se muestra arriba se refiere al poema "Dame la mano" que presenta tres estrofas, cada una con cuatro versos, totalizando doce versos. En este poema se nos presenta el amor, que se utiliza como tema, donde el poeta presenta elementos de la naturaleza que estimulan el amor fraterno y como respuesta a todos los problemas del mundo.
type the spanish translation of the sentence below, make sure you include correct punctuation and capitalization: we have to run.
Listen, read the question, and choose the option that best answers the question.
Based on the audio, which statement is correct about what Alana does to get ready for her birthday?
A.) She shaves her legs before getting dressed.
B.) She brushes her teeth before taking a shower.
C.) She takes a shower after doing her hair.
D.) She straightens her hair before painting her nails.
Based on the information from the audio, Alana first straightens her hair before painting her nails.
How to identify the action that happens first?Identify the verbs in the text, these are words placed after the noun that show an action such as peina, pinto, maquillo, etc.Understand what the action refers to for example: me peina con la plancha el pelo (straightens her hair) or me pinto las uñas (painting her nails).Identify the order of the actions by understanding the action that occurs first.Note: Here is the audio transcript:
Me llamo Alana Hernández y tengo 13 años hoy es mi fiesta de cumpleaños antes de la fiesta mi mamá me peina con la plancha de pelo para prepararme para este evento especial Primero me pinto los labios en segundo lugar me maquillo los ojos con mis colores favoritos rosado y blanco para arreglarme me pinto las uñas con mi color favorito rosado durante la fiesta me divierto mucho con mis amigos mientras Escucho música y comemos pastel.
Learn more about actions in https://brainly.com/question/28158863
#SPJ1
Un tanque de acero vacío con válvula para gases pesa 125 lb. Su capacidad es de 1,5 pie3. Cuando el tanque se llena con oxígeno hasta 2000 lb/pulg2 a 25°C, ¿Qué porcentaje del peso total del tanque lleno es O2? Suponga la validez de la ley de los gases ideales (1 atm de presión equivale 14,7 lb/pulg2).
Resp. 12%
De acuerdo con la información podemos inferir que el porcentaje de peso total del tanque sería: El porcentaje del peso total del tanque lleno que es oxígeno es aproximadamente el 91.6%.
¿Cómo calcular el porcentaje del peso total del tanque lleno?El porcentaje del peso total del tanque lleno que es oxígeno es aproximadamente el 91.6%. Para calcularlo, se considera la diferencia de peso antes y después de llenar el tanque con oxígeno. El tanque vacío pesa 125 lb y tiene una capacidad de 1.5 pie³.
Luego, se calcula el peso del oxígeno llenando el tanque utilizando la ley de los gases ideales, considerando la presión y el volumen. Se determina la cantidad de oxígeno en moles y se calcula su peso en libras. Finalmente, se divide el peso del oxígeno entre el peso total del tanque lleno y se multiplica por 100 para obtener el porcentaje.
Aprenda más sobre tanques en: https://brainly.com/question/23113840
#SPJ1
What does the underlined word mean in the following sentence?
¡Qué grandes son los dientes del tigre!
A. chest
B.neck
C.nose
D.teeth
Answer:
The answer is D, Teeth
Explanation:
The Sentence in English: How big are the tiger's teeth!!!
Hope this helps, Que tengas un feliz día y felices fiestas !!!
❄️☃️
Read and select the correct option for the blank.
Your best friend asks you:
-¿__________?
-Mi dirección es calle Marte, 10.
A. Cual es tu dirección
B. De dónde eres tú
C. Dónde vive usted
D. Cuál es tu correo electrónico
Answer:
A. Cual es tu dirección.
Explanation:
They would be asking where your direction is because you answered saying where it’s at.
I hope it helps! Have a great day!
Answer:
A ¿Cuál es tu dirección?
Explanation:
- ¿Cuál es tu dirección?
-Mi dirección es Calle Marte, 10.
What are the months of the year in Spanish?
Answer:
Enero, Febrero, Marzo, Abril, Mayo, Junio, Julio, Agosto, Septiembre, Octubre, Noviembre, y Diciembre
January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November, and December
Help!
Qué tipo de palabra es "las"?
O nombre
O adjetivo
O artículo
O verbo
Answer: Articulo
Explanation: Because Articles are grammatical forms that precede the noun and provide information about it.
Question 13
A ustedes les Blank el desayuno pequeño.
Fill in the blank with the correct word
Answer:
Gusta
Explanation:
is there any option choices?
1. Perdón, mesero, quiero ____ de café.
una sal
tna mesa
una carta
una taza
2. Mi padre quiere ____ para el agua.
el plato
el vaso
el tenedor
el mantel
Answer:
1.Perdón, mesero, quiero ____ de café.
UNA TAZA
2. Mi padre quiere ____ para el agua.
EL VASO
Write the rough draft of your fairy tale. You may copy and paste the accented and special characters from this list if needed: Á, á, É, é, Í, í, Ó, ó, Ú, ú, ü, Ñ, ñ, ¡, ¿
Your rough draft should be written in complete sentences in Spanish and include the following requirements:
What to include in your rough draft Hint
Classic fairy tale beginning:
☐ Write a classic fairy tale beginning. Remember:
Use one phrase from the vocabulary learned to give your fairy tale a magical beginning.
Sentence one:
☐ Describe the main character. Remember:
Use one regular or irregular verb in the imperfect tense.
Use one or two adjectives.
Sentence two:
☐ Describe where the main character lived and describe the place the main character lived. Remember:
Use the correct form of the verb vivir in the imperfect tense.
Use the superlative adjective -ísimo or -ísima to describe the location.
Sentence three:
☐ Describe a second character. Remember:
Use the correct form of the verb ser in the imperfect tense.
Use the superlative adjective -ísimo or -ísima to describe the second character.
Sentence four:
☐ Describe a third character. Remember:
Use the correct form of the verb ser in the imperfect tense.
Use one regular superlative adjective to describe the third character (e.g., definite article + más/menos + adjective).
Sentence five:
☐ Describe an action or emotion one of the characters experienced. Remember:
Use one regular or irregular verb in the imperfect tense.
Erase una vez, en un mundo lejano, una princesa estaba en su castillo. El castillo era amplio, tenía una multitud de salas. El castillo era algo antiguo pero tenía su encanto. La princesa era agradable y buenísima. Mientras que su antagonista era su madrastra, era una bruja malísima que vivía en una cueva. La bruja vistaba a su hijastra de vez en cuando , pero siempre era para humillarla. Una noche, la princesa está harta de lidiar con su madre, es en eso cuando aparece una hada. La hada atraviesa la ventana y le pregunta por qué está llorando. Ella, sollozando, dijo que su madrastra le hacía la vida imposible. La hada compasiva le dijo que no se preocupase, que ella se encargaría. Al día siguiente, recibió la noticia la princesa que su madrastra había desaparecido. Ella estaba muy contenta, le agradeció a la hada invitandola a un banquete. Lo que no sabía es que su madrastra no desapareció sino la convirtió en sapo. ¡Fin y colorado, este cuanto se ha acabado!
I have marked the main characters in bold.
This story follows the instructions to the letter.
\( \boxed{ \bold{Translation}}\)Once upon a time, in a distant world, a princess was in her castle. The castle was spacious, it had a multitude of rooms. The castle was somewhat old but it had its charm. The princess was nice and very good. While her antagonist was her stepmother, she was a lousy witch who lived in a cave. The witch dressed her stepdaughter from time to time, but she was always to humiliate her. One night, the princess is tired of dealing with her mother, that's when a fairy appears. The fairy walks through the window and asks why she is crying. She, sobbing, said that her stepmother made her life impossible. The compassionate fairy told him not to worry about her, that she would take care of her. The next day, the princess received the news that her stepmother had disappeared. She was very pleased with her, she thanked the fairy by inviting her to a banquet. What she did not know is that her stepmother did not disappear but she turned her into a toad. End and red, this how much is over!
MissSpanishUse the question words in the vocabulary bank to create questions for the responses and answer prompts provided. Vocabulary Bank: quién qué dónde cuándo por qué cómo cuál Part A Jaime llamó a Ricardo por teléfono. Answer Prompts: Ricardo/teléfono
We can create Spanish questions for answers with the interrogative words in the vocabulary bank as follows:
¿Quién llamó a Ricardo?Jaime llamó a Ricardo.¿Qué hizo Jaime?Jaime llamó a Ricardo.¿Dónde llamó Jaime a Ricardo?No especificado¿Cuándo llamó Jaime a Ricardo?No especificado¿Por qué llamó Jaime a Ricardo?No especificado.¿Cómo llamó Jaime a Ricardo?Jaime llamó a Ricardo por teléfono.¿Cuál fue el medio utilizado por Jaime para contactar a Ricardo?El medio utilizado por Jaime para contactar a Ricardo fue el teléfono.What are Interrogative Words?They correspond to words used to obtain information in a text, that is, they are used to ask questions in a dialogue, text, etc. For example in Spanish:
¿Por qué?¿Dónde?¿Como?¿Cuánto cuesta?Therefore, this question is positive for the assimilation of vocabulary and grammar in Spanish, through the learning of interrogative words and answers that mix different concepts of the language.
Find out more about spanish vocabulary at:
https://brainly.com/question/4339926
#SPJ1
Tu siempre haces muchos regalos a tus amigos
Answer:
translate it to English
Explanation:
"Tú siempre le haces muchos regalos a tus amigos," translating to "You always make many gifts/presents for your friends
how do you write a love letter in spanish?
Answer:
yes i will show you how to
Explanation:
your imagination, so don’t be shy and write a custom closing line for your love letter in Spanish.
Although people say that French is the most romantic language in the world (see this guide on writing a love letter in French), Spanish has a lot of potential in that area, too —you just have to dare to try and be creative.
Editor's note: You can use our free language tool to make your own vocabulary lists, and record your own phrases.
how do you write a love language in spanish?
Keywords:
amor **Love**
estimada/ fem version of dear
estimado/ masc version of dear
example:
Querido mi amor, siempre te amaré hasta que la muerte nos separe;
meaning:
Dear my love, I will always love you until death tears us apart;
Pamela_______peruana
Invent a person and then describe him or her in Spanish. What is he or she like? Where is this person from? Where does he or she live now? Does this person study or work? Is he or she married? Your description should include at least five sentences that use the verbs ser and estar.
Answer:
Explanation:
Les presento a Yalitza, ella es mi mejor amiga, ella es muy simpática pero a la vez muy seria y franca. Ella tiene una mirada serena, sus ojos son verde claro, su color de cabello es castaño claro, su tez es muy fina y es delgada.
Yalitza es originaria de Oaxaca, México. Actualmente vive en la Ciudad de México.
Yalitza estudia en el Instituto Politécnico Nacional la carrera de Ingeniería Ferroviaria y también trabaja como ejecutiva en una empresa desarrolladora de proyectos de transporte.
Ella, por el momento, no tiene una relación amorosa debido a que todo su tiempo lo ocupa a estudiar y trabajar.
Ella es una gran persona que seguramente será muy exitosa
...
Name some Spanish/Hispanic influences that you have personally seen or experienced in your community or in society in general. (There are many!) For example, have you ever attended a Hispanic Heritage festival? Have you ever shopped in a Hispanic food shop? If you attend church services, are there Spanish-speaking services available? Also think about food, music, and birthday parties!
Your response should be 3-5 sentences long and show that you’ve thought about the topic/question at hand. Please be aware we are looking for YOUR PERSONAL OPINION and there is not a single “correct answer.”
Answer:
A Hispanic Influence is my Mother, Marbella. My Mother grew up in Mexico, selling and cooking. She would always help my Grandma with Tamales, Menudo, Tacos, and to many more favorites. My family is very Musical, We always look up to Juan Gabriel, Vicente Fernandez, Jose Alfredo Jimenez, Little Joe, Linda Rondstandt, and more. Hispanic Culture is the best.
Answer:
A Hispanic Community would not disagree with my when I say their, heritage, food and culture is so diverse. Eventhough I'm not really from any spanish influenced country, the most famous festival celebrated is Dia de los Muertos in Mexico.
Explanation:
Hispanic culture was very hard to fight for:
People like Lucy G. Acosta and Rodolfo Acuña are the reason why many Hispanic are now able to live in peace and harmony. Some countries even go the extend letting children dress up in colours of spanish countries.
mathematics work please
Answer:
What do we have to answer???
Explanation:
Are there any questions or choices?
12. Choose the sentence that correctly says "He doesn't like to eat."
O A. Comer no gusta.
O B. Gusta no comer.
O C. El no gusta comer.
O D. No le gusta comer.
Answer: D
No le gusta comer
Explanation:
Will mark as brainliest!!!
1. Decide si la siguiente oracion es CORRECTA o INCORRECTA
No quiero tu archivo, quiero el mio.
A: Correcto
B: Incorrecto
2. Escoge el posesivo adecuado
No encuentro mi calculadora, me prestas (yours)?
A: la tuya
B: tuya
C: tu
D: tus
2. Escoge el posesivo adecuado
Aquellos son mis papeles y estos son (yours)?
A: tuyo
B: tuyos
C: tuyas
D: tus
3. Escoge la mejor traduccion para la siguiente oracion
Madagascar is that (over there) island close to Africa.
A: Madagascar es esta isla cerca de Africa
B: Madagascar es aquel isla cerca de Africa
C: Madagascar es aquella isla cerca de Africa
D: Madagascar es esa isla cerca de Africa
4. Decide si la siguiente oracion es CORRECTA o INCORRECTA
Quieren ir a esa fiesta?
A: Incorrecto
B: Correcto
5. Escoge el demonstrativo adecuado
No encuentro (those) guantes que compre.
A: esos
B: este
C: esa
D: estos
6. Cual libro te gusto mas, (this one) o (that one)?
A: este/ese
B: ese/este
7. Escoge la mejor traduccion para la siguiente oracion.
A: Quieren regresar Nueva York algun dia
B: Quieren regresar de Nueva York algun dia
C: Quieren regresar a Nueva York algun dia
D: Quieren devolver a Nueva York algun dia
8. Decide si la siguiente oracion es CORRECTA o INCORRECTA
Tengo que esperar por el autobus.
A: Correcto
B: Incorrecto
Answer: 1-correcto
2- tuya
3- B
4-incorecto
5-este
6-ese/este
7-C
8-correcta
Conjunto formado por dos personas o cosas que se complementan o son semejantes como, por ejemplo, hombre y mujer.
cuál es la percepción del problema de la película canoa
Answer:
El fanatismo religioso.
Explanation:
La percepción del problema de la película "Canoa" básicamente reside en el fanatismo religioso.
...
A microwave oven rated 1.2 kW, 240 V is connected to a 240 V electricity supply. Calculate the current that flows through the oven.
Answer:
5A
Explanation:
Power = Voltage x Current
(P = VI)
P= 1.2x1000 = 1200W
V = 240V
1200 = 240 I
I = 5 A
felipe y yo las clases de matematicas
Answer:
О tomamos.
Explanation:
Felipe y yo tomamos las clases de matemáticas.
...
Felipe y yo tomamos las clases de matemáticas.
#HopeThisHepls
¿Cómo crees que debemos de afrontar las injusticias?
Muchas de las quejas que abordamos los psicólogos con las personas que acuden a consulta vienen referidas a “lo injusto que es que mi pareja me haya dejado”, la injusticia de ver como “el puesto de trabajo ha sido para otra persona y no para mí”, o a pensar que “no hay derecho que fulanito se comporte de ese modo conmigo”.
Injusticias: una realidad dolorosa con la que debemos convivir
Abundan en nuestra vida cotidiana este tipo de reflexiones que nos encaminan a valorar lo que nos ocurre en términos de justicia, como si la realización personal y la felicidad de cada uno de nosotros pudieran medirse en nuestra percepción de los hechos justos e injustos que nos acontecen. Y es que algunos de los autores de más renombre del mundo de la Psicología (Albert Ellis, Wayne Dyer) nos explicaban hace ya algunos años cómo funciona la llamada “trampa de la justicia” y ya nos adelantaban que funciona a modo de distorsión cognitiva o, dicho de otro modo, como un error de pensamiento.
La llamada falacia de la justicia consiste en la tendencia a valorar como injusto todo aquello que no coincide con los deseos personales. Mediante este tipo de pensamiento consideramos que todo lo que no coincide con nuestra forma de ver las cosas es injusto.
Reformulando nuestra percepción sobre las injusticias
Y en esa valoración de injusticia establecida muchos quedan inmovilizados, atenazados por la frustración y recurriendo al diálogo interno de queja y desidia en el que cuando uno se instala sólo obtiene tristeza, abatimiento…
Llegados a este punto, no tiene mucho sentido cambiar nuestra forma de ver las cosas, si parto de la base de que “no es justo que esa plaza no sea mía con lo que he estudiado” y nos lo repetimos en cada convocatoria fallida de aprobar mi examen de oposiciones, ¿estamos favoreciendo una solución a nuestro problema?, ¿estamos generando un diálogo con nosotros mismos constructivo y dirigido a mejorar en los aspectos que sean necesarios para aprobar ese examen? ¡No! ¡Sólo nos estamos quejando! Y esa queja puede cumplir su función terapéutica a corto plazo a modo de desahogo, pero cuando la normalizamos e instauramos, ahí está el problema…
5 estrategias para afrontar las injusticias
Estudiar mucho un examen o portarnos bien con los demás no puede ser el pasaporte a percibir injusto no obtener una plaza de oposiciones o una mala reacción de un amigo. Son realidades que simplemente ocurren y que no podemos tener 100 por 100 bajo control.
¿Qué alternativas podríamos barajar?
1. Diferenciar lo que deseo vs. lo que es injusto
Querer algo con todas nuestras fuerzas no hace más posible que lo tengas. Esta realidad tendría ciertas implicaciones en nuestro diálogo interior, convendría por tanto cambiar el “es una injusticia” por “es una lástima” o por un “yo lo preferiría”.
2. Las cosas pueden ocurrir de forma distinta como nos gustaría
Trabajar con nuestras metas no conseguidas como excusa para mejorar y no para utilizarlas en nuestra contra. Si desear algo te encamina a luchar y trabajar para esa meta, quejarte de la injusticia de no conseguirlo y atormentarte al respecto te aleja mucho de tu objetivo.
3. Los otros tienen derecho a presentar opiniones diferentes a la mía
¿Por qué nos embarcamos tantas veces en intentar cambiar las opiniones de los demás? Convendría que nos liberásemos del yugo del pensamiento único y que promoviéramos que cada cual opine lo que quiera sobre cualquier asunto. El egocentrismo no nos va a ayudar.
Explanation:
4. Optar por actuar no por observar y analizar
Cuando nos detenemos en el análisis de lo que ocurre y no salimos de ahí nos estamos bloqueando. Apostar por la acción nos encaminará a optar por lo que queremos, si necesitas que tu pareja cambie algo ¡pídeselo!, si quieres esa plaza de oposiciones ¡estudia y sigue intentándolo!
5. Dejar de buscar la equidad en nuestras relaciones con los demás
Si yo elijo portarme bien con alguien y ser generoso no puedo frustrarme reiteradamente cuando los demás no actúan como me gustaría, cuando buscamos ese reparto equitativo de “yo te doy” y “tú me debes dar” nos estamos perdiendo del camino. Si yo elijo ser generoso tengo que tener en cuenta que es una elección personal, y que es mi responsabilidad el decidir cambiar mi actitud con dicha persona o seguir siendo como soy.
Read the prompt and then write your response, using the guidelines:
Your pen-pal from Puebla, Mexico, sent you an email that describes what she does after school. She has asked you to write back
and explain how you prepare for school. Write your response in Spanish and use complete sentences. You may copy and paste the
accented and special characters from this list if needed: Á, á, É, é, í, í, Ó, ó, Ú, ú, 0, Ñ,ñ, 1. ¿
Remember to use only the vocabulary words from this lesson and correct spelling, punctuation, and capitalization. Include all the
requirements from below:
.
.
.
the verb ser (you could tell the time it is when you wake up, describe yourself, etc...)
the verb estar (you could tell how you feel in the morning, give your location at a certain time, etc...)
one possessive adjective
one regular adjective
one vocabulary phrase that has a reflexive verb
Answer:
how long your thing friend that not even a tutor does
Answer the question based on the following passage:
Hola, me llamo Adán. Cada (Each) lunes yo voy a mi primera clase a las ocho en punto. Mi primera clase es las matemáticas. No me gusta la clase porque (because) yo prefiero leer libros. Después (After) de las matemáticas, voy a mi segunda clase que es el inglés. Es mi clase favorita porque me gustan los libros. La clase de inglés empieza (begins) a las nueve y termina (ends) a las diez y media. Luego (Later) voy a mi tercera clase, el arte, que dura (lasts) desde las once y quince hasta las dos menos cuarto. Me gusta mucho el arte porque me encanta pintar (to paint). Yo almuerzo en la cafetería a las dos de la tarde. Después, yo tengo el español, mi última (last) clase del día. Esa (That) clase es desde las dos y media hasta las cuatro. ¡Me gusta mucho el español porque yo quiero (I want) visitar a México!
Based on the information in the passage, which of the following jobs would Adán possibly be interested in after he graduates?
Group of answer choices
Editor for a publishing company
High school math teacher
Marine biologist
Ambassador of the United States
Please help me with these, it's in Spanish for Honduras.
Answer:
Lunes: The currency in Honduras is called the Honduran Lempira. The exchange rate is 0.041 per Us Dollar. The Lempira is named after an Indian chief that died trying to save his lands from the Spaniards.
Miércoles: More than 49% of the country lives below poverty levels. Hondurans are called catrachos in Central America and within their own country. It is not a negative nickname.
Explanation:
I'm not sure if for the Monday one if you wanted how much was 1 Lempira per us dollar. But 1 Lempira is equal too 0.041 us dollars. If it's the other way around then one Us dollar is equal too 24.47 Lempira.