HELPPPP PLEASE!!!!!!!
Completa cada oración con la forma del imperativo del verbo entre paréntesis. Usa la forma ustedes.
(ir) ______ a la mesa. Vamos a cenar.
(decir) ______ qué quieren beber.
(salir) _______ a la terraza para tomar el café.
(ser) _______ bienvenidos a esta casa.
(comer)________ el pastel de fresas o el de piña.
De primero (probar)______ la ensalada de aguacate.
(sentarse)________ en estas sillas, son muy cómodas.

Answers

Answer 1

Answer:

Iremos

Decidieron

Sali

Seres

Comiste

Provare

Sientence

Hope this helps you!

Answer 2
The imperative verbs are used to express commands, orders, requests, requests or wishes.
Vayan a la mesa. Vamos a cenar.
Díganme qué quieren beber.
Salgan a la terraza para tomar el café.
Son bienvenidos a esta casa.
Coman el pastel de fresas o el de piña.
De primero prueben la ensalada de aguacate.
Siéntense en estás sillas, son muy cómodas.
Translation
Go to the table. Let's have dinner.
Tell me what you want to drink.
Go out on the terrace for coffee.
You are welcome to this house.
Have the strawberry or pineapple cake.
Try the avocado salad first.
Sit in these chairs, they are very comfortable.
I hope that helps.

Related Questions

Pls help the words are there on the bottem

Pls help the words are there on the bottem

Answers

Answer:

1. clase

2. residiencia

3. cuarto

4. clase

5. lenguas

6. clase

Explanation:

I hope this helps

__________ (tu) muchos hermanos?

no links pls

Answers

Answer:

Tienes

Explanation:

¿Tienes muchos hermanos?

Answer: TIENES
EXPLANATION

How is por being used in the following sentence? Yo estudlé por cinco horas.​

Answers

Answer:

The sentence is being used as for

Explanation:

If you translate the sentence it says I studied for five hours. So por would be used ar for in the sentence.

The sentence used “por” as in the English word “for”
Because the sentence in English is, “I studied for 5 hours” so this shows that the word “por” was used as “for” in the sentence

Read the text and the question. Then, choose the option with the correct answer to the question.

¡Hola! Me llamo Miranda y soy de Estados Unidos. El verano pasado visité Costa Rica con mi familia. Vimos el mono araña, la cotorra verde y la cotorra
roja. La caza, la deforestación y el uso de estas especies exóticas como mascotas son algunas de las causas por las que estas especies están en vías
de extinción. La deforestación y la venta ilegal de la cotorra verde y la cotorra roja como mascotas son algunas causas por las que estos pájaros pierden
sus hábitats.

Based on the text, what recommendations can Miranda give to her friends in the USA?

A.)Volunteer to build animal homes and sell your pets to friends.

B.)Volunteer to clean the woods and purchase only baby pets.

C.)Volunteer to help in zoos and shelter exotic pets at home.

B.)Volunteer to plant trees and research exotic animals before buying them.

Answers

D is most likely the best answer

Answer:

D

Explanation:

¡A ver, chicas! Éstos son los planes para mañana. Presten atención porque no quiero (1) 1 of 8mañana. Quiero estar preparada tres horas antes de la ceremonia. Éste es el plan: todas (2) 2 of 8temprano, a las siete de la mañana. Yo necesito unos veinte minutos para (3) 3 of 8. Luego, (4) 4 of 8 un rato mientras espero a la peluquera (hairdresser). Después, (5) 5 of 8; el vestido es tan bonito... ¡Qué nervios! Luego (6) 6 of 8 yo sola porque no me gusta que nadie me toque la cara. Seguramente Daniel también va a (7) 7 of 8 muy nervioso, como yo. Pero seguro que los invitados no van a (8) 8 of 8 de lo nerviosos que estamos.

Answers

Answer:

i dont understand your question

Explanation:

Listen to the conversation between Camilo and Sofia and complete Sofia's schedule.
Hora
9:00-10:00
10:00-11:00
11:00-12:00
12:00-1:00
1:00-2:00
2:00-3:00
3:00-4:00
4:00-5:00
Lunes
Martes
0:00/1:07
Miércoles
Jueves
I
Viernes

Answers

De acuerdo con la información, Sofía tiene las siguientes actividades: reunión a las 9:00am, clase de yoga de 11:00 am a 11:00 am, reunión virtual de 11:00am a 12:00 pm.

¿Cómo completar la agenda de Sofía?

Para completar la agenda de Sofía debemos leer la conversación e identificar las actividades que va a realizar Sofía ese día. De acuerdo con lo anterior, va a realizar las siguientes actividades:

Asistir a una reunión a las 9:00amAsistir a clase de yoga de 11:00 am a 11:00 amAsistir a reunión virtual de 11:00am a 12:00 pm.Almuerzo de 1:00pm a 2:00pmRealizar llamadas importantes de 2:00pm a 3:00pmAsistir a compromiso importante a las 5:00pmIr a dormir a partir de las 11:00pm

Nota: Esta pregunta está incompleta. Aquí está la conversación completa:

Camilo: Hola Sofía, ¿cómo estás?

Sofía: Hola Camilo, estoy bien gracias. ¿Y tú?

Camilo: Estoy bien también. ¿Qué planes tienes para hoy?

Sofía: Hoy tengo una reunión a las 9:00 am, luego tengo una clase de yoga de 10:00 a 11:00 am. Después, tengo una reunión virtual de trabajo de 11:00 am a 12:00 pm.

Camilo: ¡Vaya! Eso suena bastante ocupado. ¿Tienes tiempo para almorzar?

Sofía: Sí, tengo una hora de almuerzo de 1:00 pm a 2:00 pm. Después, tengo una llamada importante de 2:00 pm a 3:00 pm, pero estaré disponible a partir de las 3:00 pm.

Camilo: Genial, quizás podríamos encontrarnos después de tu llamada. ¿Qué te parece si nos vemos a las 4:00 pm?

Sofía: Sí, puedo hacer eso. Pero tengo que recordarte que tengo un compromiso a las 5:00 pm, así que no puedo quedarme mucho tiempo.

Camilo: No hay problema, no quiero interrumpir tus planes. ¿A qué hora sueles acostarte?

Sofía: Normalmente me acuesto a las 11:00 pm, pero anoche me quedé hasta la 1:07 am viendo una película.

Camilo: ¡Wow! Eso es tarde. Bueno, entonces mejor nos vemos a las 4:00 pm para que puedas descansar temprano.

Sofía: Sí, suena bien. Nos vemos a las 4:00 pm entonces.

Aprenda más sobre conversación en: https://brainly.com/question/29474009

#SPJ1

PLEASE HEP ME WITH THESE QUESTIONS
Elige la opción que no es un mandato. Choose the option that is not a command.
Group of answer choices

Pone

Pon

Ponga

Pongan

Flag question: Question 8
Question 810 pts
Elige la opción que no es un mandato. Choose the option that is not a command.

Group of answer choices

No seas

Salgamos

Tenga

Entregas

Flag question: Question 9
Question 910 pts
Elige la opción que no es un mandato. Choose the option that is not a command.

Group of answer choices

Empaque

Traiga

No vayas

Hace

Flag question: Question 10
Question 1010 pts
Hay que _______________ o poner en un lugar seguro los documentos importantes cuando viajamos.

Group of answer choices

guardar

retirar

probar

chocarse

Answers

Answer:

Question 10:

Hay que GUARDAR o poner....

Girl is misspelled, you can't see where to complete. just the last

Question 4(Martiple Choice worth points)
(01.03 LC)
Escoge la mejor respuesta. Select the best answer.
Después de escribir una biografia debes
A. corregir el borrador
B. estudiar información sobre la persona
C. hacer una introducción
D. hacer una conclusión

Answers

Answer:

A. corregir el borrador

Explanation:

hope it helps you

A. corregir el borrador

Verdadero o falso la noticia es un relato de acontecimiento de actualidad

Answers

Answer:

verdadero; La noticia es un relato de acontecimiento de actualidad, que despierta el interés público

¿Por que trabajan Enrique y Efraín tan temprano por la mañana?

Answers

Por qué tienen necesidades económicas y ocupan trabajar desde temprano

4-37 Una chica extraordinaria. Paso 1.
Julia Catalina Flores has an extraordinary talent for a girl her age. Read the article about Julia and select the forms of saber and conocer, or use tab to navigate to the item on screen and control key to select an item.
Julia Catalina Flores: la charanguista más joven de El Progreso
Julia Catalina Flores Ramírez sabe tocar la guitarra y desde la edad de 6 años toca en la banda de su papá.
¿Conoces a Julia? Pues si la ves en el grupo de su padre vas a saber que es una chica extraordinaria. Aunque es pequeña y tímida es una experta con el charango un instrumento similar a la guitarra. Es de una madera hondureña muy especial y rara. Ella dice que conoce su charango como a un miembro de su familia. Julia vive en el pueblo de El Progreso en el norte de Honduras. Cuando las personas la escuchan tocar están maravilladas por su talento. Ella dice que le gusta tocar con su familia y hacer feliz a la gente. Ya sabe tocar más de 200 canciones. Si la quieres escuchar el grupo cobra (charges) unos 25 lempiras por canción. Pero tienes que viajar a Honduras porque ella es muy joven para salir,de,viaje,como,música,profesional.

Answers

Julia Catalina Flores Ramírez sabe tocar la guitarra y desde la edad de 6 años toca en la banda de su papá.

¿Conoces a Julia? Pues si la ves en el grupo de su padre vas a saber que es una chica extraordinaria. Aunque es pequeña y tímida, es una experta con el charango, un instrumento similar a la guitarra. Es de una madera hondureña muy especial y rara. Ella dice que conoce su charango como a un miembro de su familia.

En este contexto, el verbo "sabe" se utiliza en el sentido de tener habilidad o conocimiento para tocar la guitarra y el charango.

Julia vive en el pueblo de El Progreso en el norte de Honduras. Cuando las personas la escuchan tocar, están maravilladas por su talento. Ella dice que le gusta tocar con su familia y hacer feliz a la gente. Ya sabe tocar más de 200 canciones. Si la quieres escuchar, el grupo cobra unos 25 lempiras por canción. Pero tienes que viajar a Honduras porque ella es muy joven para salir de viaje como músico profesional.

En este caso, el verbo "conoce" se utiliza para expresar que Julia está familiarizada con su charango y lo considera parte de su familia.

El maestro
da un examen difícil a sus estudiantes. *

Answers

Answer:

Not exactly sure what you are asking, but...

In English it means:

The teacher gives a difficult exam to his students.

doña maría is 80 years old and she is talking about the chores she used to do when she was a child. complete her description with the imperfect form of the appropriate verb in parentheses.

Answers

Doña María tiene 80 años y está hablando de las tareas domésticas que hacía cuando era niña.

"Cuando era niña, yo siempre (ayudar) ayudaba a mi madre con las tareas del hogar. Yo (limpiar) limpiaba el polvo de los muebles, (barrer) barría el suelo y (lavar) lavaba la ropa a mano. También (cocinar) cocinaba con mi madre y (cuidar) cuidaba de mis hermanos menores. A veces, (ir) iba al mercado con mi madre para hacer las compras. Era una época difícil, pero aprendí muchas habilidades útiles que aún utilizo hoy en día".

Il-WL9604
Prompt
You have been working through a lot of material that includes sorting grammatically correct and incorrect sentences.
Directions: Take a look at the sentences below that require spelling changes in the preterite tense for (-CAR, -GAR, -ZAR
verbs). Observe the situations when a spelling change is needed and what the change is. Make your best guess and create a
general grammar rule for these 3 types of verbs, in your own words, that you think could explain the grammatical structure.
Then, test your rule to see if it applies to the example sentences. We are not looking for a textbook grammar rule, but rather
a creation of your own.
Hint: Note the subject pronoun.
Pay attention to the type of verb. (-ar, -er, -ir)
Determine the conjugations for regular preterite tense verbs.
See if any patterns occur.

Example readings:
Me gusta tocar el violin. Yo toco el violin en la escuela para practicar y yo lo toqué al concierto anoche. ¿Tocaste tú?
A mi amiga toca el violin también. Ayer ella lo tocó conmigo. Tocamos muy bien. ¡Los estudiantes de la escuela visitante no
tocaron como nosotros! A veces tocamos tanto que se hinchan nuestros dedos y tenemos que descansar.
¿Jugaste tú deportes o algo más después de escuela? Yo jugué unos videojuegos y después mi familia y yo
jugamos afuera. Mi hermano jugó al béisbol con mis padres. Ellos jugaron lanzadora y jardinero (pitcher and outfielder). Mi
hermano tiene el asma y necesitó medicamentos para respirar.
Hola amigo, ¿tienes tiempo entre las clases para almorzar? Javier y Julia ya almorzaron a la 1. Yo no almorcé con
ellos. Almorzamos en el patio ayer y hacía sol. ¿Almorzaste algo? Es importante comer para que estés sano y en buena
forma. Tienen las empanadas de pollo en la cafetería hoy. Julia las almorzó ayer y ella me dijo que las empanadas estaban
deliciosas.

Answers

The rule for the -CAR, -GAR, -ZAR verbs in the preterite tense is that when the subject pronoun is "él/ella/usted" or "ellos/ellas/ustedes", the verbs will have a spelling change. The letter "C" changes to "QU", the letter "G" changes to "GU", and the letter "Z" changes to "C".

Example:

Tocar (to play) in the preterite tense becomes toqué (I played)
Jugar (to play) in the preterite tense becomes jugué (I played)
Almorzar (to have lunch) in the preterite tense becomes almorcé (I had lunch)
This rule can be applied to the example sentences provided:

Yo toco el violin en la escuela para practicar y yo lo toqué al concierto anoche. (I play the violin in school to practice and I played it at the concert last night.)
Ayer ella lo tocó conmigo. (Yesterday she played it with me.)
Tocamos muy bien. (We played very well)
Yo jugué unos videojuegos y después mi familia y yo jugué afuera. (I played some video games and then my family and I played outside.)
Mi hermano jugó al béisbol con mis padres. (My brother played baseball with my parents.)
Yo no almorcé con ellos. (I didn't have lunch with them.)
Julia las almorzó ayer y ella me dijo que las empanadas estaban deliciosas. (Julia had them yesterday and she told me they were delicious.)

What you have learned about spanish foods from various latin countries. use your knowledge to help the students in that class understand how learning a new language can help them in their future careers as chefs.

Answers

Learning a new language, such as Spanish, can be incredibly beneficial for students pursuing a career in the culinary arts, as explained further below.

How are language and culinary arts connected?

Spanish cuisine is rich and diverse, with each Latin American country offering its own unique flavors, ingredients, and culinary traditions. By learning Spanish, aspiring chefs gain access to a whole new world of culinary knowledge and opportunities.

Firstly, communication is key in any kitchen. Being able to effectively communicate with coworkers, staff, and even customers who may speak Spanish opens up doors for collaboration, teamwork, and a more inclusive work environment. It allows chefs to better understand the preferences, cultural influences, and culinary traditions of Spanish-speaking communities, which can greatly enhance their ability to create authentic and culturally diverse dishes.

Additionally, learning Spanish can facilitate connections and networking within the industry. With the growing popularity of Latin American cuisine globally, there is a demand for chefs who can create dishes that are true to their roots. By speaking Spanish, chefs can forge relationships with suppliers, local farmers, and artisans who provide authentic ingredients, ensuring the quality and integrity of their culinary creations.

In conclusion, learning Spanish can greatly benefit future chefs by enabling effective communication, fostering cultural understanding, inspiring creativity, and expanding professional opportunities. Embracing a new language like Spanish enhances one's culinary skills and provides a competitive edge in the dynamic and diverse world of gastronomy.

Learn more about Spanish here:

https://brainly.com/question/18552923

#SPJ1

Please help with this Spanish work! Correct answers only. Thank you!

Please help with this Spanish work! Correct answers only. Thank you!

Answers

Answer:

1. buenos dias

2. buenos dias

3. buenas noches

4. buenas tardes

5.buenas tardes

6. buenas noches

7. ?Hola como estas?

8. hola perito buenas tardes

Explanation:

I know spanish and i need points

Como comienza, se desarrolla y termina el cuento de la caperucita roja?

Answers

El cuento de Caperucita Roja inicia cuando la niña inicia su camino hacia la casa de la abuela; se desarrolla con el encuentro del lobo y termina cuando el cazador ayuda a la abuela y caperucita.

¿Cuáles son los eventos principales en este cuento?

Aunque el cuento tiene varias versiones, los eventos más comunes son:

Caperucita es enviada por su madre a la casa de la abuela.Caperucita conoce a un lobo en al bosque.El lobo toma un atajo y se come a la abuela.El lobo engaña a caperucita e intenta comersela.Un cazador salva a caperucita y a su abuela.

Aprenda más sobre cuentos en https://brainly.com/question/28306564

#SPJ1

Which is the correct form of the present progressive of the verb? A. Tu: repetir
B. Yo: servir
C. Ellos: dormir

Answers

Answer:

Explanation:

A)  Tú estás repitiendo.

B)  Yo estoy sirviendo.

C)  Ellos están durmiendo.

...

Correct answers:

A) Tu repites.

B) Yo estoy sirviendo.

C) Ellos están durmiendo.

#HopeThisHepls

A. soy
y muy cómica.
B. Completa las siguientes oraciones con la forma correcta de ser o estar.
1. Dolores una muchacha muy inteligente.
A. está B. es
C. eres
2. Yo
en el parque con mis perros y mi hermanito.
B. estoy
C. estamos
3. Tú
una chica
muy divertida
A. eres
B. ser
C. estás
4. Mis primos necesitan en el aeropuerto a las tres y media.
A. ser
B. están C. estar
5. Mi padre
en el patio con mi hermano.
A. es
B. están C. está
6. Tú muy cansado hoy.
A. estás B. es
C. estar

Answers

Answer:

c

dhudhdd fbrur HTCr rburbr r

1. B
2. B
3. A
4. C
5. C
6. A

Debes hablar bien a los otros actores. Recuerda:

Answers

Answer:

the question states " you should talk well with other actors"

Explanation:

remember: that you should speak well to other actors

Compromiso entre dos o más personas sobre el lugar, la fecha y la hora para encontrarse.

Answers

Una "cita" es un compromiso entre dos o más personas sobre el lugar, la fecha y la hora para encontrarse.
ANSWER: cita

An unorganized student (girl) ​

Answers

Answer:

I no understand

Explanation:

un nina desorganizada

HELP!!!! I need help with this, if anyone could help, that would be nice!!!!!

HELP!!!! I need help with this, if anyone could help, that would be nice!!!!!

Answers

The first part

Canto
Hablo por teléfono
El patina
Dibujará
Ella practica deportes
Yes that is correct

Indicative or Subjunctive?


Sort the following verb form into the indicative or the subjunctive. Remember that the subjunctive will have the OPPOSITE vowels on the verb endings.


-comas

-tengo

-duerman

-busque

-saben

-juegues

-Le gusten

-sepan

-estudien

-escriba

-voy

-como

-vayas

-sea

-camino

-juegas

-camine

-busca

-es

-duerme

-escribe

-tenga

-estudiamos

-Me gustan

Answers

Answer:

I'm not sure can you put a picture I'm sorry I'm not really smart soo yea um yea

Explanation:

but comas and tenga mmm and I don't know the rest...

Where does Mrs. Morningstar tell them to look for William?
la escuela
el gimnasio
el zoológico

Answers

Answer:el gimnasio

The top answer is incorrect

Explanation:

Mrs. Morningstar tells Sancho and Bolsa that they can look for William at:

La escuela.

Translation.

The school.

Sancho and Bolsa.

At the end of scene 5, Mrs. Morningstar, who is William's aunt, mentions to Sancho and Bolsa that William can be found in the White House, but it is not the real one, but rather a name given to the school, where he works.

The school is actually called the Martin Alexander Clark school for the arts, where William works as a chef, however, as can be identified later, the one who actually cooks for the school is Mrs. Morningstar.

If you want to learn more about Sancho and Bolsa, you can visit the following link: https://brainly.com/question/18047665?referrer=searchResults

which 2 english letters are foreign in the spanish alphabet

Answers

Answer:

 K, W

Explanation:

K, W.

 Are foreign letters in the spanish alphabet.

..

PLEASE HELP ASAP


Part 4B-Presentational Writing
Directions: Part 4B - Presentational Writing consists of two (2) writing prompts. To earn full credit, choose either Option 1
or Option 2 and create a response that is appropriate to the chosen task and prompt.
Both options have a Word Count requirement. Refer to the chart below for special guidelines regarding the Word Count.
.
.
Option 1: Presentational Writing -8 points
Task: Read the prompt below and compose a response in Spanish. For full credit, include the following in your
response:
.

Counted as a Single Word
Names of locations written in Spanish
Brand names written in Spanish
Contractions written in Spanish
Commonly used abbreviations in Spanish

Prompt: Your Spanish teacher has just announced that your class has an opportunity to travel to a place where Spanish
is spoken. Your teacher explains that the destination will be chosen by having a class competition. You will compete by
writing an essay promoting your chosen destination and explaining why it is a good choice.

many details that further develop your response;
a clear beginning, body, and conclusion;
ideas that follow a logical sequence;
The following are suggestions that you MAY wish to include in your response; however, the use of these
suggestions is not required:
• the destination

your reasons why this is a good place to visit
dates (time of year) and length of your trip
where you will stay while on the trip


effective transitions;
a wide range of Checkpoint B vocabulary that enhances and develops the topic; and
at least 125 words.
Not Counted as Words
Numbers written in numerical form
Names of people
how you will go there
how much it will cost
what you will see
activities during the trip
how you feel about going
Your Notes:

Answers

Answer:

Estimado profesor/a,

Estoy emocionado/a de tener la oportunidad de participar en el concurso de viaje y promover un destino en el que se hable español. Después de investigar y considerar varias opciones, he decidido que el destino perfecto para nuestro viaje es la hermosa ciudad de Barcelona, España.

Barcelona es una ciudad vibrante y llena de vida que ofrece una combinación única de cultura, historia y modernidad. Durante nuestra visita, podríamos explorar la famosa arquitectura de Antoni Gaudí, como la Sagrada Familia y el Parque Güell. Además, podríamos pasear por Las Ramblas, disfrutar de la playa de Barceloneta y probar la deliciosa gastronomía local, como la paella y las tapas.

Sería ideal realizar el viaje durante la primavera, cuando el clima es suave y agradable. Sugiero que nos quedemos en un hotel céntrico cerca de la Plaza de Cataluña, lo cual nos permitiría acceder fácilmente a los principales lugares de interés de la ciudad.

En cuanto al transporte, podríamos volar desde nuestra ciudad hasta Barcelona. He investigado y encontré varias opciones de vuelos a precios razonables. Además, en Barcelona, podríamos utilizar el sistema de transporte público eficiente, como el metro, para desplazarnos por la ciudad de manera conveniente.

En cuanto al presupuesto, he investigado los costos y considero que sería asequible para todos. Podríamos realizar actividades gratuitas, como pasear por los parques y visitar las playas, así como también disfrutar de algunas atracciones pagas, como un recorrido en bicicleta por la ciudad.

Durante el viaje, tendríamos la oportunidad de sumergirnos en la cultura española, practicar nuestro español y experimentar la calidez y hospitalidad de los habitantes locales. Sin duda, esta experiencia sería enriquecedora tanto desde el punto de vista académico como personal.

En resumen, Barcelona es el destino ideal para nuestro viaje. Ofrece una amplia gama de actividades culturales, históricas y recreativas, así como también una gran cantidad de oportunidades para practicar y mejorar nuestro español. Estoy seguro/a de que todos los estudiantes disfrutarán y se beneficiarán enormemente de esta experiencia.

¡Gracias por considerar mi propuesta!

Atentamente,

[Tu nombre]

Choose the correct form of the verbs to complete the sentence.

Cuando yo ________ (entrar), Tania ________ ( hablar) con mi hermana.

entré, hablaba
entró, hablaba
entra, habla
entró, habló

Answers

Answer:

- entré, hablaba.

Explanation:

- Cuando yo entré. Tania hablaba con mi hermana.

...

Cuando you ENTRÉ, Tania HABLABA con mi hermana.

Hope this helps :)

Paco de Lucía is a famous flamenco artist who plays the ______________. saxophone caja guitar flute

Answers

Answer:

Guitar

Explanation:

Paco de Lucía is a famous flamenco artist who plays the

guitar

Guitar is the answer pretty sure

Una mini historia de correr, con 10 verbos en pasado y subrayar los verbos

Answers

Empeze a correr trotando y aci me mantuve durante 4 kilometros para no esforzarme y no desgastarme.Y en el ultimo kilometro  llegue con fuerza y toda mi velocidad a la meta en primer lugar y gane la competencia en primer lugar y pude ver los demas perder.

Other Questions
How to not go to jail for j walking Dave has a board that is 3 1/4 feet long then he cut 1 7/8 from the board -X 3, solve for a when g(x) = 6.PLSSS Which individuals should be addressed with t? A coworker suddenly complains of severe chest pain and is having difficulty breathing. What should you do?1: Give the victim a nitro pill and stand by.2: Tell the victim to lie down or sit quietly and call 911.3: Open the victim's airway and check for adequate breathing.4: Drive the victim to the hospital yourself to save time Can someone please help m with this indicate the time efficiency classes of the three main operations of the priority queue implemented as (a) an unsorted array. (b) a sorted array. (c) a binary search tree. (d) an avl tree. (e) a heap. Define the following terms for a multiple regression model: population regression function, disturbance, sample regression function, residual.(b) [12 marks] List the classical linear regression model assumptions and briefly explain each one.(c) [12 marks] For each of the assumptions listed in (b) above, give an example of a scenario in which the assumption fails to hold.(d) [8 marks] Describe the consequences for the ordinary least squares estimator of multiple linear regression coefficients if the disturbance term is heteroskedastic. You may abbreviate heteroskedasticity by using the letter H0 in your answer.(e) [8 marks] What is meant by a regressor being endogenous? Describe the consequences of endogeneity for the ordinary least squares estimator of multiple linear regression coefficients. Name a solution to this problem. (No maths required, verbal explanations will suffice.) A 3000 kg truck travelling at 50km/hr strikes a stationary 1000 kg car, locking the two vehiclestogether. What is the final velocity of the two vehicles?(Please show work) You are the HR Manager for Dunder Mifflin paper company. A female employee with a documented history of performance-related problems comes to your office, visibly upset, and complaining that her coworkers are teasing her. She is now too upset to do her work. The employee says she has had enough and if something isn't done, she is considering filing charges with the EEOC. You talk to the employees who were said to be teasing her and find out that they did in fact tell her that she was overweight and lazy. Does this employee have a potential case? No, because she has a documented history of performance issues No, because the employees who were teasing her did not violate any laws Yes, because the employees teasing her created a hostile work environment Yes, because the employees' actions violate the Civil Rights Act of 1964 which states that you cannot behave in a discriminatory manner against someone because of their gender None of the above in which orbital does an electron add to in chlorine to form an octet? what is the resolution war about? Can water stay liquid below zero degrees Celsius?How bad of an alcoholic do you have to be to have your brain affected?How does dissolving a salt molecule in water make its atoms ionize? Simplify the following expression:(8t 6t2) + 14(3t + 4)After simplifying, what number is multiplied by the t? Consider an online shop for books. Answer if the following statements express functional or non functional requirements. 5. The system shall be available in English, German and French. Which scatter plot has a correlation coefficient closest to 0? The gold standard for mini studies is blank how to spot bad science why is distribution of resources unfair between rich and poor countries of the world? Which part of the cell looks likea sausage-shape structure thatare capable of producing cell'senergy? Once points are on your driving record, they will stay there for at least.